האטריות המעובדות גורמות לדלקת כרונית, עלייה במשקל, אלצהיימר ופרקינסון!

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס ערכו ניסוי עם מצלמה בגודל של גלולה. רצו לחקור את ההשפעות של האטריות המעובדות על הבטן ומערכת העיכול. עם זאת, מה שמצאו היה הרסני!

האטריות נשארו שלמות גם לאחר כמה שעות, מה שאומר שזה משפיע על ספיגת המזון בגוף, ובכל זאת, האטריות האלה אינן מכילות חומרים מזינים, אלא תוספים רבים כמו TBHQ (הידרוקינון בוטיל שלישוני – משמר רעיל).

זה נשאר במערכת העיכול ועלול להוביל לתופעות לוואי שונות. האטריות המעובדות, למעשה, הן תוצר לוואי של תעשיית הנפט והן למעשה כימיקל סינטטי עם תכונות נוגדות חמצון, אבל לא נוגדי חמצון טבעיים.

 זה מרכיב שמוסיפים בהרבה מזונות מעובדים פופולריים, כמו פיצה קפואה, שניצלונים ממקדונלדס; ועוד הרבה.

הTBHQ נמצא כמוביל להזיות, בחילות, הקאות, התמוטטות, טינטון,ותחושת מחנק.

מחקרים שנוסו על בעלי חיים, מצאו כי חשיפה ממושכת לחומר הזה גורמת לשינויים ביוכימיים, והשפעות על הכבד.

בנוסף, מחקר תזונתי גילה כי נשים הצורכות אטריות מעובדות אלה נמצאות בסיכון מוגבר לתסמונת מטבולית.

אלה שצרכו אותן פעמיים בשבוע היו בסיכון של 68% מוגברים לתסמונת זו, הכוללת לחץ דם גבוה, רמות נמוכות של כולסטרול HDL, השמנה.
אם קיימים כל שלושת הסימפטומים, הסיכון למחלות לב וסוכרת עולה.

אנשים שאוכלים אטריות אלה סובלים מצריכה מופחתת של חומרים מזינים, כגון ברזל, אשלגן, ניאצין, ויטמין C, ויטמין A, זרחן, סידן וחלבון בהשוואה לאוכלי אטריות רגילות.
יתר על כן, יש באטריות אלה שמן דקלים, קמח חיטה, מלח, סוכר, תבלינים, מונוסודיום גלוטמט.

ה- KFDA (מנהל המזון והתרופות של קוריאה) בשנת 2012 גילו חומר מסרטן המכונה בנזופירן ב 6 מותגי אטריות מעובדות, וזאת בשל נוכחותם של המונוסודיום גלוטמט, אשר גורמים לנזק בתאי עצב או אי-תפקוד מוחי.

לכן, צריכה של אטריות מוכנות עלולה להוביל לבעיות בריאותיות רבות לאורך זמן, כמו מחלות כרוניות, עלייה במשקל, עמידות לאינסולין, דלקת כרונית, ומחלות קשות.

הן עשירות במרכיבים מלאכותיים, פחמימות מזוקקות, פרוקטוז וסוכר דל בסיבים וחומרים מזינים. אנו ממליצים לכם להימנע מכל מיני סוגי מזון מעובד, וממליצים בנוסף לצרוך רק מזון בריא על מנת לשפר את הבריאות ולמנוע בעיות בריאותיות.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.