דיכאון לעומת עצבות… אילו כל הסיבות לכך שאתם חייבים לדעת להבדיל ביניהם !

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

עצבות זה משהו נורמלי, דיכאון זה לא. להשאיר דיכאון ללא טיפול יכול לשים את הבריאות שלכם ואפילו את החיים שלכם בסכנה.

אם אתם נאבקים עם עצבות במשך חודשים ללא סיבה, אם התחלתם לאכול יותר או שנעלם לכם התיאבון, כנראה שיש משהו מעבר.

אם אתם מוצאים את עצמכם נשברים בקלות, אם אתם לא מצליחים להתמודד עם הרבה דברים שהצלחתם להתמודד איתם בעבר ואם קשה לכם להירדם, הגיע הזמן להבין שיכול להיות שזה דיכאון.

אם אתם מרגישים ירודים ועצובים איך אתם יכולים לדעת אם זה רק עצב או סימנים מוקדמים של דיכאון?

כ -15 מיליון מבוגרים אמריקאים סובלים מדיכאון ואינספור עוד עלולים להיות מאובחנים. אבל האם אתם בתוכם?

בעוד שאתם לא צריכים להגזים יתר על המידה בכל מקרה של עצבות ולחשוב שזה דיכאון, יש פעמים שהעצבות לא נעלמת לא משנה מה תעשו.

וזה משהו שאתם לא צריכים להתעלם ממנו. המפתח הוא לדעת איך להפריד דיכאון ועצב זה מזה – וזה בדיוק מה שניסינו לעזור לכם להבין.

למה זה חשוב לדעת את ההבדל ?

דיכאון זקוק לתשומת לב רפואית ופסיכיאטרית מקצועית ועזרת מומחה. זה לא משהו שלילה עם חברים או מסע קניות יכול לרפא. אם אי פעם הרגשתם שאתם מתמודדים עם משהו יותר מאשר רק יום רע, זה יכול להיות נבון לסמוך על האינסטינקט שלכם ולבדוק סימנים של דיכאון.

דיכאון לעומת עצב: לדעת להפריד ביניהם

הצעד הראשון שלכם כדי לקבל את הטיפול הנכון הוא לזהות אם אתם בעצם מדוכאים או פשוט חווים כישוף של עצב – כפי שאתם עלולים בעקבות טרגדיה, אובדן אישי או כישלון.

הסיבה ניתנת לזיהוי או שלא ?

עצב הוא לרוב תוצאה של משהו שקרה, בדרך כלל אחד או שני דברים מסוימים. אתם עלולים להרגיש עצבות בגלל מצב, אירוע, או ניסיון שהיה מאתגר או פוגע או קשה בדרך מסוימת.

דיכאון, לעומת זאת, יכול להיות בגלל שורה של סיבות שונות. זה כולל נטייה גנטית או ביולוגית לדיכאון. במילים אחרות, משהו בדרך שלכם פשוט גורם לכם לנטות יותר לדיכאון. לחץ נפשי פסיכולוגי או טראומה יכולים גם לגרום לדיכאון.

עצבות על כמה דברים נגד עצבות על כל דבר :

כמו מאמר פסיכולוגי שפורסם היום, אתם מרגישים עצובים על "משהו", בדיכאון לעומת זאת, אין שום סיבה הגיונית שתוכלו למצוא את הסיבה לכך.
זוהי הרגשה מתמשכת ואינסופית של ייאוש וחוסר תקווה. כתוצאה מכך, כמעט כל דבר גורם לכם לעצב. אז מישהו עם חיים מלאים ומרוצים גם יכול להיות מדוכא.

עצבות נעלמת לבד מעצמה :

עצב הוא תגובה אנושית נורמלית לחוויות או לאירועים שליליים מסוימים. אז כאשר המצב שלכם משתנה או אם הכאב הרגשי שלכם מפחית עם הזמן, אתם לומדים לחיות עם או להתגבר על אכזבה או כאב. בעיקרו של דבר עצב נמוג אבל דיכאון לא. דיכאון מצריך טיפול.

עצבות, רק תסמין אחד של דיכאון :

בעוד שמישהו מדוכא עלול להרגיש עצוב, זהו רק סימפטום אחד של דיכאון. בדיכאון יש שורה ארוכה של תסמינים שאתם צריכים לשים לב אליהם, כולל הבאים, כפי שהוגדרו על ידי האגודה של חרדה ודיכאון של אמריקה –

ריקנות, חרדה, פסימיות, אשמה, חסר תקווה, חסר אנרגיה, קושי להתרכז, נרגנות, קושי בקבלת החלטות, אי שקט, ללא רצון בתחביבים, קושי לישון, חוסר רצון לאכול או לאכול יותר מדי, הורדה במשקל או העלאה במשקל ומחשבות אובדניות.

תסמינים פיזיים נוספים לא מוסברים :

בנוסף לבעיה נפשית המשפיעה על מצב הרוח שלכם, דיכאון משפיע גם על הבריאות הפיזית שלכם. שלא כמו עצב אשר רק גורם לכם קושי בנפש, דיכאון עלול אפילו לגרום לבעיות פיזיות שיכול להיות שלא תגיבו לכל סוג של טיפול רפואי. כמה בעיות נפוצות שאתם עלולים להיתקל ביחד עם דיכאון, כוללים –
בעיות עיכול, כאבים בלתי מוסברים וכאבי ראש.

דיכאון עלול להיות "שקט" :

בעוד שאנשים מדברים על כך שדיכאון מסומן לפי קריסה במבול של דמעות, לא לכולם יש התפרצויות דרמטיות כשהם מדוכאים, למעשה, אנשים רבים ששוקעים בדיכאון, הם הופכים להיות מנותקים. אם אתם רואים מישהו שלא מראה רגשות או משהו שיכול להראות על דיכאון, הוא עלול לסבול מבפנים.

דגלים אדומים: איתור נקודת המפנה :

מתי העצב הופך למשהו מעבר ? באיזה נקודה זה לא רק יום גרוע אלא דיכאון ? שימו לב לדגלים האדומים הללו בשביל לדעת אם זה לא מקרה פשוט של עצבות –

תחושה ממושכת של ירידה שלא נראה שהולכת להיעלם.
סף עבור כל דבר נמוך – אתם נסערים בקלות, כועסים בקלות, מתוסכלים בקלות, חסרי סבלנות מאוד.
תסמינים פיזיים מלווים את הבעיות הרגשיות והנפשיות.
אין סיבה הגיונית נראית לעין לעצבות, החיים שלכם "אמורים" להיות טובים, אבל לא מרגישים את זה.

מזערו את הסיכון של אבחון שגוי :

מצד אחד, יש כאלה שיכולים לקוות שכל מה שיש להם הוא כישוף של עצבות. ומצד שני, יש מי שאובחן בצורה לא נכונה כמדוכא. זה מבוסס על הצגת עצב עמוק ומציאת חמישה תסמינים או יותר לדיכאון מבין רבים, כולל אנרגיה נמוכה, בעיות שינה, שינוי בתיאבון, בעיות ריכוז, חוסר מנוחה, תחושות של כישלון, מחשבות אובדניות במשך שבועיים או יותר. אבל זכרו, אלה יכולים לפעמים להיות תגובה טבעית לאובדן או לכישלון אישי ויעברו. תגובה אנושית נורמלית לשינויים מסוימים בחיים לא צריכה להיחשב לדיכאון.

תשיגו עזרה בזמן!

אם אתם לא מקבלים עזרה בזמן, הדיכאון שלכם יכול להחמיר, המוביל נסיגה מהחיים שלכם ומהסובבים אותכם. הבידוד העצמי הזה יכול להוביל למחשבות אובדניות. וזה לא שלב שאתם רוצים להיות בו. הטיפול עשוי לכלול שילוב של ייעוץ או טיפול, בהתאם למצב שלכם.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו