אלה הסימנים לעייפות הכליה. אם אתם חווים אותם כדאי שתיגשו לרופא!

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

"עייפות הכליה" עדיין לא הוכחה מבחינה רפואית – אבל יש אנשים שם בחוץ, אשר העידו על סימפטומים כגון עייפות, והדגישו, כי יש להם מערכת חיסונית חלשה.

מה זה עייפות הכליה?

על פי אנשים המאמינים ב"עייפות הכליה", זה מצב הקשור במתח המתרחש כאשר בלוטת יותרת הכליה שלכם מתפקדת מתחת לרמה האופטימלית שלה. בעיקרו של דבר, יש אנשים שמאמינים שהלחץ שלהם בבלוטת יותרת הכליה גורם להורמונים שלהם לצאת מהגוף.

אין ראיות אשר תומכות כי עייפות הכליה היא אמיתית

ישנם סימפטומים המיוחסים לעייפות הכליה והם נפוצים מאוד בקרב אנשים מסוימים. האמת היא שיש תנאים המשפיעים על תפקוד בלוטת יותרת הכליה – אבל הם לא מייצרים אותם סימפטומים.

לדוגמא, מחלת אדיסון משפיעה על בלוטת יותרת הכליה, מה שגורם להורמונים לצאת החוצה מהגוף. ברוב המקרים של מחלת אדיסון, בלוטת יותרת הכליה ניזקת על ידי המערכת החיסונית. רופאים יכולים לזהות מחלה זו לפי התסמינים הכוללים:

-סימנים שחורים על כפות הידיים, הברכיים, המרפקים, והפרקים.
– חולשה כללית
– סחרחורת בעת קימה

התנאים שיכולים לגרום למחלת אדיסון כוללים:

– שחפת (TB)
– סרטן, כגון לימפומה
– איידס

אם יש לכם עייפות שקשורה להורמונים שלכם, אתם עלולים להניח שזאת בעיה בבלוטת התריס או סוכרת, ולא לייחס אותה לכליה או מחלת אדיסון – שהיא נדירה יותר.

התסמינים יכולים להיות קשורים למספר תנאים אחרים
למרות שאנשים בדרך כלל מאשימים את הבלוטות ההורמונליות שלהם – כמו יותרת הכליה או בלוטת תריס – בעייפות שלהם, במקרים רבים התשישות זה בגלל בעיות נפוצות כגון:

– הרגלי שינה ירודים
– תזונה לקויה
– מתח בעבודה או בבית
– דיכאון

הנה הסימפטומים המשותפים לאנשים שטוענים שיש להם את עייפות הכליה:

– עייפות
– לחץ
– מערכת החיסון חלשה
– חשק מיני נמוך
– כאבי גב
– כאבי מפרקים
– עיגולים שחורים מתחת לעיניים

אם אתם חווים חלק מהתסמינים שציינו אתם צריכים ללכת לרופא. יכול להיות שהתסמינים קשורים למצבים רפואיים אחרים ולא רק על מה שפירטנו בכתבה הזאת. אם כבר אתם מדברים עם רופא על התסמינים שלכם, הוא יכול לעזור לכם לאתר את הבעיה האמיתית.

שוב, אם את סובלים מאחד התסמינים שקשורים למצב של עייפות הכליה אתם צריכים לדבר עם הרופא שלכם על כך.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.