איך לאמן את המוח להפסיק להיות בלחץ

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

כתיבת הדאגות שלכם עוזרת להבהיר את דעתכם ומקלה להגיע לפתרון ברור. מחקרים מראים גם כי מדיטציה מסייעת להגביר את התפקוד הקוגניטיבי והיציבות המנטלית, בעוד שפעילות גופנית מדי יום עשויה לסייע בהורדת הורמוני הלחץ שלכם ולשפר את האושר במקום. ביצוע פרקטיקות אלה כחלק משגרת היומיום שלכם יסייעו למנוע מהמוח שלכם להתמקד תמיד על השלילי.

מתח הורג, וזה משהו שאנחנו מכירים כבר עשרות שנים. אלא שלפני כן, היה לנו את המותרות לדבר על מתח במונחים מטפוריים. אבל בשנים האלה, כשהמוח שלנו עובד כל הזמן על עומס יתר, אנו מתכוונים לכך בכל דרך מילולית אפשרית. מתח באמת הורג, חבר 'ה.

לכן, חובה עלינו ללמוד כיצד להכשיר את מוחנו להפסיק לחשוב כל הזמן על השלילי ולהיות בלחץ.

3 דרכים לאמן את המוח שלכם להפסיק לדאוג

1. תכתבו את הדאגות שלכם על הנייר

חוקרים מאוניברסיטת שיקגו גילו כי נבדקים חרדתיים אשר לקחו את הזמן כדי לרשום את הרגשות שלהם על פרנויה לפני הבדיקה הראו תוצאות הרבה יותר טובות ברמת הלחץ לעומת נבחנים שלא התבקשו לרשום את רגשותיהם.
מדענים ממליצים לכתוב את הרגשות שלכם ואפילו לשים דגש על התרחיש הגרוע ביותר האפשרי שגורם לכם להתקפי חרדה. בין אם זה מישהו שגורם לכם צער, או אם אתם מודאגים לגבי המשימה בעבודה, לשים את הבעיות שלכם על הנייר תמיד עוזר לנקות את הערפל במוח שלכם ומונע מכם לנתח את הבעיות יותר מדי.

2. תרגלו מדיטציה

מחקרים מצביעים על כך שהפרקטיקה הרגילה של סגירת העיניים תוך התמקדות בנשימה מבוקרת ובתנוחה עוזרת לקדם את היציבות הנפשית ומגבירה את תפקוד הקוגניציה.
אבל, אתם לא יכולים לצפות שזה יעבוד בשבילכם אם אתם תעשו את זה רק כאשר אתם לחוצים. במקום זאת, תפתחו את ההרגל הזה כל יום לפחות 5 דקות ולאחר מכן בהדרגה תאריכו את הזמן בהתאם לרמת הנוחות שלכם. במשך הזמן, תרגישו יותר מרוכז, חיובי, וברור.

3. בצעו פעילות גופנית

יש סיבה טובה מאוד מדוע למטופלים מדוכאים מומלץ לעתים קרובות לרשום את עצמם לשיעורי אירובי. פעילות גופנית קבועה עושה שני דברים בשבילכם. אחת, היא מורידה את רמות הקורטיזול והאדרנלין, ההורמונים אשר אחראים ללחץ והמתח הנפשי שלכם. דבר שני, זה גורם לשחרור של אנדורפינים או מה שאנו מכנים – "הורמוני האושר". אלה הם חומרים כימיים במוח שלכם שנלחמים בכאב ומרוממים את מצב הרוח שלכם.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו