אם תעשו את 8 הדברים האלה, תפחיתו את הסיכון לחלות באלצהיימר!

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

מחלת האלצהיימר נגרמת על ידי ריקבון פרוגרסיבי של יכולות מנטליות. אנשים עם אלצהיימר נוטים לשכוח זיכרונות ועוד תפקודים מנטליים חשובים ככל שהמחלה מתקדמת. המדענים עדיין לא בטוחים בדיוק מה הם הגורמים אבל הם שמו לב לגורמים מסוימים וסמנים שעשויים לתרום להתפתחות שלה ואחרים יכולים לעזור למנוע את זה. בהתבסס על מחקר, הנה כמה דברים שאתם יכולים לעשות בכדי להפחית את הסיכון לפתח אלצהיימר.

פעילות גופנית באופן קבוע

כאילו אין כבר מספיק סיבות ל-לעשות פעילות גופנית באופן קבוע, זו עוד סיבה אחת שצריך להוסיף לרשימה. קיימות ראיות ברורות לכך שהתעמלות יכולה למנוע התפתחות של מחלת האלצהיימר ואף להאט את התקדמותה אצל אנשים המראים תסמינים מוקדמים.

בקרת לחץ דם וסוכרת

מדענים מציעים שלפקח על לחץ הדם ושמירה על רמות הסוכר בדם בשליטה יכולה לעזור להפחית את הסיכויים לפתח אלצהיימר. כדי לעשות זאת, צריך להפחית את הנתרן בתזונה. להימנע מסוכר מזוקק ופחמימה מזוקקת. במקום זאת, תדבקו במזונות עשירים בסיבים וחלבון.

שינה טובה

אומרים שאלצהיימר נגרם על ידי הצטברות של תרכובות הנקראות חלבונים עמילואיד. הם נחשבים למוצר פסולת של האנרגיה שהשקיע המוח שלכם במהלך היום. חלבונים אלה מתאחדים יחד כדי ליצור מעין שלט במוח. במהלך שינה עמוקה, הגוף שלכם נפטר מחלבונים אלה אז הקפידו לישון מספיק זמן בכל לילה בכדי למנוע את הפיתוח של רובד זה.

הימנעות מאלומיניום

הקשר בין האלצהיימר לבין האלומיניום כבר מבוסס היטב על ידי ראיות מדעיות. כדי למנוע את בליעת המתכת הזאת, החליפו את כל כלי הבישול והאלומיניום שלכם עם פלדה לא מחלידה. אין להשתמש בנייר האלומיניום כדי לבשל. קראו את תוויות הדאודורנט גם כן, כי חלק מהם עשויים להיות עם אלומיניום כמרכיב.

הימנעות משתיית יותר מדי אלכוהול

לשימוש כבד באלכוהול יש קשר ברור עם התדרדרות קוגניטיבית וכבר ראו שההשפעות של אלכוהול כבד מאוד דומים ביולוגית להשפעות שיכולות להיות לאלצהיימר. תדבקו להמלצות הסטנדרטיות אם אתם שותים. לא יותר משני משקאות סטנדרטיים לגברים, ומשקה סטנדרטי אחד לנשים ביום.

מאכלים ותוספי תזונה שעשויים למנוע אלצהיימר 

שמן קוקוס

שמן קוקוס מכיל טריגליצרידים מדיום צ'יינג' אשר יכול לעזור לגוף לייצר קטונים. קטונים יכולים לסייע בשיפור תפקודים קוגניטיביים כמו זיכרון. בעוד מחקר על האפקטיביות שלהם בטיפול באלצהיימר מראה תוצאות מעורבות, רוב האנשים המנסים את התרופה מבחינים בשיפור דרסטי בתסמינים עם צריכה דיאטנית של שמן קוקוס.

כורכום

כורכומין בכורכום נראה כמשהו שמונע עקה חמצונית, מונע דלקת ומשפר את התפקוד הקוגניטיבי בחולי אלצהיימר. זה עוזר לעכב את הריקבון של נוירונים ומונע את ההצטברות של חלבוני עמילואיד. השתמשו בכורכום
במנות שלכם לתת להם טעם אפרורי וגוון מוזהב.

וויטמין D

מחקרים הראו כי מחסור של וויטמין D יכול להיות קשור לסיכון גבוה יותר לפתח את המחלה. ודאו כי אין לכם מחסור על ידי הוספת מזון עשיר בוויטמין D- לתוך התפריט שלכם כמו סלמון, חלב, ביצים, כמו גם דגנים מלאים כמו שעורה. בנוסף לכך, הקפידו לקבל כמות מסוימת של חשיפה לשמש אבל זכרו לא לעשות את זה יותר מדי זמן.

אין דרך ברורה למנוע אלצהיימר במיוחד מאחר וגיל וגנטיקה משחקים תפקיד ענק בפיתוח שלה. ככל שתוכלו, תנסו לחיות אורח חיים בריא עם מספיק פעילות גופנית ותפריט בריא.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו