בלי תרופות: מאכלים בריאים שמורידים את רמת הלחץ !

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

אנחנו חיים תחת לחץ מתמיד. למעשה, זה הכל סביב הדרך שבה אנו חיים ועובדים. יש אנשים שכדי להקל על הלחץ עושים ספורט, עובדים נכון או אפילו אוכלים אוכל נכון שמוריד את רמת הלחץ. כשאנו לחוצים,

יש אנשים שלא אוכלים בכלל בעוד שאחרים פשוט זוללים. אנו מניחים שכולכם יודעים, שהסוג השני של אנשים הוא נפוץ יותר.

מצבי לחץ שונים מתרחשים ללא הרף, והדבר משפיע על האורגניזם וחילוף החומרים שלנו. במקביל, לחץ מחליש את המערכת החיסונית שלנו. כל אדם מתמודד עם מצבי לחץ בצורה שונה.

עצות מעשיות
כמה עצות מעשיות יכולות לעזור להפחית ולהקל על הלחץ דרך האוכל.
איך להתחיל את היום?
להתחיל את היום שלך על ידי אכילת 5 אגוזי מלך. אגוזי מלך עשירים B ויטמינים חיוניים לתפקוד של מערכת העצבים.

פירות הדר

קודם יש לשתות מיץ טרי של תפוזים או אשכוליות טריות וכדי להמתיק את המיץ אפשר להוסיף 1 כף דבש. פרותי הדר מכילים ויטמין C שחשוב על מנת לשמור על הפרשה הרגילה של ההורמון שגורם למתח. הדבש מכיל 63 מיקרו אלמנטים שעוזרים להירגע ולהפחית מתח.

לאחר טקס הבוקר, שתו כוס תה קמומיל. הוכח כי תה קמומיל עוזר לאורגניזם להילחם בלחץ. הקמומיל מאזן את הפרשת הורמון המתח ותומך באיברים האחראים לייצור הורמון המתח (היפופיזה, היפותלמוס, בלוטת יותרת הכליה).

מומלץ על שתיית כוס תה קמומיל שלוש פעמים ביום בתקופת לחץ מתמיד.

פחמימות מורכבות – אם כבר מדברים על אוכל עם יכולת חזקה להפחתת מתח, עלינו לומר פחמימות מורכבות הן החשובות ביותר. תפוחי אדמה הם בעדיפות ראשונה ועדיף להכין את תפוח האדמה עם הקליפה.

בקבוצה זו היינו כוללים את כל סוגי הכרוב, סלרי, גזר, קולרבי.  גם לשעועית יש תפקיד חשוב, עדשים, אפונה,

על פי  מחקרים אחרונים, אבוקדו הוא המאכל המזין הנחשב למספר אחד, מכיוון שהוא מכיל פחמימות ספציפיות הנקראות mannoheptulose. הסוג של הסוכר הזה אינו מגרה את הפרשת האינסולין, להיפך הוא מפסיק הפרשתו.

Phosphatidylcholine נמצא בפולי סויה הנחשבים כמחזקי עצבים. בנוסף פולי סויה עשירים בוויטמין E, מסייעים בהפחתת הלחץ. ויטמין E נמצא גם בזיתים, שמנים צמחיים, תירס. אולי שמתם לב שיצא לכם פעמים רבות לאכול זיתים במצבי לחץ.

ניתן להוריד את הלחץ על ידי אכילה של מאכלים עשירים בסלניום, כגון מאכלי ים, דגנים ואגוזים. ירקות עליים עשירים בחומצה פולית שמרגיעה את מערכת העצבים.

פירות וירקות

אנזימים טריים המצויים בפירות וירקות צריכים להיכלל בתזונה שמפחיתה את הלחץ. צריכת פירות טריים מחייה את האורגניזם.

תותים, דובדבנים, אננס, קיווי, אבטיח ואגס מועילים ביותר בהפחתת לחץ. הירקות היעילים ביותר להפחתת לחץ הם צנון, סלרי, גזר וג'ינג'ר.

וממה כדאי להימנע?

לצערינו אנחנו צריכים להזכיר כי ישנה קבוצה נוספת של מאכלים האחראית לרגישות יתר, מתח גובר. קבוצה זו כוללת אלכוהול, קפה, משקאות קפאין וסוכר. אכילת מזון בריא תעזור להפחית לחץ.

אכלו בריא ושמרו על הבריאות

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.