טיפים כיצד למדוד את קצב הלב

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

הלב פועם כל היום והלילה. הוא עובד קשה כדי לשמור על חייך! אבל קל לשכוח את זה , במיוחד אם אתה לא יודע איך לבדוק את קצב הלב שלך.

למה לטרוח בכלל ללמוד את קצב הלב? ובכן, קצב הלב שלך יכול לתת לך הצצה לתוך מה שקורה בתוך הגוף שלך. זה לא משהו שרק הרופא שלך צריך לדעת. למידה כיצד למדוד את קצב הלב היא אחד הדברים הכי טובים שאתה יכול לעשות למען הבריאות שלך.

מהו קצב הלב בזמן מנוחה?

בתור התחלה, קצב הלב שלך הוא מספר הפעמים שהלב פועם תוך דקה. במילים פשוטות, זה הדופק שלך. קצב הלב שלך הוא קצב הלב כאשר אתה לא פעיל. זה מייצג את הכמות הנמוכה ביותר של הדם שהגוף זקוק לו.
ירידה בקצב הלב יכולה להיות מושפעת מדברים רבים. ההזדקנות מאיצה אותו, בעוד פעילות גופנית מאטה אותו. גנים, תרופות, מתח ומחלות יכולים לשחק גם תפקיד בקביעת קצב הלב.
באופן מסורתי, טווח נורמלי הוא 60-100 פעימות לדקה. אבל כמה מומחים חושבים שזה צריך להיות נמוך יותר, וקצב לב מ76 ומעלה מצביע על מחלות לב.

למה קצב הלב חשוב?

קצב הלב שלך הוא מנבא עצמאי של סיכונים הקשורים ללב כמו התקפות לב. באופן בסיסי, מדידה זו מראה לך כמה טוב הלב שלך עובד. אתה יודע שיש בעיה כלשהיא אם קצב הלב גבוה מדי או נמוך. משם, אתה יכול לעשות את הצעדים הבאים הדרושים לסדר את קצב הלב ולטפל בבעיה.

למידה כיצד לבדוק את קצב הלב חשובה לא רק עבור ספורטאים. זוהי מדידה חיונית שיכולה לעזור לך להשיג בריאות אופטימלית.

כיצד לבדוק את קצב הלב

בכל פעם שאתה הולך לרופא, הוא יכול לבדוק את קצב הלב שלך. אתה יכול גם לקנות מודד קוצב לב ולהשתמש בו בבית. בימים אלה, הם נראים לעתים קרובות כמו שעון רגיל – הכל הודות לטכנולוגיה.

אבל אתה לא צריך רופאים וגאדג 'טים מפוארים כדי למדוד את קצב הלב שלך בזמן מנוחה.
אתה יכול לעשות את זה בבית באמצעות שיטה פשוטה:

1. להירגע

מכיוון שאתה מתכונן לבדוק את קצב הלב שלך בזמן מנוחה, אתה צריך להיות… נח! ודא שאתה רגוע ונינוח. אם בדיוק סיימת להסתובב וללכת ממקום למקום או סיימת פעילות גופנית, חכה עד שקצב הלב שלך חוזר לקדמותו. חמש דקות צריכות להספיק כדי שקצב הלב יחזור למצב רגיל.
תנוחת הגוף לא משנה. אתה יכול לעמוד, לשבת או לשכב. רק חשוב לוודא שאתה מחזיק את הגוף קצת לפני שאתה מתחיל לספור.
לקבלת המדידה המדויקת ביותר, כדאי לבדוק את קצב הלב שלך כאשר אתה מתעורר. ולעשות את זה לפני שאתה אפילו קם מהמיטה

2. מצא את הדופק שלך

זה קל אם אתה יודע איפה לחפש. פרקי הידיים, בתוך המרפק, הצד של הצוואר, והחלק העליון של כף הרגל הם נקודות טובות למדידה. כל שעליך לעשות הוא למקם את האצבע המורה והאצבע האמצעית על האזור כדי לאתר את הדופק.

ודא שהגוף שלך רגוע בזמן שאתה עושה את זה. אתה לא צריך להיות במצב של מאמץ או מתיחה.

3. לספור

מקם שעון או שעון עצר בקרבת מקום. ספור את מספר פעימות שאתה מרגיש ב 60 שניות או דקה אחת. לחלופין, ניתן גם לספור במשך 30 שניות ולהכפיל את התוצאה. עם זאת, המספר הראשון הוא בדרך כלל מדויק יותר.

מה עכשיו?

אם קצב הלב שלך גבוה, יש דברים שאתה יכול לעשות כדי להוריד אותו. פעילות גופנית היא הדרך הטובה ביותר לשפר את קצב הלב שלך בזמן מנוחה. זה יעשה את הלב חזק יותר, כך שהוא לא יצטרך לעבוד קשה כדי להתמיד בעבודה שלו. ניהול נכון של מצבי מתח הוא עוד דרך. זה יגרום לגוף שלך להירגע ויעזור להפחית את קצב הלב. נסה גם יוגה, מדיטציה, או תחביב כיפי.

אם אתה מעשן סיגריות, כדאי לעבוד על הפסקת העישון. עישון מעמיס על הלב, מה שגורם לו קושי יותר לשאוב דם. לא פלא שלמעשנים יש קצב לב גבוה יותר בהשוואה ללא מעשנים.
ירידה במשקל גם עוזרת להפחית את קצב הלב. אחרי הכל, כאשר יש לך הרבה שומן בגוף, הלב שלך יצטרך לעבוד קשה יותר כדי לספק דם. זה יגרום גם לעליה בלחץ הדם שלך ויגדיל את הסיכון לחלות במחלות כרוניות אחרות.
מודאג מקצב הלב שלך? שוחח עם הרופא שלך. הוא יקבע אם יש משהו שצריך לדאוג.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו