המדע מסביר איזה שינויים מתרחשים בגוף שלכם כשאתם יורדים במשקל

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

האם אי פעם שאלת את עצמך איך יורדים במשקל? כל מי שניסה להוריד משקל יגיד שזה לוקח הרבה מאמץ ומחויבות. היתרונות של היפטרות מקילוגרמים מיותרים, עם זאת, יכול לשנות (ולהאריך) את החיים שלך. הנה כמה סיבות מגובות מדעית שיסבירו את היתרונות של ירידה במשקל.

1. הציפורניים שלך מתחזקות.

ציפורניים שבירות יכול להיות תוצאה של מחסור בברזל עקב השמנת יתר, על פי מחקר שפורסם בכתב העת Nutrients. מומחים ממליצים להוסיף עוד דגים, תרד וקטניות לתזונה שלכם, אשר אינם רק עשירים בברזל, אלא גם יכולים לעזור עם ירידה במשקל, מאחר שמזונות אלה מכילים שומן בריא.

2. כאבי מפרקים וגב מפסיקים.

עדות חזקה ממחקר שפורסם במגזין Obesity מראה כי כאשר אתה מאבד משקל עודף, זה מפחית כאבי מפרקים וגב כי יש פחות לחץ על הגוף . מומחים טוענים כי עבור כל קילוגרם שאתה מוריד, אתה יכול להפחית את העומס על הברכיים שלך עד ארבע פעמים, כך שאתה יכול ללכת טוב יותר, לעמוד או לשבת יותר, ולשוטט בלי להרגיש כאב מתמשך.

3. משפר את בריאות השיניים שלך.

ירידה במשקל מונעת התפתחות של דלקת חניכיים, אשר עלולה לגרום לדלקת תכופה של החניכיים. מחקר שנערך בשנת 2003 גילה כי עבור אנשים שמנים מחלת חניכיים הינה שכיחה יותר ביחס לאנשים עם מסת גוף נמוך יותר (BMI) שהציגו פחות סיכונים לבעיות שיניים.

4. העור שלך יהיה בריא יותר .

אלו שסובלים מהשמנת יתר ועודף משקל מפתחים תנאי עור שונים כמו אלרגיות, כתמים כהים או אדומים, פסוריאזיס ועור מגרד. אם אתה מוריד משקל עודף, תוכל לסבול פחות מעור יבש, כמו גם לאט לאט לתקן את הנזק שרקמות השומן גרמו באֶפִּידֶרְמִיס, שכבת המגן החיצונית של העור.

5. תהליך האינסולין בגוף משתפר.

לרוב האנשים עם בעיות משקל יש סוכרת כי שומן גורם לגוף פחות להגיב לאינסולין, ההורמון המווסת את רמות הגלוקוז בדם. אם אתה נפטר מהקילוגרמים המיותרים האלו, הגוף שלך הופך ליותר רגיש לאינסולין, על פי מחקר שפורסם ב- Nutrition & Diabetes. במילים אחרות, אתה מוריד את הסיכון לפתח סוכרת סוג II כשאתה מוריד משקל.

6. הכליות יתפקדו טוב יותר.

יותר מדי רקמות שומן בגוף יכולות לגרום לליקויים בנֶפְרוֹן, יחידת התפקוד הבסיסית בכליה, שעוזרת לכליות לספוג ולסנן רעלנים. כאשר אתה מוריד את המשקל העודף, אתה מפחית את הסיכון לאי ספיקת כליות, על פי מחקר שפורסם במגזין American Journal of Kidney Diseases.

7. אתה מוריד את הסיכון לסרטן או מגדיל את הסיכוי לנצח את המחלה.

כמה סוגי סרטן, כולל הסוג השכיח ביותר של סרטן השד, קשורים להשמנה ולבעיות עודף משקל, על פי המכון הלאומי לסרטן. ככל הנראה, רקמות שומן משפיעות על ההורמונים הפוגעים בדנ"א, אשר מפעיל את התפתחות הסרטן. ירידה במשקל, אם כן, מקטינה את הסיכון הזה, כמו גם מגדילה את הסיכוי לנצח את המחלה.

8. הלב שלך הופך לבריא יותר.

אנשים הסובלים מעודף משקל נוטים לבעיות לב. רופאים מייעצים לעיתים קרובות למטופלים עם מחלות לב וכלי דם להתחיל להתאמן כדי לשלוט על משקלם. הגוף שלך מרוויח הרבה יתרונות בריאותיים גם אם אתה מאבד רק 5 עד 15 אחוזים של משקל עודף, על פי מומחים בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת וושינגטון. וזה פשוט נהדר אם אתה מכוון מטרה לאבד משקל עודף. המאמצים שלך להוריד רק כמה אחוזים ממשקל הגוף ישתלמו במהירות, במיוחד עבור הלב שלך.

9. אתה מפסיק לנחור.

ירידה במשקל בריאה לא רק לבעיות לב וכלי דם, אלא יכולה גם להפחית את הנחירות שלך. המכללה האמריקנית לרופאים למעשה ממליצה על ירידה במשקל כאחד הטיפולים הראשוניים עבור חולים בדום נשימה , שכן זה מקטין רקמת שומן נוספת בגרון. אם אתה סובל מעודף משקל, אתה נוחר חזק יותר מכיוון שדרכי הנשימה שלך חסומות.

10. רמות לחץ הדם שלך יורדות.

לחץ דם גבוה או יתר לחץ דם יכול להוביל לשבץ והתקף לב, אבל אתה יכול להפחית את הסיכונים דרך ירידה במשקל ופעילות גופנית. ירידה במשקל היא אפשרות טובה יותר מאשר לקחת תרופות ליתר לחץ דם כדי לשמור על לחץ הדם שלך נמוך, על פי מומחים באיגוד 'קוקרן' [ארגון ללא מטרות רווח שמארגן מחקרים רפואיים].

11. יהיה לך קר יותר.

עם ירידה במשקל נוטים לאבד מבודדים טבעיים בגוף, כך שיכול להיות שפתאום תמצא צורך להביא קרדיגן או ז 'קט לקולנוע או למסעדה. ירידה במשקל גורמת להורמונים של בלוטת התריס לרדת, כך עולה ממחקר שפורסם בכתב העת "בלוטת התריס": היפותירואידיזם שזה מחלה בבני אדם ובחיות הנגרמת מייצור לא מספיק של הורמונים המיוצרים על ידי בלוטת התריס, ותירוטוקסיקוזיס שזה יתר פעילות של בלוטת התריס הוא מצב שבו יש יצור יתר של הורמון תירוקסין (T4) על ידי בלוטת התריס דבר שעשוי לגרום לגוף להצטנן יותר, ולכן חשוב להקפיד על לבוש חמים יותר במזג אוויר קר.

 

12. אחוז הפיריון עולה

ירידה במשקל יכולה לשפר את הסיכויים של נשים להיכנס להריון, במיוחד אם יש להם תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS) [ההפרעה האנדוקרינית השכיחה ביותר אצל נשים, המשפיעה בקירוב על כ-5% עד 10% מהנשים בגיל הפריון (12-45 שנה), והיא אחת מהסיבות העיקריות הגורמת לבעיית פריון. התסמינים הקלאסיים של התסמונת כוללים השמנת יתר, אמנוריאה (חוסר וסת) או בעיות בביוץ, אקנה, ועודף בהורמוני מי.ן זכריים (אנדרוגניים) המביאים לשיעור יתר. התסמינים הללו שונים בין נשים באופן משמעותי במידת חומרתם. אם כי הסיבה ל-PCOS אינה ידועה, הרי שתנגודת לאינסולין, סוכרת והשמנה מקושרים באופן חזק לתסמונת זו.], אשר קשורה להשמנה. מאידך גיסא, גברים בעלי עודף משקל שיפרו את איכות הזר.ע שלהם על ידי ירידה במשקל ושיפור אורח החיים שלהם, אשר תרמו גם ליכולתם להתרבות, על פי כתב העת Reproductive Health.

13. מצב הרוח שלך נהפך ליותר חיובי

לדברי ד"ר ג'רמי סיבולד, שערך מחקר על ירידה במשקל, יש שיפור במצב הרוח. באופן אידיאלי, הוא אמר כי מצב הרוח השמח יכול להימשך עד 12 שעות. למה זה? ראשית, אפילו שגרת פעילות גופנית מתונה מורידה את הורמוני הלחץ. שנית, אם אתה עושה תרגילים ומשלב עם זה תזונה טובה, אתה צפוי לשפר את מצב הרוח שלך עוד יותר. תזונה לקויה קשורה למצבי רוח ולדיכאון, כך עולה ממחקר שפורסם ב- Psychiatry Research.

14. התפקוד המשולב של המוח משתפר.

רקמות שומן עלולות לגרום לדלקת, אשר יכולה לגרות ולהשפיע על כל איבר בגוף, כולל המוח. כשאתה מאבד את המשקל הנוסף תפקוד המוח שלך לא מתדרדר. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism הראה כי נשים אשר איבדו משקל בעקבות ניתוח בריאטרי, גילו תכנון חד יותר, ארגון ומיומנויות וקבלת החלטות טובה יותר. חשוב לציין, כל אלה כרוכים בתפקודים הקוגניטיביים של המוח. מחקר חדש יותר שפורסם בכתב העת Neuroscience & Behavioral Reviews הראה שיפור משמעותי בזיכרון, תשומת הלב, השפה והמוטוריקה של אנשים שסבלו מעודף משקל וממשקל עודף, והצליחו לרדת במשקל.

לסיום, אם אתה מוריד במשקל , אתה תחווה דחיפה גדולה לדימוי העצמי שלך ולמראה החיצוני. יותר מזה, אתה תרגיש כל כך הרבה יותר טוב מבפנים! לכן, שמור על פעילות גופנית, הקפד להיות פעיל, ושמור על תזונה טובה לחיים בריאים יותר

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.