כיצד הדיכאון מבצע שינויים במוח שלנו (ודרכים לצאת ממנו)

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

בתקופתנו נראה כי יותר אנשים בעולם חיים עם דיכאון יותר מאי פעם. למעשה, על פי ארגון הבריאות העולמי (WHO), כ 350 מיליון אנשים מכל הגילאים ברחבי העולם סובלים ממחלה זו.

דיכאון יכול לשנות את המוח שלכם, לשנות את המסלולים העצביים ואת הסינפסות ולהקטין את גודל ההיפוקמפוס שלכם (אזור במוח המסדיר רגשות וזיכרון). מבחינה נפשית, אתם כנראה מרגישים מעורפלים ותשושים, מכיוון שהמוח שלכם צריך לעבוד קשה יותר כדי לעבד מידע ורגשות.

דיכאון יכול לגרום לכם להרגיש מנותקים מהעולם הסובב אתכם, ואתם חסרי אונים ללא יכולת לבצע כל סוג של שינוי, משותקים על ידי המחשבות בתוך הראש שלכם. כדי להתמודד עם כל הרגשות האלה,

מחקר פורץ דרך אחד של צוות בינלאומי של חוקרים גילה כי לאנשים עם דיכאון בדרך כלל יש היפוקמפוס קטן יותר.

צוות המחקר השתמש בנתוני הדמיית תהודה מגנטית (MRI) על קרוב ל 8,930 אנשים מרחבי העולם, 1,728 מהם סבלו מדיכאון גדול. שאר 7,199 האנשים לא סבלו מדיכאון.

הם מצאו כי ל-65% מהחולים בדיכאון היה היפוקמפוס קטן יותר. ממצאים אלה מצביעים על כך שאפיזודות חוזרות של דיכאון עלולות לגרום לצמצום של ההיפוקמפוס.

מחקרים אחרים הוכיחו הפיכות, וההיפוקמפוס הוא אחד האזורים הייחודיים של המוח אשר מייצר במהירות קשרים חדשים בין התאים.

הנה ארבעה דרכים בהם תוכלו להתגבר על הדיכאון

1. לשנות את המחשבות שלכם.

המוח יכול להשתנות ולהתאים את עצמו על פי המחשבות והרגשות שלנו, ובדרך שבה אנו תופסים גירויים. המוח יכול למעשה ליצור סינפסות חדשות ומסלולים המבוססים על ידע חדש, מיומנויות, או תהליכי מחשבה. במילים אחרות, מה שאנחנו חושבים חשוב מאוד, מכיוון שהמחשבות האלה פשוט יוצרות את הכימיה המוחית שלנו, ולכן, המחשבה היא המציאות שלנו.

2. אוכל בריא

באופן כללי, מומלץ להתרחק מממתיקים מלאכותיים ומזוקקים. היצמדו לטבע כדי לקבל את היתרונות הבריאותיים הטובים ביותר; נסו ללכת על פירות וירקות אורגניים, אגוזים. מומלץ לחסל או להפחית באופן משמעותי ממתקים, ומזון מעובד. כמו כן, תנסו להגביל את הצריכה של קמח לבן, סוכרים, לחמים, ודגנים אחרים. המוח והבטן שלכם קשורים זה לזה יותר ממה שאתם חושבים.

3. פעילות גופנית

לבצע תרגילים – אחד הטיפולים היעילים ביותר לדיכאון. מחקרים הראו כיצד חוסר פעילות גופנית יכול למעשה לגרום לדיכאון. למעשה, על פי מאמר של ד"ר מרקולה:

"נשים שישבו יותר משבע שעות ביום נמצאו בסיכון גבוה ב -47% לדיכאון מאשר נשים שישבו במשך ארבע שעות או פחות ביום. אלו שלא השתתפו בפעילות גופנית כלל היו בסיכון גבוה ב -99% לפתח דיכאון מאשר נשים שהתאמנו. ואכן, פעילות גופנית היא אולי אחד הטיפולים היעילים ביותר אך עדיין לא מנוצלים מספיק לדיכאון."

4. מדיטציה ותרגילי מודעות

לבסוף, אתם צריכים לטפל בראש שלכם אם אתם רוצים שזה יעבוד כמו שצריך. אין ספור מחקרים מצאו את הקשר בין בריאות נפש חיובית למדיטציה או סוג אחר של תרגילי מודעות. על ידי התמקדות ותשומת הלב שלכם ברגע הנוכחי, אתם יכולים למעשה לבנות מחדש את המוח שלכם ולמנוע דיכאון. למעשה, מחקרים רבים מצאו כי מדיטציה מצליחה להתחרות בתרופות בטיפול בדיכאון.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו