מדוע הליכה טובה יותר מריצה

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

ריצה והליכה הם תרגילים מצוינים אירובית, ועוזרים לקדם ירידה במשקל, שיפור איכות השינה, התרוממות מצב הרוח, עוזרים להוריד את לחץ הדם ואת רמות הכולסטרול ומפחיתים את הסיכון לחלות בסרטן, סוכרת, ומחלות לב.

רבים חושבים שהליכה לא נחשבת כתרגיל גופני, אבל זה באמת אחד הדברים הטובים ביותר שאנחנו יכולים לעשות עבור הגוף שלנו. הצעדים בהליכה משפרים את כוח הלב וכלי הדם, וגורמים לחיזוק וחיטוב השרירים.

הליכה לעומת ריצה
הליכה מהירה למעשה מפחיתה את הסיכון למחלות לב בצורה יעילה יותר מאשר ריצה כאשר ההוצאה האנרגטית בשתי הפעילויות היא זהה. מחקר שבו חוקרים השוו נתונים משני מחקרים על פני תקופה של שש שנים של 33,060 רצים ו 15,045 אנשים שהלכו בגילאי 18 עד 80, מצאו כי כאשר אותה כמות אנרגיה הושקעה, חוו האנשים שעשו הליכות יתרונות בריאותיים זהים ואף רבים יותר מאשר הרצים.

 

מנהיג המחקר ד"ר פול ויליאמס, מהמעבדה הלאומית לורנס ברקלי בקליפורניה קבע כי הליכה בעצימות מתונה וריצה מספקים יתרונות בריאותיים אידיאליים מפני שפועלת בשניהם אותה קבוצות שרירים, הם פשוט מבוצעים בעוצמות שונות. הרצים והאנשים שהולכים נאלצו להשתמש באותה כמות האנרגיה כדי לקבל את אותם היתרונות הבריאותיים.

 

והנה עוד 2 נתונים:
סיכון ללחץ דם גבוה מופחת ב -4.2% על ידי ריצה, וב-7.2% על ידי הליכה.
כולסטרול בסיכון גבוה הונמך ב -4.3% על ידי ריצה, ו -7% על ידי הליכה.

דו"ח שפורסם על ידי חוקרים מדנמרק בכתב העת של הקולג 'האמריקאי לקרדיולוגיה, הראה כי אנשים שרצים בעצימות גבוהה עלולים בעצם לבטל את היתרון של הפעילות הגופנית ואף להזיק לגוף ולרגליים בפרט.
למעשה, אלה שהיו עם הסיכון הנמוך ביותר לפציעות במהלך תקופת המחקר, היו האנשים שניהלו הליכה בקצב מתון.

עדיין רוצים לרוץ במקום ללכת ברגל?
אם תבחרו לרוץ, המשטחים הטובים ביותר לעשות בהם זאת הם דשא, שבילי יערות, אדמה. כמו כן, מומלץ לנעול נעליים באיכות טובה שישמרו על הרגליים.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.