כך תגדלו תאי מוח חדשים ללא קשר לגיל שלכם !

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

סנדרין תורט, מדענית מוח ידועה, טוענת שכל אחד יכול לגדל תאי מוח חדשים.

היא מספקת מחקרים וייעוץ כיצד לשפר את הנוירוגנזה, לשפר את מצב הרוח שלכם, לשפר את הזיכרון, ולהקטין את ההתדרדרות הקשורה לגיל.

בניגוד לאמונה הרווחת, אפשר לתקן את המוח האנושי, דבר המצביע על כך שתאי מוח שאובדו יכולים לצמוח מחדש.

מה המשמעות של נוירוגנזה?

המוח מורכב מאזורי מוח רבים. נוירוגנזה זה תהליך של יצירת תאי מוח חדשים. זה קורה בדרך כלל לאחר התפתחות טרום לידתית.

רק בשני אזורים של המוח, שני אזורים אלה ידועים בתור היפוקמפוס ותת חדריים.

בשנת 1962 – 1963 גילה יוסף אלטמן משהו יוצא דופן. למעשה, אך העבודה הייתה תחת תצפית מתמדת. בשנות התשעים נחשבה נוירוגנזה כעדיפות. בנוסף, למידה וזיכרון עשויים להיות תפקודי מוח חשובים, אשר עשויים להשתפר על ידי גידול תאי מוח חדשים.

איך מגדלים תאי מוח חדשים?

השיטות האלה זולות ולא מצריכות ניתוח. אתם יכולים להשתמש בהם כדי לשפר את הפוטנציאל הקוגניטיבי ולשפר את הנוירגונזה.

1. תעשו פעילות גופנית סדירה

הגדלת הנוירוגנזה קשורה להליכה. על פי מחקר שנערך לאחרונה, הליכה במשך 45 דקות ביום עשויה להוביל לצמיחה מוגברת של רקמת ההיפוקמפוס.

בנוסף, מחקרים אחרים הראו כי פעילות גופנית היא גם מועילה לנוירוגנזה. יתר על כן, פעילות גופנית עשויה להפחית את הסיכון לחלות באלצהיימר.

2. לאכול יותר אוכמניות

לאכול יותר אוכמניות זה חיוני, משום שהצריכה שלהם משפרת את מצב הרוח, את הנוירוגנזה ואת היכולת הקוגניטיבית.

אוכמניות עשירות בפלבנואידים אשר הופכות אותן לאוכל נהדר. תוך תמיכה בנוירוגנזה, אתם צריכים לווסת את רמות הסוכר. זו סיבה נוספת למדוע אוכמניות הן בריאות, שכן הן אינן מכילות כמויות גבוהות של סוכר.

3.הימנעו ממזון עשיר בקלוריות ותתרגלו צום

הימנעות מהצריכה של מזונות עתירי קלוריות ותרגול בצום תורמת להישרדות תאי המוח. למעשה, אתם יכולים לאכול כורכום, למנוע קלוריות ולתרגל צום.

4. השתמשו בכורכום בתזונה

שימוש בכורכום יסייע לכם לשפר את הצמיחה של תאי המוח. מחקרים רבים בבעלי חיים הראו את הקשר של הכורכום לנוירוגנזה.

5. קחו חומצות שומן אומגה -3 או שתצרכו דגים

חומצה דוקוסהֶקְסנואית (DHA) זה הסוג היעיל ביותר של שומן אומגה -3 להגדלת הנוירוגנזה. על פי המחקרים, זה יכול לעזור לשפר את הנוירוגנזה. אז, תצרכו דגים או שתצרכו חומצות שומן אומגה -3 בשביל לתמוך בנוירוגנזה.

6. שתו תה ירוק

שתיית תה ירוק נחשבת לתומכת בנוירוגנזה . למעשה, תרכובת אפיגלוקטצ'ין (EGCG) , אשר נמצאת בתה ירוק, משפרת את הצמיחה של תאים חדשים במוח. על פי המחקרים, לתרכובת הזאת יש השפעות חיוביות על הנוירוגנזה בעכברים. לכן, שתיית תה ירוק או נטילת תרכובת אפיגלוקטצ'ין כתוסף יכול להגדיל את הצמיחה של תאי מוח חדשים.

אם נשווה בין האדם למחקרים בבעלי חיים, נגיע למסקנה שהנתונים רלוונטיים. זה אומר שאתם יכולים לקחת מינון רלוונטי. יתר על כן, תמצית EGCG או תה ירוק נחשבים לכאלה שיש להם השפעות חיוביות על נוירוגונזה.

7. תאכלו שוקולד מריר

אכילת שוקולד מריר נחשב למשהו שמגדיל את אורך החיים. בנוסף, הוא גם מועיל לתמיכה בנוירוגנזה, או בגידול תאים חדשים, בשל הכמויות הגבוהות של פלבונואיד.

תופעות הלוואי של נוירוגנזה –

למרות שלנוירוגנזה יש השפעה חיובית על הבריאות הכללית שלכם, זה באמת משמעותי להבין את תופעות הלוואי שלה, גם. לדברי המומחים, נוירוגנזה מוגדל עלול להוביל להשפעות שליליות, כמו גם נוירוגנזה ירוד.

עם זאת, מספר נוירונים חדשים שנולדו במהלך הנוירוגנזה עלולים למות תוך 14 ימים. בנוסף, מספר נוירונים חדשים עשויים להיות מועברים לשכבה המולקולרית.

לסיכום, חשוב מאוד לכלול תוספי מזון אשר משפרים את הנוירוגנזה בתזונה.

יתר על כן, תזונה רעה ולקויה לא יספקו את היתרונות הרצויים.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו