מה הלשון שלכם חושפת על הבריאות שלכם?

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

רובנו יודעים כי הלשון מאפשרת לנו לטעום אוכל ועוזרת לנו לבטא מילים, אבל האם יש עוד משהו שראוי לדעת על זה איבר שרירי ובשרני זה?

הלשון שלנו יכולה לחשוף עובדות חשובות על הבריאות שלנו. כאשר אנחנו הולכים לרופאים שלנו, הם לעתים קרובות מבקשים לפתוח את הפה ולהוציא את הלשון. הם עושים זאת מסיבה טובה: הלשון שלנו היא אחד מהמצגים הבולטים ביותר של הבריאות הכללית שלנו.

הדרך הטובה ביותר לקבוע את בריאותנו תוך בחינת הלשון שלנו היא להתאים את המראה שלה לגורמים פוטנציאליים.

אז מה הלשון שלכם מגלה על הבריאות שלכם?

1. גבשושיות חומות \ שחורות על הלשון

בעוד שזה יכול להיות מדאיג מאוד ומטריד, זה בעצם רק עניין של בריאות הפה.
פפילות – גבשושיות זעירות שאנו רואים על לשוננו – נעשות בדרך כלל על ידי אכילה ושתייה. עם זאת, הם יכולים לפעמים לחוות גדילת-יתר מה שהופך אותם לריכוז של חיידקים בצבע הזה. הרופאים מציינים כי הגורמים לכך הם בדרך כלל כלל עישון, שתיית קפה או תה כהה, או סתם היגיינת פה רעה.

התרופה היא פשוט לחסל את ההרגל שגרם לו. הפסיקו עם העישון, תשתו פחות קפה או תה, ותתרגלו היגיינה טובה.

2. כתמים לבנים \ לוקופלאקיה

סימפטום שכיח בקרב משתמשי טבק, זה כתמים לבנים מתחת ללשון, סביב החניכיים, ועל החלק הפנימי של החניכיים שלנו, כתמים אלה נגרמים בדרך כלל על ידי גירוי כלשהו.

למרות שזה לא מסוכן בדרך כלל, זה יכול להיות רציני. רוב ההופעות של הלוקופלאקיה הן שפירות (שאינו סרטני), אבל למשתמשי טבק, במיוחד מעשנים, אשר מציגים נגעים אלה יש סיכוי של 5 עד 17 אחוזים שנגעים אלה יהיו סרטניים.

3. תחושת צריבה

תחושות צריבה של הלשון שכיחות למדי – 15% מהאנשים יחוו את זה מתישהו בחיים שלהם. לנשים יש סיכוי גבוה פי 7 לקבל תחושה של צריבה, מכיוון שהיא מתרחשת לפעמים לאחר גיל המעבר.

אם הלשון נראית נורמלית אך שורפת, זה יכול להיות מכמה דברים שונים. שינויים הורמונליים, משחת שיניים לא נכונה ואלרגיות למשחת השיניים יכולים ליצור תחושת צריבה. משחות שיניים רבות מקבלות את המראה הקוצני שלהם ממרכיב הנקרא גופרית לוריל (lauryl sulfate), אשר ידוע כי הוא גורם לעקיצות וצריבה. במקרה זה, מומלץ לשנות את משחת השיניים.

במקרים בהם התסמין מתמשך, הרופאים לעיתים קרובות רושמים שטיפות אנטיביוטיות או תרופות נוירופתיות.

4. "לשון גיאוגרפית"

זה תסמין המשפיע בערך על בין 1 ל -14% מהאוכלוסייה, הלשון הגיאוגרפית היא מונח רפואי שמתייחס למראה ספוראדי, מקוטע, הדומה לשטח מהמורות. למרבה המזל, זהו מצב נפוץ מאוד, רגיל, אשר בדרך כלל לא מצביע על בעיות בריאותיות.

5. אפתות

אלה פצעים כואבים שנוצרים על הלשון ועל החניכיים. למרבה המזל, הם לא מסוכנים או גורמים לכל סוג של דאגה בריאותית. הם אינם מדבקים.

אנשי מקצוע בתחום הבריאות אינם בטוחים לחלוטין מה לגרום להם. עם זאת, הרופאים אומרים כי פצעים אלה הם כנראה איזה וירוס.

6. סדקים

הלשון שלנו אינה פטורה מתהליך ההזדקנות, שזה בדרך כלל הגורם להופעת קמטים על הלשון. הסדקים הבולטים בלשון אינם מזיקים בדרך כלל, אם כי היגיינת פה ירודה עלולה לגרום לזיהום בתוך הסדקים.

אם מתרחש זיהום, זה מטופל בדרך כלל עם תרופות אנטי פטרייתיות כלשהן.

7. לשון אדומה

אם הלשון שלנו מתחילה ללבוש צבע של תפוח אדום, הגיע הזמן לבדוק את צריכת הוויטמינים שלנו.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו