דברים אלה קורים לגוף שלכם כאשר אתם לא חשופים מספיק לשמש

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

אנשים רבים נמנעים מהשמש בשל חשש לסרטן העור, אבל לא לקבל מספיק שמש יכול לעשות נזק אפילו יותר מאשר שיזוף במשך שעות בכל פעם.

כשגרנו קרוב יותר לטבע, היינו מבלים שעות ביום בשמש, עושים פעילויות כגון גינון, קציר פירות וירקות, חיפוש מזון וכו '. בימינו, אנחנו בקושי מבלים בחוץ כי רובנו עובדים במשרות משרדיות ולא יכולים לצאת משם כדי לבלות מספיק זמן בשמש. רוב האנשים לא מבינים איזה חוב זה לוקח מהבריאות שלהם, מכיוון שהשמש מספקת חומרים מזינים חיוניים ומסייעת לשמור על תפקוד גופנו כראוי.

מחקרים שנעשו לאחרונה בסטנפורד מראים מתאם חזק בין הגידול של גידולי השד בעכברים וחוסר בוויטמין D.

בעוד שהמחקר שלהם התמקד בעיקר בעכברים ובתאי עכברים, החוקרים גילו כי במחקר קטן של 34 חולי סרטן השד, רמות הויטמין D שלהם קשורים באופן הפוך לרמות החלבון ID1 בגידולים שלהם. הם מצאו גם כי המטבוליט של ויטמין D שולט ישירות על הביטוי של הגן ID1 בתאי סרטן השד.

באחד המחקרים שלהם, החוקרים מצאו כי עכברים שהיו בעלי דיאטה לקויה בויטמין D פיתחו גידולים גדולים בממוצע של שבעה ימים לפני העכברים האחרים, ולאחר שישה שבועות, הגידולים גדלו לגודל גדול בהרבה בהשוואה לעכברים אשר היו להם מספיק רמות ויטמין D.

"המחקר שלנו מראה כי חוסר ברמות ויטמין D, או חוסר יכולת של תאים סרטניים להגיב כראוי לנוכחות של ויטמין D, מספיק כדי לגרום לתאי סרטן שאינם גרורות להיות גרורות", אמר ד"ר פלדמן, ראש צוות המחקר.

במחקר נוסף שפורסם בכתב העת לרפואה פנימית, שכלל 29,518 נשים שבדיות, מצאו החוקרים כי במהלך 20 השנים האחרונות, לנשים שחשפו יותר לשמש יש תוחלת חיים ארוכה יותר, כמו גם ירידה בסיכון לפתח מחלת לב וסרטן .

מחקר זה מציע כי ויטמין D יכול להדוף מחלות מסוכנות ואף להאריך את החיים. כמובן, להיות תחת השמש במשך שעות בכל פעם יכול לפגוע בבריאות שלכם במידה ניכרת, אבל מחקר זה מרמז כי הימנעות מהשמש עלולה לגרום ליותר נזק מאשר חשיפה לשמש לתקופה ממושכת.

במחקר אחר שפורסם באותו כתב עת, החוקרים גילו כי לנשים שנמנעות מחשיפה לשמש יש סיכוי גדול יותר למות בהשוואה לנשים שקיבלו חשיפה נאותה לשמש.

בני אדם מייצרים 90 אחוז מויטמין ה-D שלהם באופן טבעי מחשיפה לאור השמש – במיוחד מחשיפה של אולטרה סגולה לעור, אשר באופן טבעי יוזמת את ההמרה של הכולסטרול בעור לויטמין D3.

בעוד שאנחנו יכולים לצרוך ויטמין D מכמה מזונות, כגון פטריות, זה לעולם לא יחליף את הכמות הגדולה שאנחנו יכולים לספוג ישירות מן השמש. יש לנו מספר שהולך וגודל של מחלות נפשיות וגופניות בעולם הזה היום, ואנחנו מקבלים פחות אור שמש מאשר אי פעם. אז אולי כולנו צריכים רק קצת יותר שמש בחיינו כדי להירפא.

אתם לא צריכים הרבה אור שמש ביום כדי לקבל כמות נאותה של ויטמין D – פשוט לכו לטיול של 30 עד 45 דקות וזה יכול לעשות פלאים עבורכם! למרבה הצער, אנשים רבים סובלים ממחסור בוויטמין D כיום בשל חשיפה לקויה לאור השמש, מכיוון שאנו מבלים יותר זמן בבית מאשר אי פעם בעבר.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.