מדענים גילו זה הצמח שמרפא ונלחם בדמנציה ומגביר זיכרון עד 75%

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

צוות של מדענים מצא כי הרחת רוזמרין יכולה להגדיל את הזיכרון ב -75%. רוזמרין הוא צמח מרפא רב תכליתי המציע יתרונות בריאותיים רבים. השתמשו בו לסגולות מרפא עוד מימי קדם.
עובדה מעניינת היא כי היוונים הקדמונים שמו עשבי רוזמרין בשיער בזמן לימודים לבחינות.

בעשב מדהים זה נעשה שימוש כדי לשפר את הזיכרון לטווח הארוך ולהגביר את הערנות במשך אלפי שנים. אפילו שייקספיר מזכיר את היתרונות המדהימים של הרוזמרין באחד ממחזותיו המפורסמים "המלט".

מחקר שנערך באונ' נורתמבריה, ניוקאסל בשנת 2003 מצא כי הרחת רוזמרין קשורה באופן ישיר ל"שיפור ביצועים ואיכות הזיכרון".

אחרי עשר שנים, המדענים מהמחקר הדגימו את יכולות החיזוק הקוגניטיבי של העשב באמצעות ניסוי. כלומר, המומחים ערכו תרגילים ומשימות עיבוד מידע חזותי ובדיקות אחרות למספר מסוים של משתתפים. הם העריכו את ביצועיהם של המשתתפים לפני ואחרי חשיפת ריח הרוזמרין ולקחו דגימות דם.

המחקר מנה כ66 מתנסים, והם חולקו באקראיות או בחדר בניחוח רוזמרין או בחדר אחר ללא ריח.
הממצאים היו מדהימים -בחדר עם ריח הרוזמרין זיכרון המשתתפים גדל באופן משמעותי.

כלומר, המשתתפים שהיו בחדר עם ניחוח הרוזמרין ביצעו את המשימות השונות ואת תרגילי הזיכרון ב60-75% יותר טוב מהמשתתפים האחרים.

בנוסף, דגימות הדם הראו כי הדם של המשתתפים שנחשפו לריח הרוזמרין הכיל תרכובת כימית הקיימת ברוזמרין. משמעות הדבר היא כי התרכובת נספגה למחזור הדם, וככל שרמותיה היו גבוהות יותר, כך גם התוצאות.

בנוסף, החומצות הייחודיות הקיימות ברוזמרין, עוזרות להילחם בניוונים מוחיים, מעכבות צמיחה של תאים סרטניים, ומונעות אלצהיימר. לסיכום, הרוזמרין עוזר לבריאות המוח באופן דרמטי.

כיצד להשתמש ברוזמרין?
מומחים טוענים כי על מנת ליהנות מהיתרונות של רוזמרין, כדאי לפזר כמה טיפות של שמן רוזמרין בבישול.
ואפשר גם פשוט לשים את הצמח בשולחן במשרד או במקום כלשהו בבית. כדי לשמור על המוח שלכם חד כל הזמן, אפשר לערבב טיפת שמן רוזמרין עם כפית שמן קוקוס ולשים אותם בבקבוקון קטן בתיק ואז, לשפשף קצת על פרקי הידיים.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.