אלו 5 המאכלים שגורמים לשיער שלכם להיות אפור לפני הזמן

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

שיער שנהפך לאפור אפי' לפני גיל 20 – 30 יכול להיות מעצבן. למרות שישנם כמה סיבות לזה כמו גנטיקה, מחסור בוויטמינים, ועישון, ישנם כמה סוגי אוכל שמאיצים את התהליך, או יכולים להיות סיבה הכרחית לזה.

כאן מתחת ישנם 5 סוגי אוכל שכדאי לכם להימנע, כדי שהתהליך הזה יקרה רק בסוף גיל 50 .

1 מלח וסוכר

סוכר לבדו, או מאכלים שעתירים בסוכר, כמו שתיה קלה ומזון מהיר, יכולים לגרום לשיער מאפיר לפני הזמן. סוכר מקטין את התפקוד של וויטמין E שזהו הוויטמין ההכרחי לצמיחת השיער. הוא גם מעכב את הספיגה הרגילה של חלבונים אשר יוצרים את מבנה השלד של השיער, ציפורניים ושיניים .

החלפת סוכר מלאכותי עם סוכר טבעי כזה שנמצא בפירות, וירקות כמו בטטה, סלק וגזר זה מאוד מועיל.
מלח, למרות שהוא מאוד חשוב כדי לשמור על איזון נוזלים נורמלי, הוא יכול לגרום לאפקט שלילי על השיער במקרה של צריכת יתר .

2 מונוסודיום גלוטמט

זהו משפר טעם שנמצא בשימוש במזון מעובד, ירקות משומרים, מרקים, וכ'ו. למרות שמינהל האוכל והתרופות בארה"ב (FDA) אישר את השימוש בחומר הזה במוצרי מאכל עם הגבלות מסוימות, ישנם תופעות לוואי שמתרחשות לפעמים. אין הרבה ראיות שמצביעים על אותו דבר, אבל החומר משפיע על חילוף החומרים הרגיל של הגוף. שיער מאפיר הוא אחד מהם .
לכן, הימנעות ממזון מעובד, לא רק טוב כדי לא לעלות משקל, כאבי ראש, ובעיות עיכול, אלא זה גם טוב כדי לא לגרום לשיער להאפיר.

3 חלבון מהחי

צריכת יתר של חלבון מהחי כמו בשר ודגים, יכול לגרום לשיער מאפיר. מערכת העיכול בגוף האדם אינה יכולה לעכל חלבונים מסוימים של בעלי חיים, והם מומרים ישר לחומצה בשתן. עודף יצור של חומצה בשתן מוביל לשיער מאפיר. לכן, חשוב לעקוב אחרי כמות הבשר והדגים שאתם צורכים .

4 אוכל המכיל ממתיקים וצבעי מאכל מלאכותיים

לפעמים, האפקט המזיק של ממתיקים וצבעי מאכל מלאכותיים מוסתר היטב ע"י המראה המושך שלהם, והטעם מעורר התיאבון. כל מרכיב מלאכותי מזיק לגוף, ושיער שמאפיר בעקבות כך אינו יוצא דופן. אז פעם הבאה שאתם אוכלים עוגה טעימה, תחשבו על כמות השיער המאפיר שתגדלו בקרוב .

5 קמח לבן

לקמח מלא טהור יש כמה מעלות בריאותיות. אבל קמח לבן מעושר נעשה ע"י שמוציאים ממנו את המרכיבים הבריאים, ומוסיפים לו ברזל מלאכותי. זוהי עובדה ידועה שהגוף האנושי אינו יכול לעכל ברזל מלאכותי. ולכן השערות לא מקבלות את הברזל שנחוץ להם לגדילה, ונהפכות לאפורות בטרם עת .

ירידה הדרגתית בצריכה, ובסופו של דבר ויתור על מזונות אלה הוא המפתח .

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
שירה גרטי
לפני 2 חודשים

מודה מראש היה חשוב ללמוד מה שלא ידעתי ..

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו