מחקר מאסיבי חדש שנמשך 10 שנים מצא קשר בין משקאות דיאט להתקפי לב ושבץ

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

למרות שרוב האנשים נופלים בשבי הפרסום החכם של חטיפים ומשקאות דיאטטיים, כמובן שאלה באים עם מחיר.

העניין הוא, שרק בגלל שמאכל או משקה מקודם כ"בריא", כ"טבעי", או "ללא סוכר", לא אומר שזה בטוח לאכילה ו/או שתיה.

 דיאט ומחלות לב הטריק הכי חכם בשיווק המאסיבי של משקאות הדיאט הוא שהמשקה עצמו הוא גרסה בריאה יותר מהמשקה המוגז הרגיל בגלל שהוא מכיל פחות קלוריות. אבל, לנו הצרכנים לא נאמר כלום על המוצר עצמו. אין ספק שאחד המשקאות הנפוצים והפופולריים בעולם הוא משקה הדיאט. רק בארצות הברית, אחד מכל חמישה אמריקנים שותה משקה דיאט על בסיס יומי ובאופן קבוע.

זו היתה נקודת המוצא של המחקר של ד"ר Ankur Vyas; ד"ר Ankur Vyas הוא מומחה קרדיו וסיקולרי בבתי החולים והמרפאות האוניברסיטאים באיווה. מה שעניין אותו במיוחד היה היעדר נתונים הנוגעים להשפעות הרפואיות של משקאות הדיאט באנשים ששותים אותם. הדגש הספציפי שלו היה על הלב וכלי הדם.

המחקר הגיע למסקנה שאנשים ששתו "שתי פחיות או יותר של משקה דיאטטי ביום הסיכויים שלהם לפתח אירוע לב וכלי דם (למשל: התקף לב) היו גבוהים ב- 30% והסיכויי למות ממחלה הקשורה ללב גבוה ב -50% מאשר אלו שלא שתו בכלל משקאות דיאטטיים. לדברי ד"ר Vyas, :"זהו אחד המחקרים הגדולים בנושא זה,

והממצאים שלנו עולים בקנה אחד עם כמה נתונים קודמים, במיוחד אלו המקשרים משקאות דיאטטיים לסינדרום המטבוליזים". ד"ר Vyas וצוותו במהלך המחקר שנמשך 9 שנים ערכו תצפית על 60,000 נשים לאחר גיל המעבר.

במחקר הראשון הנבדקים התבקשו לתעד את הכמות של המשקאות המוגזים הדיאטטים שהם שותים 340 גרם ומשקה פירות לתקופה של 3 חודשים.

לאחר מכן, המשתתפים חולקו ל -4 קבוצות:
2 משקאות או יותר ביום
5-7 משקאות בשבוע
1-4 משקאות בשבוע
0-3 משקאות לחודש
כמעט 9 שנים מאוחר יותר, התיעוד הרפואי שלהם נבדק כדי להראות את ההיסטוריה הרפואית שלהם של מחלות והתערבויות רפואיות.

הרשומות הראו:
*מחלת לב כלילית
*אי ספיקת לב
*התקף לב
*הליך רה-וסקולריזציה כלילית
*שבץ איסכמי
*מחלה עורקית היקפית
*מוות קרדיווסקולרי
התוצאות הראו כי 8.5% מהנשים ששתו 2 או יותר משקאות דיאטטיים על בסיס יומי היתה להם התערבות רפואית אחת או יותר במהלך תקופת המחקר. בהשוואה ל- 6.9% בקבוצה של אלו ששתו 5-7 משקאות דיאטטיים בשבוע, 6.8% בקבוצה של אלו ששתו 1-4 בשבוע, ו -7.2% בקבוצה של אלו ששתו 0-3 משקאות דיאטטיים לחודש.

דבר חשוב נוסף הוא שהמשתתפים בקבוצה ששתו 2 משקאות דיאטטיים או יותר ביום היו הרבה יותר צעירים והיה להם BMIs גבוה מאשר המשתתפים בקבוצות האחרות. משמעות דבר הוא כי המשקאות הדיאטטים היוו טריגר לבעיות הרפואיות אצל נשים אלה בשיעור גבוה. נשים אלו היו גם יותר רגישות לסוכרת ויתר לחץ דם. למרות שממצאי המחקר מעוררים דאגה,

צוות המחקר לא פרסם מסקנה רשמית. כמו שד"ר Vyas הסביר: "בהתבסס על ממצאים אלה ואחרים יש לנו אחריות לעשות מחקר נוסף על מנת לראות מה קורה ולהגדיר טוב יותר את מערכת היחסים. ולזה יכולה להיות השפעה על הציבור"

מחקרים דומים -מחקר אחר שבוצע על ידי אוניברסיטת מיאמי וחוקרים מאוניברסיטת קולומביה בשנת 2012. במחקר שנערך 10 שנים נצפו 2,500 מתושבי ניו יורק מעל גיל 40 שמעולם לא עברו שבץ לפני הניסוי. כמו במחקר הקודם,

הנבדקים התבקשו לרשום צריכת הסודה שלהם. הם התבקשו גם לדווח על בעיות רפואיות, אשפוזים, תרופות חדשות אחת לשנה במהלך בראיון טלפוני. בסוף המחקר, החוקרים הגיעו למסקנה כי אלו ששתו משקה דיאטטי על בסיס קבוע היו בסיכון גבוה יותר של שבץ מוחי או התקף לב. בנוסף נטו ליתר לחץ דם, סוכר גבוה בדם גבוה היקף מותנים גדול יותר מאשר עמיתיהם ששתו סודה רגילה.

וזה עדיין לא הכל. אלו ששתו משקה דיאטטי על בסיס יומי קבוע היו ב- 36% סיכויים גבוהים יותר לפתח תסמונת מטבולית והיו בסיכון של 67% לפתח סוכרת.

מהצד השני, משתתפים ששתו משקה מוגז נטו יותר לעשן ולאכול יותר פחמימות יותר. אף על פי כן, הם היו בסיכון נמוך יותר לפתח סוכרת או כולסטרול גבוה בדם.

המחקר הגיע למסקנה כי לצריכת משקאות מוגזים רגילים ודיאטטיים גורם הסיכון למחלות לב וכלי דם שווה

חלק מהתורמים הגדולים לתנאים מסכנים אלה כוללים את האספרטיים, סכרין, סוכרלוז – הממתיקים המלאכותיים הנפוצים במוצרים דיאטטיים.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו