אלו המזונות שאתם צריכים לאכול וגם להימנע בכדי להוריד במשקל!

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

קשה מאוד לרדת במשקל בתקופה בה אנו חיים בגלל כל הפיתויים.
אז אילו מאכלים יעזרו לנו להוריד במשקל? מאילו מאכלים שתורמים לעלייה במשקל אנו צריכים להימנע?

תזונה נכונה והתעמלות יעזרו לכך. אין יותר נכון מהפתגם המוכר "אנו מה שאנו אוכלים". חשוב מאוד לשים את התזונה שלנו בעדיפות עליונה בשביל לשמור על בריאות הגוף. הנה כמה סוגי מאכל שיעשירו את הבריאות שלכם ויעזרו לשמור על דיאטה מאוזנת, כמו כן, גם מאכלים שאתם צריכים להמנע מהם.

 

מזונות שצריך לאכול :

אגוזים וגרעינים –

אגוזים וגרעינים הם חטיף מושלם, בנוסף לכך הם מספקים חומצות שומן חיוניות. כמו אומגה 3 ו-6. הטעם נהדר ומביא לנו את התזונה שאנו צריכים ותוך כדי כך הם גם משביעים.

עלי מאכל –
עלי מאכל הם מושלמים לירידה במשקל, יש מעט קלוריות והמון חומרים מזינים. הסיבים שבעלי מאכל יגרמו לכם להרגיש שבעים מבלי להוסיף קלוריות מיותרות.

עמילן –

ככל הנראה אתם עשויים לחשוב על עמילן כלחם , עוגה או מאכל אחר מעובד. אבל עמילנים שמגיעים ישר מן האדמה מספקים תזונה נהדרת עם פחות קלוריות מאשר עמילנים מעובדים. תאכלו דברים כגון תפוחי אדמה, אורז חום, קינואה, בטטות ודוחן אם אתם רוצים לרדת במשקל.

ירקות ממשפחת הכרוב –

ירקות כמו ברוקולי, כרובית, כרוב וכרוב ניצנים הם בעלי קלוריות נמוכות, גבוהים בסיבים תזונתיים וגם מכילים כמות מכובדת של חלבון. כמו עלי מאכל, הם גורמים לכם להרגיש מלאים ללא הוספת קלוריות מיותרות.

שעועית וקטניות –

שעועית וקטניות הם מקור עשיר של חלבון, סיבים ועמילן עמיד. הם גורמים לכם להרגיש מלאים בעוד החלבון עוזר לכם לשרוף שומן.

מרק –

רוב המזונות שנמוכים בקלוריות ובעלי סיבים תזונתיים גבוהים גם מכילים יחסית הרבה מים כמו, פירות וירקות טריים. בפשטות, על ידי הוספת מים לאוכל שלכם ובכך להפוך את האוכל למרק, אתם יכולים להרגיש מלאים יותר וגם תצרכו פחות קלוריות.

פירות –

פירות, בעוד שהם מלאים בסוכר יש בהם דחיסות אנרגיה נמוכה מאוד, ולכן, הסוכר משתחרר לאט יותר. בעוד שהם ממלאים את הצורך שלנו בסוכר, הם עושים זאת בצורה ששומרת על רמת סוכר שווה בדם. ונותנים לנו חומרים מזינים שחיוניים להישרדות שלנו.

מאכלים שצריך להימנע מהם :

סוכר מעובד –

למזונות שעשירים בסוכר מעובד יש דחיסות אנרגיה גבוהה, וזה קל לצרוך כמות גדולה מאוד של קלוריות בזמן קצר מאוד ועדיין להרגיש רעב. סוכר מעובד מגביר את רמת הסוכר בדם ומגביר את ההתנגדות לאינסולין, שהיא השיטה של הגוף לחילוף חומרים. אכילת כמויות גדולות של סוכר מעובד יכול להוביל לדברים כמו סכרת ומחלות לב. אז, תימנעו ממתקים, עוגיות, עוגה וסוכריות קשות.

חטיף צ'יפס וצ'יפס –

תפוחי אדמה עשירים בחומרים מזינים, אבל הם גם עשירים בעמילן. בגוף, עמילן מומר לסוכר בקלות רבה. בעוד שאכילת תפוחי אדמה זה טוב בשבילכם, להגזים עם התפוחי אדמה יכול להוביל לרמת סוכר גבוהה בדם ופחות תזונה מזינה. בעוד שתפוחי אדמה שלמים הם טובים בשבילכם, צ'יפס וחטיפי צ'יפס הם לא, כי רוב החומרים המזינים שלהם נעלמו בגלל תהליך הבישול שהוא כולל טיגון בשמנים לא בריאים.

משקאות סוכר –

משקאות מוגזים הם לא רק מלאים בסוכר, שגורמים לכם לעלות במשקל במקום להוריד, אלא גם מכילים קפאין וחומצה זרחתית שעשויים לגרום לאובדן העצם. אם תחליפו את המשקאות המוגזים במשהו בריא יותר כמו , מים או תה לא ממותק, אתם יכולים להוריד בקלוריות ולהגביר את בריאות העצם.

לחם לבן –

לחם לבן הוא נמוך בחומרים מזינים ועם הרבה סוכר. הוא עשוי מקמח לבן עדין מאוד, ואכילתו יכולה לגרום לקוצים בדם, אז במקום לחם לבן, תנסו לאכול לחם תירס או לחם שיפון.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.