מה מיקום הפצעונים שלכם יכול לספר לכם?

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

פריצה של אקנה יכולה להיות מלחיצה, ורוב הזמן לא צפויה. הפצעונים מופיעים ממש לפני אירוע חשוב כמו דייט, פגישה או מצגת, ואין כמות של כיסוי או איפור שיכול לגרום לכם להרגיש טוב יותר לגביהם.

חשוב לזכור כי העור שלנו מושפע ממגוון של גורמים, כולל הבריאות שלנו, הסביבה שלנו,

והמזון שאנו אוכלים בין היתר. בתיאוריה הנקראת "מיפוי פנים", קיימת האמונה כי המיקום של האקנה יכול לתת לנו תובנה מה יכול לגרום להתפרצותו. להלן כמה רעיונות מאחורי זה:

מצח

פריצת פצעונים באזור המצח קשורים בדרך כלל לקושי במערכת העיכול, ועלולה להצביע על כך שהבטן מתקשה לשבור מזון מסוים. זה יכול גם להצביע על בעיות בכבד, לוח זמני שינה בלתי יציב, ומתח.

ישנם כמה עשבי תיבול זמינים בשוק, שניתן לקחת לפני צריכת המזון כדי לעזור לשבור את המזון טוב יותר. אנזימי עיכול טבעיים כמו ברומליין ופפאיה יכולים גם הם להיצרך לפני הארוחה כדי לעכל מזון טוב יותר.

אחת תרופות הבית הטובות והיעילות ביותר היא גם לשתות מים חמים עם לימון ברגע שאתם מתעוררים בבוקר.

בין הגבות

כאשר פצעונים מופיעים בין הגבות, זה בדרך כלל מקושר לשומני מזון. יתר על כן, זה יכול להיות גם בגלל שתייה של יותר מדי אלכוהול ביום הקודם. תזונה בריאה היא אחת הדרכים הטובות ביותר להתרחק מסיכון של פריצה כזאת, שתייה במתינות, במיוחד אם יש לכם נטייה לאקנה, יכולה לעזור לכם לשמור על העור בריא.

 סנטר

פצעונים בסנטר עשויים להיות נפוצים יותר כאשר אישה נמצאת בזמן שלה בחודש מכיוון שהם נגרמים על ידי תנודתיות ברמות ההורמונים. נסו לתת לעור שלכם תשומת לב נוספת וטיפול כמה ימים לפני תקופת המחזור החודשי שלכן. נסו לא להניח את היד יותר מדי על הסנטר שלכם כאשר אתם משועממים או עייפים כיוון שזה יכול להעביר שמנים מהאצבעות אל הפנים שלכם, מה שבאופן בלתי נמנע יכול להוביל ליותר אקנה.

 לחיים

אם ביליתם זמן רב בעיר, או שישבתם בתנועה זמן רב מדי, תהיה נטייה להתפרצות פצעונים על הלחיים שלכם. אוויר מזוהם מכל סוג שהוא הוא האשם הגורם לפצעונים על הלחיים. יתר על כן, זה יכול להיגרם גם על ידי אלרגיות המשפיעות על מערכת הנשימה.

אם אתם חושבים שאתם בטוחים בבית, ייתכן שתרצו לחשוב שוב כי האוויר בתוך הבתים יכול להיות זהה או אפילו גרוע יותר מאשר האוויר המזוהם בעיר. נסו להוסיף צמחים לתוך הבית שלכם כדי לחדש את הסביבה ולנקות את האוויר של כל המזהמים. אם אתם משתמשים בטלפון לעתים קרובות, זה יכול גם להוביל ליותר אקנה כי חיידקים עשויים להיות מועברים אל הפנים שלכם כאשר אתם מחזיקים את הטלפון שלכם, וכמה מאיתנו באמת מנקים את מסכי הטלפון שלנו לעתים קרובות?

תמיד תקפידו לשטוף את הפנים ואת העור לפני שאתם הולכים לישון כדי להיפטר מכל המזהמים. לפעמים, יותר מדי סוכר יכול גם לגרום להתפרצות אקנה, אז תנסו לחתוך קצת בצריכת הסוכר שלכם למשך כמה ימים כדי לראות אם זה עושה הבדל בעור שלכם.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.