אלו הסימנים לכך שקיים עובש רעיל בביתכם. וזה מה שאתם צריכים לעשות מיד!

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

האם אתם חווים עייפות, התכווצויות שרירים, וכאבי ראש ללא סיבה נראית לעין? מה לגבי רגישות לאור, קוצר נשימה, או בעיות זיכרון, ריכוז, ובלבול? לדברי ד"ר ריצ'י שומייקר, ייתכן שאתם סובלים מחשיפת עובש.

כמו שד"ר סנדלר מסביר, עובש לא תוקף רק מערכת אחת בגוף. זו הסיבה מדוע הסימפטומים יכולים להיות מגוונים ולפגוע במקומות שונים של הגוף, מהתיאבון והמצב רוח עד התכווצות שרירים ובעיות בסינוסים.

עובש מגיע במגוון צבעים ומרקמים. הוא יכול להיות שחור, חום, צהוב, ורוד, ירוק. לפעמים יש להם גם ריח יכול להיות שאתם מכירים את הצורה הנפוצה השחורה-ירוקה של העובש, או עובש שחור.

הוא נמצא על עץ, סיבית, לוח גבס, נייר, אבק, ועל פי ד"ר ג'ייל, זה סימן של נזקי מים בעבר או לחות גבוהה מהרגיל. עם זאת, עובש שחור הוא כמעט היחיד העובש הראוי לדאגה.

מרכז הרעל הלאומי מסביר, כי עובש הוא מונח רחב המשמש לתיאור סוגים שונים של פטריות. פטריות אלה מתפשטות דרך הנקבובית ומופעל על ידי לחות, ולכן אמבטיה לחה, רצפות מרתף, מזגנים, ועציצים הם סביבות לעובש.

הרגישות לעובש משתנה מאדם לאדם. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) מצטטים מחקר שמצא כי חשיפה לעובש קשורה לבעיות נשימה אצל אנשים בריאים.

חשיפה לעובש יכולה לעורר התקף אסטמה אצל חולי אסטמה ויכולה להיות מסוכנת במיוחד לאנשים עם מחלות ריאה כרוניות. הורים עם ילדים צעירים צריכים להיות זהירים במיוחד, מכיוון שחשיפה לעובש בגיל צעיר קשורה להתפתחות של אסתמה.

אם אתם חושבים שנחשפתם לעובש, תסרקו את גופכם ותחפשו תסמינים כגון פריחות בעור, שיעול, וכאבי ראש תכופים. אם הסימפטומים שלכם נוטים להחמיר בימים גשומים, עליכם לפנות לרופא שלכם.

בידקו אם הבית שלכם נקי מעובש, ד"ר ג'ייל מייעץ לחפש נזקי מים בעיקר. בכל מקום שבו אתם מוצאים עובש, תרססו חומץ ישר על המקום הנגוע. לאחר מכן תנגבו עם מגבת או סמרטוט. ניתן להשתמש בוודקה גם באותו אופן.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו