איך שינוי השעון בעונות משפיע על המוח שלנו

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

לשעון הקיץ יכולות להיות השפעות מזיקות על המוח האנושי, גם בשל ירידה ברמות המלטונין.

החושים האנושיים שלנו התפתחו להיות מסוגלים לזהות שינויים באור הטבעי בסביבנו. היכולת לזהות שינויים קטנים באור הגיעו מאחד האבות הקדמונים שלנו אשר פיתח את היכולת הזו על מנת להגביר את ייצור המלטונין ופונקציות נוספות. עם זאת, האדם המודרני אינו תואם היטב לשינויים של שעון הקיץ.

מחקרים מראים כי השימוש שלנו באור המלאכותי צמצם את היכולת הטבעית שלנו לזהות שינויים באור יום כמו חילופי העונות.

כמות אור היום אנו נחשפים אליה יכולה להשפיע על הבריאות הנפשית שלנו. דיכאון מחוסר אור שמש הוא מצב בריאות נפשי מאוד אמיתי.

הסובלים מהפרעה רגשית עונתית הם אלה שמרגישים את 'דיכאון החורף'. עונת החורף יכולה לגרום לחוסר תיאבון, חוסר אנרגיה, חוסר רצון לעשות משהו, רגשות מדוכאים, ולסגת מפעילות חברתית.

חוקרים הצליחו להפחית את הסימפטומים של דיכאון אשר נגרם על ידי אור יום מופחת. המדענים גילו כי הכמות האופטימלית של אור הייתה 250-לוקס על פני תקופה של שעתיים כדי להפחית את ההשפעות של דיכאון החורף ממחסור של אור יום.

כדי לשפר את המצב הנפשי שלכם בחודשי החורף ולמנוע בעיות פסיכולוגיות, תחפשו נורות שמביאות לכם את מלוא הספקטרום של האור. שימוש בנורות הספקטרום יעזרו לגוף לחוש את האור המלאכותי ולהגיב עם ערנות יותר.

בחודשי החורף כאשר שעון הקיץ הינו בתוקף, נסו לבלות לפחות 15 דקות בחוץ כאשר השמש חזקה, בדרך כלל היא יוצאת בשעה 14:00 צהריים. כמות קטנה של חשיפה לאור השמש תמלא את הדרישות של הגוף לכמות ויטמין D היומית. בחורף, אנחנו צריכים רק כעשרה סנטימטרים פנויים של עור חשוף לאור השמש במשך כ 30 דקות כדי לייצר כמות ויטמין D נאותה עבור גופנו.

שיפור התזונה שלכם עם מזונות מועשרים בויטמין D או תוספי תזונה יאפשרו לגוף לקבל גישה לוויטמין היחיד שהגוף מייצר באופן טבעי עם חשיפה לאור שמש. זה עשוי להיות נחוץ, במיוחד בחודשי החורף.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו