הדיאטה הטובה ביותר לאנרגיה: 10 מזונות שעוזרים לנצח את העייפות

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

אנשים רבים חווים עייפות פה ושם. תחושת העייפות הגורפת הזו ממזערת את הפרודוקטיביות ויכולה לגרום למשימות הקלות ביותר להיראות בלתי אפשריות.

למזונות שאנו אוכלים יש קשר ישיר לביצועי גופנו. 'תדלוק' עצמנו בסוג המזון הנכון יכול לעזור להעלות את רמות האנרגיה שלנו ולשמור על הערנות והמיקוד שלנו לאורך כל היום.

להלן עשרה מזונות שתוכלו לכלול בתזונה שלכם כדי לנצח את העייפות:

בננות

בננות הן מקור מצוין לאשלגן. אשלגן הוא אחד המינרלים החשובים ביותר בגוף. זה עוזר לווסת את נוזלי הגוף ותפקודי שרירים כגון התכווצויות שרירים תוך איזון וויסות אותות עצביים. אשלגן גם עוזר לגוף לשמור על מים, שהם חיוניים לשמירה על לחות ותחושת אנרגיה.

תרד

תרד הוא ירק ירוק עלים עשיר בברזל, מגנזיום ואשלגן. ברזל הוא מינרל חשוב המקדם הובלה בריאה של חמצן מהריאות לשאר הגוף. תחבורה יעילה זו יכולה לעזור לגוף לשמור על רמות גבוהות יותר של אנרגיה וריכוז.

רוב האנשים לא מבינים את היתרונות של ברזל עד שהם לא מקבלים ממנו מספיק.

ביצים

יש סיבה שביצים נחשבות ל'מזון-על'. ביצים הן מקור חלבון פנטסטי, ויטמיני B ושומנים בריאים. קומפלקס ויטמין B אחראי בעיקר לאנרגיה הנוספת הזו ולמה ביצים הן הדרך המושלמת להתחיל את היום.

דג

דגים מסוימים כמו סלמון, סרדינים ומקרל הם מקור מצוין לחלבון, ויטמינים מקבוצת B וויטמין D. הם עוזרים למיטוכונדריה – תחנת הכוח של התא – להשתמש בחמצן כדי לסייע בכוח לחלקים שונים בגוף.

בטטות

בטטה עשירה בוויטמינים ומינרלים שונים כמו ברזל, מגנזיום וויטמין C. ויטמין C חשוב להובלת שומנים לתאי הגוף, שם הם נשרפים כדי לתת לגוף אנרגיה .

פירות

פירות הם דרך מצוינת להשיג סוכר בלי התרסקות מאוחר יותר. הסיבה לכך היא שפירות עשירים בסוכרים טבעיים, בעוד שממתקים אינם מכילים דבר מלבד סוכרים מזוקקים . הסוכרים הטבעיים הללו נספגים בגוף ומעובדים לזרם הדם, ואז מעובדים לאנרגיה.

פולי סויה

פולי סויה הם מקור מצוין לחלבון, ויטמין B, נחושת וזרחן. נחושת וזרחן מעורבים במידה רבה בתהליכי המרת מזון לאנרגיה ופיזורו לתאים שבהם הגוף יכול להשתמש בו.

קווקר

דייסת שיבולת שועל היא אחד המקורות הטובים ביותר לאנרגיה בשחרור איטי. הסיבה לכך היא שהוא עשיר בפחמימות מורכבות עם GI נמוך . פחמימות מורכבות ב-GI נמוך הן פחמימות המשחררות אנרגיה הרבה יותר לאט מפחמימות מורכבות ב-GI גבוה.

מזונות כגון מוצרי סויה, שעועית, פירות ושיבולת שועל, כולם נחשבים לבעלי פחמימות מורכבות ב-GI נמוך. שיבולת שועל היא ארוחה יעילה וטעימה לכלול בתזונה כדי לנצח את העייפות.

אורז חום

אורז חום הוא עוד אחד מאותם 'מזונות-על'. כוס אורז אחת תספק את הצורך של הגוף במנגן : מינרל קורט המצוי במספר מזונות כמו אגוזים, קטניות, דגנים מלאים ועלים ירוקים.

מנגן עוזר לגוף למנוע רדיקלים חופשיים הגורמים למחלות והזדקנות ומסייע לווסת את האנרגיה המיוצרת על ידי המיטוכונדריה. אורז חום הוא מזון שניתן לשלב בקלות במגוון מנות כדי לסייע בתוספת אנרגיה.

מים

כן, אנחנו יודעים שזה לא אוכל, אבל מים הם אחד הדברים החשובים ביותר שאנו יכולים לתת לגופנו – אם לא הדבר החשוב ביותר.

המים אחראים לשמור על לחות כל הגוף שלנו, כולל השרירים שלנו. שמירה על לחות עוזרת לשמור על רמות האנרגיה על ידי שמירה על אנרגיה של השרירים. התייבשות עלולה לגרום לעייפות או לרמות אנרגיה נמוכות.

סיכום

כלל אצבע טוב הוא להפוך את הצלחת לצבעונית ככל האפשר.

יחד עם שמירה על לחות, מגוון זה בתזונה יעזור בסופו של דבר להעלות את רמות האנרגיה בטוב טעם ככל האפשר.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו