מהו כבד שומני – וכיצד להיפטר ממנו?

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

שכיחות של מחלת כבד שומני גדלה בהתמדה בחלקים רבים של העולם. זוהי מחלה הקשורה לסוכרת מסוג 2, השמנת יתר והתנגדות לאינסולין. אם היא לא מטופלת בשלבים הראשונים שלה, היא עלולה להתקדם למחלת כבד חמורה העלולה לגרום לבעיות בריאותיות אחרות.

מה זה כבד שומני?

כבד שומני נגרם כאשר שומנים עודפים מצטברים בתאי הכבד שלכם. הכבד שלכם נחשב שומני אם התאים שלו מכילים יותר מ 5 אחוז שומן. אחת הסיבות העיקריות של כבד שומני היא צריכת יתר של אלכוהול, אבל יש גם סיבות אחרות.

מה הם הסימפטומים של כבד שומני?
התסמינים של כבד שומני כוללים חולשה ועייפות, רמות גבוהות של אינסולין, טריגליצרידים ואנזימי כבד, וכאב קל במרכז או בצד הימני של הבטן. כאשר זה מחמיר, הסימפטומים כוללים בחילה או הקאות, כאבי בטן חמורים או מתונים, עיניים צהובות, ואובדן תיאבון.

כיצד להיפטר מכבד שומני?

1. לרדת במשקל

אם יש לכם כבד שומני דרך מצוינת להיפטר ממנו היא על ידי ירידה במשקל. זה לא משנה אם תרדו במשקל על ידי ביצוע שינויים בתזונה, על ידי פעילות גופנית, או אפילו על ידי ניתוח, כל צורה של ירידה במשקל מקדמת את אובדן השומן בכבד. אבל תשמרו על הניתוח כאפשרות האחרונה, ותשקלו את זה רק אם אתם לא מסוגלים לרדת במשקל באמצעות פעילות גופנית קבועה או אכילה בריאה.

2. צמצמו בפחמימות

ניתן להיפטר מכבד שומני על ידי קיצוץ הפחמימות העודפות מהתזונה. כאשר אתם צורכים פחמימות עודפות, הם מומרות לשומנים אשר מצטברים בכבד. תאכלו יותר פירות, ירקות, ודגנים מלאים במקום.

3. תהיו פעילים יותר מבחינה פיזית

פעילות גופנית יכולה לסייע בהפחתת שומן הכבד.. גם אם לא תרדו במשקל, פעילות גופנית עדיין יכולה להפחית את כמות השומן בכבד שלכם.

4. נסו תוספי מזון

ויטמינים, עשבי תיבול, ותוספי מזון אחרים יכולים לעזור להפחית את כמות השומן בכבד שלכם. אך תמיד מומלץ להתייעץ עם הרופא שלכם לפני נטילת כל תוסף.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו