אלה היתרונות הבריאותיים של מיץ הגזר

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

גזר משמש בדרך כלל לא יותר מאשר חטיף קטן או קישוט צבעוני (וגם המרכיב הבריא ביותר בעוגת גזר!). אבל כאשר ,תגלו כמה יתרונות בריאותיים יש לו, סביר להניח שתרצו להשתמש בו יותר.

הנה 8 סיבות למה אתה צריך לכלול מיץ גזר בתזונה היומית שלך.

1. טוב לראיה

מלבד ויטמין A, אשר מסייע לתמיכה ברשתית, מיץ גזר מכיל תרכובות נוגדות חמצון כגון לוטאין וזיאקסנטין [נוגדי חמצון חזקים ויעילים] שיכולים למנוע אובדן ראייה עקב הזדקנות . מחקר אחד מצא כי צריכה גבוהה של נוגדי חמצון, כגון אלה שנמצאים בשפע בגזר, יכולה באופן משמעותי להפחית את הסיכון של ניוון מקולרי הקשור לגיל אצל קשישים.

2. טוב לעיכול

סיבים, שנמצאים בשפע בירקות טריים, חיוניים לתנועות המעי החלקות ולמניעת עצירות. במנה סטנדרטית של מיץ גזר יש כ 0.8 גרם של סיבים בכל 100 גרם. זה מהווה כ 3% מהצריכה היומית המומלצת של סיבים תזונתיים. אם אתם מעדיפים לצרוך כמות נכבדה של גזר בפעם אחת, אז אכילת גזר חי עדיפה יותר, גזר אחד מכיל 2.8 גרם של סיבים. אבל זה לא סותר את העובדה שעדיין במיץ גזר יש כמות טובה של סיבים.

3. שומר על הלב חזק ובריא

למיץ גזר יש גם יתרונות לבריאות הלב וכלי הדם. חוקרים גילו כי שתיית מיץ גזר יכולה להפחית חמצון שומנים בגוף ולהגדיל את סך נוגדי החמצון. במילים פשוטות, מיץ גזר עשיר בחומרים נוגדי חמצון, התרכובות שהגוף שלך צריך כדי להילחם בהצלחה ברדיקלים חופשיים. מה עוד?, מיץ גזר יכול גם לעזור שתהליך עיבוד השומנים בכבד יהיה ביעילות רבה יותר. הפועל היוצא מזה, זה רמות נמוכות של כולסטרול, והגנה מפני מחלות לב.

4. מסייע להילחם בסרטן

סרטן הוא תמיד סיבה לדאגה, בעיקר בגלל הטיפול האינטנסיבי שהולך יחד עם זה. וזה מה שעושה את הממצאים על ההשפעה האפשרית של גזר לכל כך חשובים. תרכובות שונות במיץ גזר עוזרות לטיפול בלוקמיה (סרטן הדם) על ידי גרימת מוות לתאי סרטן . כמו כן, צריכה של בטא קרוטן (שנמצא בגזר בשפע) הוכח כדי להפחית את הסיכון לסרטן השחלות, אפילו אצל אלו שנמצאים בקבוצת סיכון גבוהה לחלות במחלה.

5. טוב לבריאות הפה

מיץ גזר עשוי למעשה לעזור לשמור על השיניים והחניכיים בריאות. לפנולים [=קבוצת תרכובות אורגניות המבוססות על פנול – תרכובת אורגנית ארומטית]. הקיימים בתמציות גזר קצוצות יש השפעה אנטי מיקרוביאלית, אשר הוכחה כדי למנוע את הצמיחה של חיידקים שנשאים במזון ובשמרים .

6. שומר על העור שלך זוהר

הבטא קרוטן שנותן לגזר את הגוון הייחודי שלו, יעיל במאבק נגד הנזק הנגרם לעור על ידי השמש. בנוסף, קָרוֹטֶן, חומר אורגאני ההופך בגוף לוויטמין אֵי, וליקופן, אחד מנוגדי החמצון הקרוטנואידיים החזקים ביותר. שניהם נמצאים בגזר, וקריטיים לפיתוח של עור בריא.

7. מחזק את הנפש

המרכז הקוגניטיבי של המוח הוא ההיפוקמפוס. הוא מכתיב את יכולות המודעות והלמידה שלנו. תרכובות רטינואיד שנמצאו בגזרים הוכחו כדי לשפר את מסלולי התקשורת בהיפוקמפוס. ליקויי למידה משמעותיים מתגלים לעיתים קרובות אצל ילדים עם חוסר במרטינואידים עקב תזונה לא מספקת. תורת הרפואה ההודית העתיקה [איור ודה] סבורה גם כי מיץ גזר מכיל אלקלואידים [=תרכובת אורגנית חנקנית] שיכולים לעזור לעורר את מסלולי העצבים במוח ולשפר את הזיכרון.

8. ביטול הרעלת קדמיום

קדמיום היא מתכת כבדה רעילה שיכולה לגרום לעיוותים בעצמות . אם המים מזוהמים על ידי קדמיום, במיוחד באזורים שבהם נמצאים השדות לגידולי מזון, הוא יכול להגיע אל התוצרת, ובסופו של דבר לנחות על הצלחות שלנו. שחרור של קדמיום מפלסטיק המשמש במכלים, עטיפות, בקבוקים ופריטים ביתיים אחרים יכול גם לגרום לזיהום מזון . בבדיקות מעבדה, בטא קרוטן שנמצא בגזר הוכח להפוך את ההשפעות של הרעלת קדמיום. צריך עדיין לעשות מחקרים נוספים בנושא, אבל נראה כי מיץ גזר עשוי להוכיח להיות חומר טבעי, ללא תופעות לוואי, ואלטרנטיבה ראויה כדי להילחם בהרעלת מתכת כבדה.

קל לאמוד את כמות החומרים המזינים שאתה מקבל בכוס מיץ גזר. כי רוב הכוסות מכילות את אותה כמות. אבל כשאוכלים גזר, גודל הירק משתנה. גזר אחד עשוי להיות ארוך, והאחר קצר. אחד שמן והשני רזה…

שימו לב!
יש לזכור כי הגזר צריך להיות מעובד נכון כדי לשמור על התוכן התזונתי ללא פגע. אם הגזר בא במגע עם הרבה חום במהלך העיבוד או נחשף לאוויר לאורך זמן במהלך התהליך, התוכן התזונתי שלו ירד.

צורת האחסון ממלאת גם תפקיד מפתח – אם מיץ חשוף לחום ואור במשך זמן רב מדי, הוא גם יורד בערך התזונתי שלו. אחת הדרכים לתקן את הבעיה היא לקנות מיצים טריים ולשתות אותם בהקדם האפשרי. ככה אתה יכול להיות בטוח שהמיץ לא איבד את ערכו התזונתי.

מיץ גזר לא צריך להחליף לחלוטין את הצריכה היומית של פירות וירקות, אבל זה בהחלט דרך נהדרת (וקלה!) להיכנס טון של חומרים מזינים כדי להגן על העיניים, העור, הלב, המוח, ועוד!

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו