אם אתם סובלים מהתכווצויות רגליים לעתים קרובות, אלה הסיבות האפשריות לכך…

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

אם אי פעם חוויתם התכווצויות לפני, אז אתם יודעים ששום דבר לא יכול בהחלט להשתוות לתחושה. הם מתרחשים בעיקר במהלך השינה, ומדענים מאמינים כי זה קורה בשל שכיבה במצב אחד במשך תקופה ארוכה של זמן, דבר אשר יכול לגרום להתכווצויות שרירים.

תחושה לא נוחה זו מעירה אנשים רבים במהלך הלילה, אך למרבה המזל, ההתכוצוויות לא נמשכות יותר מ -10 דקות בערך. עם זאת, זה יכול להשאיר אותכם עם כאבים גם למחרת.

איפשהו בין שינה והתעוררות, אנשים רבים חווים עוויתות שרירים אלה, אבל לא יודעים למה. אנו מפרטים על הסיבות הנפוצות ביותר

סיבות להתכווצויות:

1. התייבשות

כאשר אתם מזיעים הרבה או פשוט לא שותים מספיק מים, הגוף שלכם יאבד אלקטרוליטים, אשר מסייעים לשמור על תפקוד תקין של השרירים. כתוצאה מכך, חוסר הלחות בגוף שלכם עלול לגרום להתכווצויות שרירים תכופות.

האלקטרוליטים עוזרים לשלוט על התכווצויות השרירים שלכם, ולכן כאשר לגוף אין מספיק אלקטרוליטים, זה יכול לגרום למתח ושרירים כואבים בשעות המאוחרות של הלילה.

2. קירור

למרות שאנשים רבים ישנים טוב יותר בחדר קר, טמפרטורה צוננת עלולה לגרום לשרירים להתכווץ. אם אתם מתעקשים לשמור על החדר קר, הקפידו להתכסות עם מספיק שמיכות, ואל תשכחו לכסות את הרגליים.

חשיפה לטמפרטורות קרות עלולה לגרום לשרירים להתקשות ולהיות גמישים, מה שעלול לגרום לכיווצי שרירים מכאיבים.

3. להיות באותה פוזיציה במשך הרבה זמן

בין אם אתם עובדים כל היום, יושבים או עומדים, פשוט להיות באותו מיקום במשך זמן רב עלול לגרום לעוויתות שריר מאוחר יותר, במיוחד אם אתם לא מתוחים. נשים הלובשות עקבים פגיעות במיוחד להתכווצויות שרירים, שכן זה מעמיד עומס עצום על הרגליים.

4. תרגילים ללא מתיחה

אחת הטעויות הגדולות ביותר שאנשים עושים לעיתים קרובות מדי היא פעילות גופנית ללא מתיחות לפני ואחרי. בעוד שפעילות גופנית תגדיל את הכושר הגופני שלכם ואת הכוח, מתיחה לא טובה של השרירים יכולה לגרום להשלכות כואבות מאוחר יותר. השרירים שלכם צריכים זמן להתאושש לאחר אימון אינטנסיבי, לכן חשוב למתוח אותם.

כיצד למנוע התכווצויות

1. מקלחת חמה

לפני האימון, אתם עושים חימום כדי שהשרירים יהיו מוכנים להתאמן ולמנוע פגיעה, נכון? ובכן, אותו רעיון חל על מניעת התכווצויות. אם השרירים שלכם מרגישים כואבים או נוקשים, פשוט תעשו מקלחת כדי להקל על הכאב ולהרגיע את השרירים.

2. לשתות מיץ תפוזים

אולי שמעתם על התרופה העתיקה הזאת לפני כן, ואנשים רבים ניסו את זה בהצלחה. מחקרים הראו את היעילות של שימוש במיץ תפוזים כדי להדוף שרירים כואבים, ומחקר אחד הוכיח כי מיץ תפוזים עובד טוב יותר מאשר אפילו מים בהקלת התכווציות שרירים.

3. לאכול בננה

התכווצות שרירים יכולה להתרחש גם בשל רמות נמוכות של אשלגן. בננות מכילות את אחד הריכוזים הגבוהים ביותר של אשלגן בין כל מזון בטבע, ולכן בפעם הבאה שאתם חווים התכווצות שרירים, נסו לאכול בננה או שתיים כדי לחדש את רמות האשלגן שלכם ולהקל על התכווצויות שרירים.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו