אלו הם הגורמים, התסמינים, והטיפול למחלת הפרקינסון!

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

פרקינסון היא מחלה פרוגרסיבית של מערכת העצבים, אשר מתישה ופוגעת בתנועה ובדרך כלל משפיעה על קשישים. המחלה בדרך כלל מתחילה להראות בגילאי 50 ו -65, וכי היא משפיעה על 1% מהאוכלוסייה של קבוצת גיל זו.

המחלה מתחילה לרוב עם רעידות יד קטנות ועלולה להתפתח לאובדן התנועה ואפילו בעיות קוגניטיביות. מחלה זו אינה ניתנת לריפוי, אבל היום יש תרופות אשר יכולות לעזור ולהילחם בסימפטומים, כמו פיזיותרפיה וניתוחים מתקדמים אפילו.

מה גורם לפרקינסון?

הגורם המדויק למחלת הפרקינסון אינו ידוע, אך ידוע כי גנטיקה וגורמים סביבתיים יכולים לשחק תפקיד. חוקרים חקרו מוטציות גנטיות מסוימות שעלולות לגרום למחלה, ורעלים מסוימים או גורמים סביבתיים גם עשויים למלא תפקיד.

תסמינים של מחלת הפרקינסון

אחד הסימנים המוקדמים ביותר של פרקינסון הוא רעד ביד. נוקשות ואיטיות הם גם תסמינים שכיחים של המחלה. אלה הם הסימנים ותסמינים אחרים:

– השרירים נוקשים
– יציבה ואיזון לא טובים
– אינסטינקטים לא פועלים
– שינויי דיבור
– שינויי כתיבה

פעמים רבות, הסימפטומים מתחילים בצד אחד, ולאחר מכן לעבור לצד השני. לעתים קרובות, הסימפטומים הם יותר גרועים בצד אחד של הגוף אשר עליו השפיעו לראשונה.

הטיפול בפרקינסון

פרקינסון לא ניתן לרפא, אבל הרפואה מודרנית לעתים קרובות יכולה לשפר באופן משמעותי את הסימפטומים של המחלה, כולל הקושי בהליכה, תנועה לקויה ורעידות. פיזיותרפיה גם יכולה לעזור לשפר את שיווי המשקל.

לפעמים גירוי מוחי עמוק (DBS) הוא אופציה. זהו הליך שבו שותלים אלקטרודות בתוך המוח ומחברים אותם למחולל המושתל בחזה. DBS שולח פולסים חשמליים למוח אשר יכולים לעזור להפחית את הסימפטומים של המחלה.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.