זה מה שקורה בגוף כשמפסיקים לשתות קפה

אלה הדברים שקורים לגוף שלכם כאשר אתם מפסיקים לשתות קפה במשך 7 ימים !

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

קפה הוא חלק חשוב של שגרת הבוקר עבור אנשים רבים, אבל ישנם כמה אנשים אשר עושים את הבחירה להפסיק לשתות קפה בגלל הדברים הבריאים שקורים בגוף שלנו כאשר אנחנו לא צורכים קפה במשך שבוע.

על פי ארגון המזון והתרופות האמריקני (FDA), בארה"ב, 80% מהמבוגרים צורכים קפאין בכל יום – למבוגר הממוצע יש צריכה של 200 מ"ג ליום. מחקר של תלמידי כיתות ז ', ח' ו-ט 'באוהיו מצא שתלמידים צורכים בממוצע 53 מ"ג קפאין ביום, אך כמעט אחד מכל חמישה תלמידים צורך יותר מ -100 מ"ג של קפאין בכל יום.

זה אולי נראה כמו משימה בלתי אפשרית להפסיק לשתות קפה במשך 7 ימים, וזה כי אתם כנראה מכורים אליו. במאמר זה, נבחן את השינויים שקורים לגוף שלכם כאשר אתם שותים קפה וכאשר אתם מפסיקים.

קפאין הוא גם תרופה וגם תוסף מזון, על פי ה- FDA, וקפה הוא אחד הצורות הנפוצות ביותר של צריכת קפאין בעולם. למרות שזה סם, הוא לא נחשב מזיק, ולכן אין תקנה על הכמות שניתן לצרוך ביום.

תסמינים להתמכרות כוללים:

* השתוקקות לחומר

* המשך השימוש בחומר למרות בעיות בריאותיות שנגרמו או החריפו בעקבותיו.

* חווית תסמיני גמילה לאחר הפסקת השימוש, למשל, חרדה, עצבנות, עייפות, או רעידות ידיים

הנה רק חלק מהדיווחים העצמיים שדווחו על ידי אנשים שדיווחו על הפסקת קפה במשך 7 ימים:

– אין כאבי ראש

– המתח מופחת

– ריכוז משופר

– השינה טובה בלילה והרגשת ערנות בבוקר

– תנועות מעיים רגילות ובריאותיות יותר

– מחזורי שינה רגילים

– הגברת המודעות לרעב ופחות תאווה לג'אנק פוד

על פי האגודה האמריקנית לפארמקולוגיה וניסויים תרפויטיים, הקפאין בקפה יכול להשפיע על השינה, מצב הרוח, זרימת הדם במוח, חילוף החומרים, הגנים והנוירוטרנסמיטורים במוח שמשפיעים על עיבוד הזיכרון ועל הביצועים הקוגניטיביים.

בדיקה יסודית של קפאין בספרות המחקר הקיימת מצאה כי הממריץ יכול גם לגרום לשינויים בביטוי הגנים שלנו. לדברי החוקרים, תוצאות אלו מראות כי אפילו מנה אחת של קפאין, אם כי גבוהה, יכולה לגרום לשינויים בביטוי גנטי שעלולים להוביל לשינויים מסתגלים במוח.

אחד המטבוליטים של קפאין בגוף הוא פרקסנטין, אשר חוסם את קולטני האדנוזין בגוף, דבר אשר מעלה את רמות האפינפרין בדם ולחץ הדם הדיאסטולי. ביסודו של דבר, כאשר אתם שותים קפה, הגוף שלכם מגיב כאילו יש איום ומתחיל להגיב עם תגובת הלחם או ברח.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו