כיצד להפסיק התקפי פאניקה: 5 טכניקות פשוטות

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

התקפי פאניקה שכיחים יותר מכפי שאתם עשויים לחשוב. הם מוחצים, והם מלווים בסימפטומים פיזיים כגון דפיקות לב מואצות , הזעה ובחילה. הם יכולים לבוא משום מקום, ואתה צפוי להרגיש חסר אונים במהלך ההתקף. לעיתים קרובות זה מלווה בחרדה ודיכאון קשים. זה לא נדיר עבור אנשים הסובלים מסוגים אלה של התקפות להרגיש כאילו הם מתמודדים עם זה לבד,

כשלמעשה מיליוני אנשים בדיוק כמוהם מצאו דרכים להתגבר על הפאניקה. ישנן טכניקות רבות שבהן ניתן להשתמש כדי להתגבר על התקף פאניקה ולהפחית את השפעתו בעתיד.

הנה חמש טכניקות מיומנות שיכולות לעזור לך להבין את הסימפטומים של התקף פאניקה, ולהחזיר אותך ל'דרך המלך':

1. לזהות את התקפות הפאניקה

אחד הצעדים הראשונים להשתלט על התקפי פאניקה שלך היא להכיר בכך שההתקף התחיל. אנשים שיש להם התקף פאניקה נוטים להרגיש כאילו הם נתקלים בהתקף לב או בשבץ, אבל כדי להתגבר על התקפי הפאניקה, עליך להכיר מיד שההתקף התחיל. אם זו הפעם הראשונה שלך, אתה צריך לראות רופא בהקדם האפשרי כדי לשלול אפשרויות אחרות, מסכנות חיים. אבל אם כבר חווית התקפים לפני ובאופן כללי אתה בריא, זכור כי התקפי פאניקה נוטים לבוא וללכת. החיים לא יהיו כך לנצח, גם אם זאת תקופה שאתה לא מרגיש טוב.

2. טכניקות נשימה

אנשים רבים מתקשים לנשום כאשר הם נבהלים. כדי להפחית את הסימפטומים, נסו להתמקד בנשימה עמוקה. החמצן שאתה מקבל דרך נשימה עמוקה יעזור לך להרגיש טוב יותר, ויפחית סימפטומים כמו דפיקות לב מואצות ובחילות. טכניקה זו גם נותנת לך משימה להתמקד בה, מה שתורם להפחתת הרגשת החוסר אונים.

3. מצא אובייקט להתמקד בו

אחד מהדרכים להתגבר על תסמיני פאניקה, זה לבחור אובייקט מוכר להתמקד בו. כמו להסתכל על הנעליים שלך או למשש את הבד של החולצה שאתה לובש. תחשוב על כל הפרטים שמאפיינים את האובייקט. לדוגמא מרקם הבד שבידך יכול להיות אובייקט המיקוד שלך. חשוב על כל הדרכים שבהן תוכל לתאר את האובייקט. כמו כן, אם אתה נמצא במרחב רועש או צפוף, נסה למצוא מקום שקט יותר, כך שתוכל להתמקד בצורה יעילה יותר.

4. שנן לעצמך ביטוי חיובי

כדי להפסיק את הסימפטומים של התקף פאניקה, נסה להתמקד ולחזור על ביטוי שאתה מרגיש מחובר אליו ושנושא מסר חיובי ושיפקס אותך במציאות. למשל, אתה יכול להגיד לעצמך, "זה לא לנצח, יש לי חיים מלאים ומאושרים לחיות." בחר מה גורם לך להרגיש מחובר לכאן ועכשיו, אבל גם מזכיר לך כי הדרך שבה אתה מרגיש תעבור ושאתה לא צריך לוותר על תקווה לחיים טובים יותר,נטולי חרדה ודיכאון.

 

5. שחרר את השרירים

כדי להתגבר על תסמיני התקף פאניקה, נסה להרגיע את השרירים במרווחי זמן קבועים. בדומה לתרגילי נשימה, זוהי דרך אחרת לעצור את הפאניקה והסימפטומים הנלווים כי זה עוזר לך להתמקד בדבר אחד. אנשים אשר חווים התקף פאניקה נוטים לעיתים קרובות ללפות את השרירים שלהם, מה שגורם עוד יותר כאב ואי נוחות. שימו דגש על החלקת ויישור האצבעות והבהונות, ולאחר מכן עברו לאמות, לכתפיים, ולשאר הגוף. פעולה זו יכולה גם להפחית את הרגשת בחילה אם התחושות האלה מופעלות על ידי גירוי ​​שרירי הבטן.

אם אי פעם סבלת מהתקף פאניקה, אז אתה יודע כמה זה מפחיד. אם אתה או אדם אהוב חווה התקפים, יש דברים שאתה או בן משפחה יכולים לעשות כדי להתגבר עליהם ולהפחית את השפעתם בהווה ובעתיד. המפתח הוא מציאת השילוב הנכון של טכניקות שעובדות בשבילך או בשביל האדם האהוב שסובל מזה. בפעם הבאה שאתה או אדם אהוב חווה התקפים, נסו טכניקה אחת בכל פעם.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.