סימנים מדאיגים לכך שאתם צורכים יותר מדי סוכר וצריכים להפסיק!

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

כאבי מפרקים, חורים בשיניים, עלייה במשקל, ההרגשה כאילו אתם מעורפלים ותמיד מרגישים רעבים – כל אלה הם סימנים שיש סיכוי שאתם אוכלים יותר מדי סוכר.

הסוכר הוא חלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו – הוא נמצא בכל דבר, החל מהפחמימות שאנחנו אוכלים, אל המשקאות שאנו שותים. אבל חשוב לראות כמה סוכר אנו מוסיפים לתוך הדיאטה שלנו, מכיוון שהדבר יכול לגרום לתופעות לוואי חמורות ולהשפיע על איכות החיים. זה לא רק על העלייה במשקל – צריכת סוכר עודפת יכולה להוביל לאכילה מוגזמת, ואפילו סוכרת.

זה מאוד חשוב להבין איך אנחנו משלבים את הסוכרים עם האוכל שאנחנו אוכלים, ואת תופעות הלוואי שיכולות להשפיע על אורח החיים. הנה כמה מן התסמינים השכיחים ביותר הקשורים לאכילת יתר של סוכר:

1. כאבי מפרקים

פחמימות מעלות את רמות הסוכר בדם – וגורמות למפרקים לכאוב. הסיבה לכך היא כי כאשר אתם אוכלים סוכר, הגוף מגיב על ידי שחרור שליחים דלקתיים הנקראים: ציטוקינים. על פי Opera.com אלה יכולים לגרום לכאבים שכבר קיימים לכאבי פרקים הרבה יותר גרועים, אם אתם סובלים מכאבי מפרקים, אכילת יתר של סוכר יכולה להיות חלק מהבעיה.

2. עששת

בדיוק כמו רופא השיניים שאמר לכם כשהייתם ילדים – סוכר גורם עששת. סוכרים עודפים על השיניים יוצרים חומצה שמורידה את האמייל המגן על השן. ואם יש לכם הרבה חורים בשיניים כנראה שאתם אוכל יותר מדי סוכר.

3. עלייה במשקל

כולנו יודעים שסוכר משמין – ושומן מוביל לעלייה במשקל. אבל ההורמון בגופנו יכול להיות מושפע גם מאכילת יתר של סוכרים. לפטין הוא הורמון המאפשר לגוף לדעת מתי להפסיק לאכול – ובמחקר שצוטט על ידי Business insider צריכת יתר של פרוקטוז עלולה להוביל להתנגדות של הלפטין – שיכולה להוביל לעלייה במשקל. כך שאם אתם מוצאים את עצמכם משמינים, עשו חושבים ותבחנו את האוכל שאתם אוכלים ורוב הסיכויים שזה יכול להיות אוכל ממותק או שמכיל הרבה סוכר.

4. רעב מוגבר

סוכר הוא לא רק סוכריות – סוכרים מצויים בפחמימות כמו לחם ופסטה. אז אם אכלתם ארוחה שבעיקרה היתה מורכבת מפחמימות מתקתקות, תהיה לכם ירידה באנרגיה ויהיה לכם חשק לאכול עוד וזאת על מנת שהגוף יוכל לחדש את מאגרי האנרגיה שלו.

5. ערפול נפשי

סוכרים מגדילים את הצורך לאינסולין – שהוא הורמון שהגוף מנצל להמרת המזון לאנרגיה. לכן, כאשר רמות האינסולין גבוהות רגישות הגוף לאינסולין מצטמצמת וגורמות לגלוקוז להצטבר בדם. הדבר יכול לגרום לרעב, עייפות, ואפילו הרגשה מעורפלת שאתם מרגישים שאתם לא מסוגלים להתרכז. תנגודת לאינסולין זה גם מה שבסופו של דבר מוביל סוכרת – לכן חשוב להיות מודעים לתופעות האלה ולהבין מה מוביל לסוכרת עצמה

לפי Business Insider צריכת יתר של סוכר מעמיד אותך בסיכון ל:

סוכרת

עמידות לאינסולין נגרמת בעקבות רמות גבוהות של סוכר בגוף וזה מה שבסופו של דבר מוביל לסוכרת.

כשל בתפקוד הכבד

עודף סוכר יוצר מתח עבור הכבד שהוא איבר חיוני, ופעילות יתר דבר אשר יכול לגרום למחלות כבד שומני לא אלכוהולי.

לחץ דם גבוה

בדרך כלל נגרם מאכילת מזונות מלוחים – הממתקים אינם משוייכם ללחץ דם גבוה. אבל מחקרים הראו כי אכילה מרובה של סוכר יכולה להיות קשורה ללחץ דם גבוה.

מחלת לב

תזונה דלה תורמת למחלות לב – כך שאם אתם אוכלים גרוע, ארוחות הכוללות בתוכן סוכרים רבים אתם בסיכון מוגבר למחלות לב.

השלב הבא

אם סבלתם מכל אחת מהתופעות הנ"ל, חשוב לדבר עם הרופא המטפל לגבי התזונה שלכם. אתם והרופא יכולים להבין איזה סוג של דיאטה תתאים לכם , ואיך אתם יכולים להוריד סוכרים עודפים מהתזונה וזאת בכדי להימנע מלפתח את אחד מהתסמינים שמנינו לעיל.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו