תמיד אמרו לנו שמיקרוגלים מזיקים, אבל לעולם לא סיפרו לנו את זה!

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

תמיד אמרו לנו שמיקרוגלים מזיקים, אבל מדוע? הדרך שבה החימום מתבצע הורסת את החומרים מזינים במזון, ואנו לא נהנים מיתרונותיו. מיקרוגלים ממש מפחיתים את הערך התזונתי של המזון שאתם מכינים, ושמים אתכם בסיכון של מחלות חמורות.

מיקרוגלים מפחיתים את הערך התזונתי של המזון

חימום האוכל במיקרוגל הורס את החומרים המזינים בו. הארוחה המזינה שלכם תהפוך לאחר זמן קצר של חימום ל"מזון מת." מדוע זה כך? בגלל החימום הדיאלקטרי של המיקרוגל. מכנים את זה כ"חיכוך מולקולרי", זאת דרך מסוימת אשר מחממת את האוכל במיקרוגול. ובנוסף, היא משנה את המבנה המולקולרי של המזון, ומפחיתה מערכיו התזונתיים.

מיקרוגלים גורמים לאיבד הויטמין B12

כאשר מזון מחומם במיקרוגל, הוא מאבד מויטמין הB12 שלו. על פי מחקר שפורסם בכתב העת לכימיה חקלאית ומזון, בשר נא, בשר חזיר וחלב עלולים לאבד עד 40 אחוז של ויטמין הB12 שלהם לאחר בישול במיקרוגל. תהליך החימום מנטרל את הפעילות של הB12.

מעוררים את היווצרותן של תרכובות מסרטנות במזון

מזונות אשר עטופים בניילון יוצרים תרכובות מסרטנות במזון. מחקרים רוסים וגרמנים רבים היו הסיבה לכך שממשלת רוסיה פרסמה אזהרה על הסכנות הנגרמות על ידי תנורי מיקרוגל. סכנות אשר משליכות הן על הבריאות והן על הסביבה. החימום במיקרוגל יוצר כימיקלים רעילים כמו פוליאתילן, בנזן, טולואן, קסילן. כל שימוש בפלסטיק וניילון במיקרוגל משחרר חומרים מסרטנים אלה ורעלים מסוכנים אחרים לתוך האוכל, ואנחנו בסופו של דבר אוכלים את זה.

שינוי מבנה הדם

על פי מחקר קליני שוויצרי, המיקרוגל משנה את הדם. זה חל בעיקר על אנשים שמתמשים בו לחימום חלב וירקות. מחקר זה כלל שמונה משתתפים שאכלו אוכל מוכן בדרכים שונות. התוצאות הראו כי חימום במיקרוגל מקטין את מספר תאי דם האדומים, ומעלה את רמת תאי הדם הלבנים והכולסטרול. הקרינה הבלתי מייננת גורמת לשינויים בדם ובקצב לב.

מיקרוגלים משנים את קצב הלב

קרינת ה-2.4 GHz אשר נפלטת מהמיקרוגלים משפיעה על הדרך בה הגוף שלכם עובד. ד"ר מגדה הבס מאוניברסיטת טרנט גילה כי הקרינה הנפלטת מהמיקרוגלים יכולה להשפיע על קצב הלב והשתנות קצב הלב. לכן,הקפידו להתרחק מהמיקרוגל כאשר אתם משתמשים בו.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו