חשיבת יתר

איך לאמן את המוח שלכם להפסיק עם האובר-טינקינג (חשיבת יתר)

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

אוברטינקינג עשוי להיות משהו שאתם רוצים לאמן את המוח להפסיק לעשות, במיוחד אם זה גורם לבעיות בשבילכם. לדוגמה, האם חשיבת יתר יכולה להוביל למצב רוח שלילי או להגדיל את רמת החרדה? זה מפריע לכם לעשות דברים שאתם צריכים לעשות?

ניתן לטפל בחשיבת יתר על ידי מציאת ספר תמונות, פתיחת דף אקראי והסתכלות בתמונה למשך 5 שניות. סגרו את הספר ונסו להיזכר בכל מה שראיתם. זה תרגיל שמאמן את המוח לעבד כמות מידע במהירות, ועוזר במצבים של חשיבת יתר.

תכשירו את המוח שלכם להרגיש בנוח עם חוסר ודאות

יש דברים שאתם יכולים לדעת, ודברים שאתם לא יכולים לדעת. המוח של אנשים עם אובר-טינקינג מאומן להתמקד בחוסר ודאות ובניסיון לפתור אותו. המוח שלהם הוא כמו זה של בן שנתיים שכל הזמן מחפש תשובות. למרות שישנם שאלות שניתן לענות עליהם, אובר-טינקרס עשויים להתעכב על אלה שאינם יכולים.

יש לאנשים עם חשיבת יתר מחשבות כמו מה הם היו יכולים לומר כאשר הם היו בוויכוח, או כאשר ביקשו מהם להסביר את עצמם.

התבוננות עצמית

תת-חשיבה היא לחשוב על איך אתם חושבים, דבר אשר דורש קצת התבוננות עצמית. אם אתם קוראים מאמר זה ויש לכם חששות לגבי חשיבת היתר שלכם, אתם כבר מודעים לדפוסי החשיבה שלכם.

כהסתכלות מהצד על המחשבות שלכם, עליכם לדעת להבדיל את מחשבות ה"מיותרות" מן המחשבות הנורמליות, ובתהליך לגרום להן להיעלם.

מצאו דבר אחד שאתם יכולים לשלוט בו

חשיבת יתר עלולה לקרות כאשר אתם מאבדים שליטה על מצב מסוים, לכן צריך למצוא משהו שאתם שולטים בו כדי לקבל בחזרה קצת תחושה של שליטה.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו