הצרבת והדרכים הטבעיות לטיפול בה..

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

רגשות מעטים גרועים מאשר התחושה של צרבת בוערת, לא נוחה. הסימפטומים של חומצת reflux מופיעים באופן חודשי.  בעוד תרופות כמו נוגדי חומצה ותרופות אנטי-ריפלוקס יכולות להקל על תסמינים, ישנן מספר תרופות ביתיות טבעיות שידועות כמביאות הקלה.

1. לעיסת מסטיק -. לדברי WebMD, מסטיק יעיל להרגעת צרבת. הסיבה לכך היא כי לעיסת מסטיק מסייעת לייצור רוק, אשר משמש כחיץ טבעי נגד חומצה. בנוסף לעיסת מסטיק מעודדת בליעת רוק בתדירות גבוהה יותר, אשר תקטין את החומצות שחוזרות למעלה מהוושט.

2. אכלו פחות
במקום לאכול שלוש ארוחות גדולות ביום, אכלו חמש עד שש ארוחות קטנות לאורך היום. RefluxMD מסביר כי על ידי שליטה ביחס של המנות, לא רק שתסמיני הרפלוקס יפחתו, אלא, בנוסף שהסיכוי לירידה במשקל הוא טוב יותר. וכדי להתרגל לאכילת ארוחות קטנות לאורך היום, RefluxMD ממליץ על אכילה כדבר ראשון כשמתעוררים בבוקר וזאת על מנת לייצב את רמות הסוכר בדם, בנוסף לעשות דברים נוספים בזמן ארוחת הבוקר, כמו ניהול שיחה, וזאת בכדי שתאכלו לאט יותר.

3.  שתיה – סודה לשתיה
בסודיום ביקרבונט, או סודה לשתייה, יש רמת pH גבוהה ולכן הסודה יעילה ומנטרלת חומצת קיבה ומונעת צרבת.Everyday Roots ממליץ על ערבוב כפית אבקת סודה לשתיה בכוס מים. את הסודה לשתיה יש לשתות לפני הארוחה אם עם הסימן הראשון לצרבת . יש להיזהר לא לצרוך יותר משבע-ו-וחצי כפיות סודה לשתייה בכל 24 שעות, בגלל המליחות הגבוהה שיכולה לגרום לנפיחות ובחילות .

4.   שתייה של תה משורש ג'ינג'ר טרי. במחקר שנערך על ידי מכון המחקר הטכנולוגי המזון בהודו נמצא כי ג'ינג'ר הוא יותר יעיל בטיפול כנגד חומצה מאשר תרופות חוסמות חומצה כמו Prevacid. ג'ינג'ר הוא תרופה טבעית ויעילה בגלל שבשורש יש אנזימים שבאופן טבעי שוברים אתה חומצות אמינו. לג'ינג'ר יש ערך מוסף בהיותו אנטיבקטריאלי, אנטי ויראלי ואנטי טפילי, כדי להרגיע צרבת, יש לשתות תה עשוי משורש ג'ינג'ר קלוף ומים רותחים.

5. אכלו שקדים לקינוח.לשקדים יש ההשפעות חיוביות לשיכוך צרבת. יש צורך באכילת שניים שלושה שקדים אחרי הארוחה כדי לשכך צרבת.  רבים טוענים, ששקדים כמו חלב שקדים וחמאת שקדים, הם יעילים יותר מאשר תרופות מרשם. מומלץ לשתות שייק חלב שקדים בבוקר כדי למנוע צרבת במשך היום. לשקדים יש השפעה משום שהם מייצרים alkalizes שמסייעים לנטרול החומצות.

6. שתיית חומץ תפוחים – טיפול בחומצות הריפלוקס בעוד חומצה? כן. למעשה, חומצה היא לעתים קרובות סימפטום של חוסר חומצה בקיבה. כאשר הקיבה לא מייצרת מספיק חומצה, קנה הוושט נפתח ומשתחרר ולכן החומצה עולה. זה המקרה יש צרבת. כדי להתמודד עם צרבת, פעל לפי העצה של Everyday Roots שתו כוס מים מהולה עם כף חומץ תפוחים לא מסונן לפני השינה, או 2- 3 פעמים במהלך היום.

7. שנו על הצד השמאלי שלכם
זה אולי נשמע פשוט מדי או מוזר, אך מחקר כמו זה של חוקרים מבית ספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד  מצא כי הצרבת הוחרפה בנחקרים שישנו על הצד הימני שלהם,

בעוד אלה שישנו על הצד השמאלי שלהם חוו ירידה בתסמינים. אם כי הסיבות לתופעה זו אינן ברורות, התוצאות הן מספיק  משכנעות כדי להניע את אלו בעלי הצרבת הכרונית לאמץ שינוי באורח החיים.

8.אכלו בננה. הבננות, כמו השקדים,
הם מזונות המייצרים בסיס ויעילים באיזון רמת החומציות בקיבה. על פי Home Remedies For Life,,
הבננות עוזרות גם בציפוי הפנימי של הקיבה ובכך מגנה על הקיבה מפני חומצת קיבה מכאיבה.

יתר על כן, בננות עשירות באשלגן, שחיוני לספיגת האוכל, כמו גם הסיבים, שחשובים לחיסול רעלים מזיקים. יש לכלול בננות בתזונה היומיומית  וזאת בכדי למנוע חומצת ריפלוקס ולהרגעת הצרבת.

לכל מי שסובל מצרבת יוקל לשמוע שיש כל כך הרבה דרכים טבעיות למניעת צרבת ולטיפול בה. אפשר לאמץ כל אחת מהשיטות הנ"ל על ידי שתיית מים מעורבבים עם חומץ תפוחים לפני השינה, שינה על הצד שמאלי,

 להתעורר בבוקר, לשתות שייק טעים מחלב שקדים ובננות. אל תשכחו לאכול ארוחות קטנות שמחולקות באופן שווה לאורך כל היום. וזאת כדי להמנע מאכילת יתר,

לעסו מסטיק בהקדם כדי למנוע מעצמכם אכילת יתר, גם אם עדיין יש אוכל על הצלחת, לעסו מסטיק, המסטיק יעזור לכם להתנגד לאכילה מיותרת. תוך דחיפה בחזרה של החומצה אל הבטן .

אם אכן יש לכם צרבת, שתו או תה זנגביל או מים מעורבבים עם אבקת סודה לשתייה. באימוץ שינויים קלים באורח החיים תוכלו לשים בצד את תרופות המרשם, ולחיות ללא צרבות !

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.