זהירות : 7 המאכלים שאסור לחמם אותם שוב !

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

רבים מאיתנו נוטים לחמם שאריות אוכל ולאכול אותן בפעם השניה ואפילו בפעם השלישית. עם זאת יש כמה מאכלים שבאמת יכולים להיות מסוכנים לגופנו אם הם מחוממים בפעם השניה ונאכלים. שבעת המזונות האלה, עלולים, למשל,  לגרום להרעלה-או גרוע יותר אם המזון מחומם ולא מאוחסן כראוי.

1. תרד
 אף פעם אין לחמם שוב תרד שכבר בושל הדבר יכול להיות מסוכן מאוד לבריאות. מומלץ לאכול תרד מיד לאחר הכנתו. שואלים למה? ובכן, תרד מכיל שיעור גבוה של חנקות. חנקות שמבושלות או מחוממות בפעם השניה יכולות להיות בעלות תכונות מסרטנות. אם נשארו שאריות – זרקו!

2. סלרי
סלרי משמש בעיקר להכנות מרק. הירקות מכילים חנקות, כמו התרד, והסלרי עובר את אותו התהליך, כלומר אחרי החימום החוזר הניטרטים הופכים לניטריטים. אם מחמים את הסלרי בפעם השניה, הדבר מהווה בעיה הניטרטים של הירקות יכולים להפוך לרעילים.

3. סלק
כאשר ירק מכיל ניטרטים זה מעולה. אבל, יחד עם זאת, הדבר יכול להזיק מאוד מחממים שוב את הירק. אין לחמם שוב את הסלק כי בתהליך החימום החוזר הדבר הרסני לגוף. אם הירק הסגול מחומם שוב הדבר יגרום לכאבי בטן, אם כך עדיף לאכול אותו קר כאשר הוא כבר מבושל ולהימנע מסיכון.

4. תפוחי אדמה
לתפוחי אדמה יש מספר תכונות שימושיות, ההופכות אותם למעולים עבור הבריאות,במידה ותפוחי האדמה נשארים להתקרר בטמפרטורת החדר ולא הוכנסו למקרר, זהו תנאי שמתאים לצמיחה של בוטוליזם, וכשמחממים את תפוחי האדמה בפעם השניה אנחנו בצרה גדולה.

5. ביצים
ארוחות המכילות ביצים הן טובות לחימום חוזר כל עוד שהן רותחות. אבל צריך להיזהר במידה והביצה מבושלת או בצורה של ביצה מקושקשת הדבר יגרום לכם להרגיש רע.

6. עוף
אם אתם אוכלים יום למחרת עוף שבושל, הדבר יכול להיות מסוכן באופן יוצא מן הכלל. דבר זה יכול לגרום לבעיות עיכול מיותרות. כאשר עוף קר מחומם שוב הרכב החלבון משתנה , והדבר באמת יכול לגרום צרות בעיכול, כך שאם אתם מעדיף לחמם את העוף שוב, וודאו שהעוף מבושל היטב; החלק הפנימי אמור להיות חם מאוד!

7. פטריות
מומלץ מאוד לאכול אותן מיד אחרי ההכנה. אם אתם אוכלים פטריות למחרת, לפחות וודאו שאתם אוכלים אותן כשהן קרות בגלל שישנה ירידה בכמות החלבונים והדבר עלול לגרום לכאבי בטן

עלינו להיות תמיד זהירים בחימום חוזר של שאריות מזון במיקרוגל או בתנור, וזאת כדי למנוע בעיות בריאותיות פוטנציאליות.

 

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.