אלו 7 המחסורים הנפוצים ביותר בויטמינים : זה מה שאתם צריכים לעשות אם אתם סובלים מאחד !

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

הדרך ההטובה ביותר כדי להבטיח שאנחנו מקבלים את כל הויטמינים שהגוף זקוק להם לתפקוד ראוי היא תזונה בריאה ומאוזנת. למעשה, אחת הסיבות העיקריות שאנשים רבים סובלים מחוסר בויטמינים היא, שהם לא אוכלים כמו שצריך. אבל גם אם אוכלים תזונה בריאה ומאוזנת, ישנם עוד מספר גורמים הגורמים ל"בריחת" הויטמינים מהאוכל כמו : דרך אחסון האוכל, חוסר טריות ואוכל מעובד.

ברשימה למטה תראו מהם הויטמינים החיונים לגוף ומה הם הסימפטומים לחוסר בויטמין מסוים:

ויטמין B12
ויטמין B12 ממלא תפקיד חיוני מכיוון שהוא מסייע בייצור ה – DNA ומסייע להפוך נוירוטרנסמיטורים חדשים במוח.
הסימפטומים הנפוצים במחסור ב-B12 הם: עקצוץ בכפות הידיים, או הרגליים; קושי בהליכה ואיזון; אֲנֶמִיָה; עייפות; חוּלשָׁה; לשון נפוחה; אובדן זיכרון; פרנויה והזיות.

מגנזיום
מגנזיום עוזר לטהר את הגוף מרעלים סביבתיים מונע מיגרנות ומחלות לב וכלי דם. כמה מחקרים מראים שזה יכול אפילו להפחית את הסיכון לפתח סוכרת למי הם בסיכון גבוה. ל- 80% מאיתנו יש מחסור במגנזיום.
הסימפטומים הנפוצים במחסור במגנזיום כוללים: ירידה בתיאבון, בחילות והקאות, עייפות וחולשה. מחסור חמור עלול לגרום לחוסר תחושה, התכווצויות שרירים, פרכוסים, קצב לב חריג, שינויים באישיות ורמות נמוכות של אשלגן או סידן.

ויטמין D
הדרך הטובה ביותר לקבל ויטמין D הוא לתת לו לעור לספוג אותו מהשמש, אבל היתרונות של ויטמין זה הם הרבה יותר מזה. ויטמין D הוא המפתח לבריאות העצם, ועם עצם חלשה הסיכוי לאוסטאופורוזיס הוא גדול.
הסימפטומים הנפוצים במחסור בויטמין D הם: כאבי ועייפות שרירים או חולשה, מעל גיל 50: השמנת יתר, מרגישים כחולה, זיעת ראש ותפקוד מערכת חיסון חלשה.

בַּרזֶל
הברזל הוא כל כך חשוב לבריאות. הברזל מסייע לתאי הדם האדומים שהוא זקוק להם. כאשר רמות הברזל נמוכות מדי, הגוף לא יכול לשאת מספיק חמצן, דבר אשר יכול לגרום לבעיות חמורות.
הסימפטומים הנפוצים בברזל נמוך, הם: עייפות, עור חיוור ומשעמם, רזון, שיער דליל.

סִידָן
שתו חלב ! סידן חיוני לבריאות העצם , הסידן בונה את העצם וגורם לה להיות חזקה. ובנוסף שולט בתפקוד השרירים והעצבים
הסימפטומים הנפוצים במחסור בסידן הם: עייפות, התכווצויות שרירים, קצב לב חריג ו תיאבון.

חומצה פולית
חומצה פולית היא ויטמין חשוב מאוד לנשים בהריון ולנשים בגיל הפוריות. חומצה פולית שומרת על התאים ותאי הדם האדומים, ירידה ברמת החומצה הפולית עלולה לגרום למומים עצביים אצל ילדים שעדיין לא נולדו.
הסימפטומים הנפוצים במחסור בחומצה פולית הם: עייפות, שיער אפור, כיבים בפה, צמיחה עניה ונפיחות לשון.

ויטמין E
ויטמין E חיוני לשמירה על בריאות המוח, להגנה מפני הזדקנות ותמיכה ברמות כולסטרול נורמליות.
אם אתם נמצאים בחסר של ויטמין E, אולי תזהו כמה מהתופעות הבאות: חולשת שרירים, אובדן מסת שריר, תנועות עיניים חריגות, בעיות ראייה והליכה לא יציבה.

שתפו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו