פיסטוקים גורם לעליה במשקל

עליה במשקל ועוד 8 תופעות לוואי של אכילת יתר של פיסטוקים

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

הפיסטוק הוא זן אגוז בריא, ממשפחת אגוז הקשיו. הפיסטוקים עשירים בוויטמינים, מינרלים, חומצות שומן, ועוד. חופן פיסטוקים ביום יכול להגן על הלב. אבל לצריכת יתר שלהם יש השפעה שלילית על הבריאות שלכם.

אלרגיה

אם מישהו אלרגי לפיסטוקים זה יתגלה בשלבים המוקדמים של חייו, והאלרגיה תימשך לכל החיים. פצעים ועור מגרד הם התסמינים הנפוצים לאלרגיה לפיסטוקים. תסמינים אחרים כוללים עיניים דומעות ומגרדות, התעטשות ושיעול. יתכן שחלק יפתחו תסמיני אסטמה או סרפדת (תגובה אלרגית בעור). תגובות אלרגיות חמורות כוללות 'אנפילקסיס' (תגובה אלרגית לא תקינה לאנטיגן מסוים), שמצב כזה דורש טיפול מיידי .

עלייה במשקל

הכמות הגבוהה של חלבונים וסיבים שנמצאים באגוזי קשיו גורמת להם להיות חטיף פופולרי ונוח. לכן, אכילה של חופן מהם יכולה להוביל לעלייה במשקל. צריכת כוס מלאה בפיסטוקים אומרת שצרכתם קרוב ל700 קלוריות ! כל דבר שהוא יותר מידי זה לא טוב, לכן אל תאכלו מהם בשפע .

אפלטוקסינס

'אפלטוקסינס' הינם רעלים וכימיקלים וגורמי-סרטן שמיוצרים בתבניות מסוימות. הם נמצאים בד"כ במזונות ארוזים כמו קסאווה (צמח טרופי ששורשיו מכילים עמילן והוא משמש בתעשיית המזון), פלפל חריף, תירס, זרעי כותנה, דוחן, בוטנים, אורז, שומשום, דורה, גרעיני חמניות, אגוזי עץ, חיטה, ועוד .מחקר אחד מדווח שפיסטוקים מזוהמים אנושות ב'אפלטוקסינס' משלב הבגרות. קליפת הפיסטוק פתוחה באופן טבעי מה שנותן לחרקים לפלוש אליהם, מה שפותח את הדרך ל'אפלטוקסינס' לזהם אותם.

בעיות קיבה

אנשים שסובלים מפרוקטוז אמורים להתרחק מפיסטוקים. פרוקטוז מופיע באופן טבעי בפחמימות שנמצאות במגוון של סוגי מזון, כמו בצל, שאלוט, שום, שעורה, כרוב, ברוקולי, פיסטוק, ארטישוק, שורש עולש ואספרגוס. פרוקטוז אינו מסוכן אבל אלו שיש להם רגישות, יכולים להתמודד עם בעיות בקיבה אחרי אכילת פיסטוקים. זה יכול לגרום לנפיחות, שלשולים, עצירות וכאבי בטן.

לחץ דם גבוה

פיסטוקים טבעיים מכילים כמות נמוכה של נתרן. אבל, פיסטוקים קלויים, לפעמים מומלחים, מכילים כמות גבוהה של נתרן מהרגיל. צריכת פיסטוקים קלויים בכמויות גבוהות יכול להעלות את צריכת הנתרן שלכם, מה שיגרום ללחץ דם גבוה.

סיכון לאבנים בכליות

פיסטוקים מכילים כמות מתונה של אוקסלטים (מלח או אסטר של חומצה אקסולית) ומתיונין. ע"י צריכת כמויות גדולות של פיסטוקים, אתם עלולים לשים את עצמכם בסיכון של לפתח סידן אוקסלט ואבנים בכליות.
פיסטוקים הינם גם מקור עשיר לאשלגן, שבכמויות גדולות עלול לגרום להשפעות שליליות על הגוף שלכם. כתוספת, אם אתם כבר סובלים ממחלות בכליות, כדאי שלא תאכלו יותר מידי פיסטוקים, כי הכליות עלולות להיכשל בניקוי האשלגן. עודף אשלגן יכול לגרום לעוד בעיות כמו בחילות, דופק איטי, פעימות לב לא סדירות, אי ספיקת לב, התייבשות, מחלת אדיסון (מחלה הנגרמת עקב אי ספיקה של קליפת בלוטת יותרת הכליה), ודימום פנימי.

חשיפה לחומרי הדברה

פיסטוקים מרוססים בחומרי הדברה כדי להגן עליהם מפני חרקים או מזיקים. בעוד שהכמיקלים האלו מגנים עליהם מפני חרקים, הם מזיקים לבריאות שלנו. צריכת פיסטוקים שנחשפים לכימיקלים עלולה לגרום לתגובות בגוף כמו הקאות, שלשולים, בחילה ותגובות אלרגיות אחרות.

חיידק הסלמונלה

סיכון בריאותי נוסף של אכילת יותר מידי פיסטוקים הינו חשיפה לסלמונלה. חיידק זה מזהם אגוזים רבים ואכילת אגוזים מזוהמים עלול לגרום לשלשולים. כדי להימנע מחיידק זה מומלץ לקלות את האגוזים כראוי. סלמונלה עלול להיות קטלני עבור תינוקות, אנשים מבוגרים, ואלה שבעלי מערכת חיסונית חלשה.

אקרילאמיד

קליית פיסטוקים זו דרך יעילה להפחית סיכונים של סלמונלה ואפלטוקסינס שהזכרנו. אבל, זה יכול כן לגרום לאקרילאמיד. אקרילאמיד הינה תרכובת כימית שעלולה להגביר את הסיכון בסרטן בבני אדם. עם זאת אין ראיות מוצקות שתומכות בקשר בין פיסטוקים קלויים לסרטן.

עכשיו שאתם מודעים לתופעות הלוואי של אכילת פיסטוקים רבים מדי, נסו להגביל את הצריכה היומית ל5-7 פיסטוקים ביום .

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.