תופאות לוואי של החצילים

תופעות לוואי שנגרמות מאכילת יתר של חצילים

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

ידוע שהחציל עשיר בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון, סיבים תזונתיים ותרכובות אחרות. הוא מכיל שפע יתרונות של בריאות ויופי. עם זאת, יש לו כמה תופעות לוואי אם אוכלים ממנו יותר מדי, אם כי יש לומר את האמת, ישנם מקומות שזה די קשה לאכול מנת יתר של חצילים – כי בעוד במטבח הים תיכוני עושים שימוש נדיב בחצילים, התזונה האמריקנית הטיפוסית לא משופעת יותר מידי מירק זה. עם זאת, זה תמיד טוב להיות מודעים מה ההשלכות האפשריות שיכולות להיות אם צורכים יתר על המידה מהירק הזה – שבמקרה הוא נחשב פרי.
אלו הן תופעות הלוואי השכיחות ביותר של צריכת יתר מחצילים.

עלול לגרום לתגובות אלרגיות

חציל שייך למשפחת הסולָנִיִים [משפחה של צמחים בעלי פרחים, אשר רבים מפרטיה ניתנים לאכילה, בעוד אחרים בה רעילים. במשפחה כ-85 סוגים ו-2800 מינים. במשפחה קיימים בעיקר צמחים עשבוניים, אך גם מטפסים, שיחים ועצים], הידועה לשמצה כגורמת לתגובות אלרגיות חמורות מאוד. היא עלולה לגרום לתגובות אלרגיות אצל אנשים מסוימים. תגובות שכיחות של אלרגיה לחצילים הן נפיחות בגרון, בחילה, גירוד ופריחה. למרבה המזל, תגובות אלרגיות שנגרמות על ידי חצילים אינם חמורים כמו אלה שנגרמים על ידי בני משפחה אחרים כמו עגבניות, תפוחי אדמה, ופלפלים.

עלול לספק יותר אשלגן וסיבים מהכמות ההכרחית

חציל הוא מקור טוב של חומצה פולית, אשלגן, סיבים, ותרכובות מועילות לבריאות שלנו. עם זאת, עודף של תרכובות אלה הינו רע כיון שנוסף ליתרונות יש גם תופעות לוואי. חציל שלם במשקל 458 גרם מספק 29% מהדרישה היומיומית לאשלגן. אבל כיון שכמעט כל הירקות מכילים אשלגן, אתה עלול בסופו של דבר לצרוך אשלגן יותר מהנדרש מה שעלול להוביל לבחילה והקאות. באופן דומה, חציל אחד מספק 56% מהצורך של סיבים, אבל עודף של סיבים יכול לגרום לעצירות, קושי בקליטה של חומרים מזינים, ושלשולים.

עלול לגרום לאבנים בכליות

חציל מכיל רמה משמעותית של אוקסלט [מלח או אֶסְטֶר של חומצה אוקסלית, עלול לגרום להיווצרות אבנים], אשר בריכוז גבוה בנוזלי הגוף יכול ליצור גבישים ולגרום לאבנים בכליות בכיס המרה או בדרכי השתן. זו הסיבה שלאנשים שיש בעיות בכליות או בכיס המרה לעתים קרובות, מומלץ להימנע מחצילים.

לא הולך טוב עם תרופות נוגדות דיכאון

אם אתה נוטל תרופות נוגדות דיכאון, עדיף לדבוק בצריכה נמוכה יותר של חצילים, שכן זה לא סוד שחצילים גורמים לתרופות נוגדות דיכאון לא לעבוד כראוי. חציל מכיל כמות קטנה של טירמין [חומצת אמינו הנמצאת באופן טבעי בסוגי מזון שונים כמו גבינה צהובה, שוקולד, אלכוהול ועוד ] חומצת אמינו מגבילה את כלי הדם ומגבירה את לחץ הדם. תרופות נוגדות דיכאון מעכבות אנזימים שתפקידם להתגבר על הטירמין ולהוציא אותו מהגוף. עיכול חצילים יחד עם תרופות נוגדות דיכאון עלול להפריע לתהליך זה, ובסופו של דבר כמויות הטירמין יהיו יותר מהמומלץ בגוף.

חצילים אינם מסוכנים לצריכה. למעשה, הם מכילים חומרים מזינים עשירים מאוד עבור הגוף. עצה שלנו? אל תמנעו מכל דבר. אכלו במתינות, ואתה תראה איך הגוף קוצר את היתרונות הבריאותיים של הירקות והפירות.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
שושי בונומו
לפני 7 חודשים

יש כאלה שזה גורם להם לדימום מפי הטבעת
נתקלתם בזה?

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו