היתרונות של הנענע

היתרונות הבריאותיים של הנענע שעליכם לדעת עליהם

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

הנענע נמצאת במיטבה כשהיא ירוקה וטרייה. עלי הנענע יכולים להיראות קטנים, אולם הם מאחסנים בחובם כמה יתרונות בריאותיים, כשסובלים מבחינת בריאות הנשימה, בריאות הלב, העיכול, בזמן חוסר איזון הורמונאלי, או מבחינת מחזור הדם, שהנענע יכולה לעזור ולשפר. כמו כן היא מסייעת בהורדת המתח.

היתרונות הבריאותיים של הנענע

  • נלחמת בבקטריות.
  • מחזקת את הנשימה.
  • מאזנת מבחינה הורמונאלית.
  • משפרת את מחזור הדם.

זוכרים את הטעם והארומה החזקים כשאתם משתמשים במי פה, או כשאתם לוגמים מוחיטו ? הנענע היא זאת העומדת מאחורי הטעם הארומאטי הזה, הידוע גם בשמות כנענע מסולסלת, דג המנטה, מנטה הגינה, או הנענע הנפוצה. הנענע היא אחד מהזנים הנפוצים ביותר, והיא מגיעה ממיגוון משפחת המנטה. יש לה השפעה מרגיעה, אך עם זאת גם ממריצה, מאחר והיא מכילה נוגדי חמצון רבי עוצמה, ויטמינים וחומרים מזינים חיוניים. היא גם מהווה מקורות עשירים של לימונן, dihydrocarvone, ו- cineol.

למה הנענע כל כך ייחודית?

הנענע Mentha spicata)), היא צמח מרפא שמוצאו מאירופה ואסיה, אך כעת הצמח נפוץ ברוב חלקי העולם. הנענע צומחת במשך כל השנה. אפשר לזהות את הצמח דרך צורתו המחודדת והעלים הזקופים, שמהם קיבל את שמו. כמו כן יש לנענע גזע בצורת ריבוע, עלים רחבים ופרחים לבנים או וורודים.

מלבד היותה תוספת קולינארית מאד פופולארית בגלל ניחוחה הנעים, הנענה שימשה במשך מאות בשנים את האיוורוודה, בגלל יכולתה להפחית את תחושות הבחילה וההקאות, ולהקל על בעיות אחרות במערכת העיכול, כגון כאבי בטן, גזים ועל תסמונת המעי הרגיז.

העלים הם היכן שהערך האמיתי של הצמח נמצא. המרכיבים הפעילים העיקריים של הנענע הם Mint L-carvone והלימונן. בנוסף, כמות המנטול בנענע היא פחות ממה שמצוי ברוב זני המנטה, מה שעושה אותה פחות חריפה, ומכך, להיות אחד מעשבי התיבול העדינים במשפחת המנטה.

להלן כמה מהיתרונות הבריאותיים הקשורים לצמח תבלין מיוחד זה, כשמשתמשים בו בצורה של תה ירוק, תה עשבי מרפא, או כשמן אתרי.

נלחמת בבקטריות

הנענע קשורה בצורה נפוצה יותר לרענון דרכי הנשימה. עם זאת, תפקידה בשטיפות הפה או במשחות השיניים, אינו רק כדי לשמור על נשימה וריח טובים. הערכים הטבעיים האנטי-בקטריאליים והאנטי-מיקרוביאליים של המנטול ושאר התרכובות האורגניות בנענע, מסייעות להגן על פיכם וגרונכם מפני דלקות, כולל אלו שיכולות להשפיע על בריאותכם הדנטאלית, או מהידבקות.

אפילו לחיידקים שגורמים לריח רע מהפה, או לבאשת הנשימה, אין סיכוי נגד צמח תבלין זה. השמן האתרי של הנענע ידוע בערכים הפוטנציאליים האנטי-בקטריאלים שלו. והיא יכולה לעכב בצורה יעילה את צמיחתם של פטוגנים ולחזק את המערכת החיסונית בגוף.

הנענע עוזרת לשמור על בריאות הפה בצורה נאותה, והעלים בפיכם, מריחים מצויין !

מחזקת את בריאות דרכי הנשימה

לנענע יש השפעה מרגיעה טבעית, והיא יכולה להפחית דלקות. כתוצאה מכך, יש לה השפעה משמעותית על הבריאות הכוללת של מערכת הנשימה. מלבד זה שהיא מספקת הקלה כשאתם סובלים מכאב גרון או חשים מתח בחזה, הנענע יכולה גם להקל על הגודש והגירוי בדרכי הנשימה. הארומה רבת העוצמה של הנענע, יכולה גם לסייע כדי לנקות את הסינוסיטיס, ולהגביר את הבהירות המנטאלית.

משפרת את מערכת העיכול

הנענע יכולה לשמש גם כמי טוניק עדינים כדי להקל כשהבטן מציקה. היא יכולה גם לספק הרגעה יעילה במקרים של בעיות במערכת העיכול, כגון: גזים, התכווצויות, או נפיחות. הנענע אמורה להיות הבחירה המועדפת במהלך ההריון, מאחר והיא עוזרת למנוע את בחילות הבוקר, הבחילות וההקאות. תה עם נענע או לעיסה של העלים עצמם, מומלצת בדרך כלל, כדי לטפל בתסמונת המעי הרגיז, בצורה יעילה יותר.

מאזנת את ההורמונים

הנענע, כתה צמחים, יעילה במיוחד בטיפול והסדרה של תסמונת השחלה הפובליציסטית (PCOS), או כל צורה אחרת של חוסר איזון הורמונאלי. התרכובות האורגניות רבות העוצמה שנמצאות בנענע, יכולות למנוע ולעורר את המערכת האנדוקרינית בדרכים רבות. היא עוזרת לייעל את המאזן ההורמונאלי ולמנוע סיבוכים מטבוליים בעקבות תופעות לוואי, כולל שעירות יתר, בכך שהיא מצמצמת את רמות הטסטוסטרון המופרזות אצל נשים.

שיפור מחזור הדם

עם מעט עזרה מהנענע, והיא המכילה יותר ברזל מאשר המינון היומי המומלץ. זה עוזר לגרות את ייצור תאי הדם האדומים ואת ההמוגלובין. מלבד זה שהיא מונעת אנמיה, היא מגבירה את תכולת הברזל, שעוזרת לחזק את מחזור הדם בגוף כולו, ובכך לחזק את רמות האנרגיה שלכם, ולשפר את היכולת להירפא במהירות.

מחזקת את בריאות הלב.

הנענע עשירה באשלגן, שהוא דבר קריטי כדי לשמור על לחץ דם אידיאלי. האשלגן מרחיב את כלי הדם ומרגיע את המתח המופעל בגוף על כלי הדם והעורקים, מה שגורם לנענע להיות התערבות טובה במניעת טרשת עורקים, שבץ והתקפי לב.

מספקת שחרור ממתח

המנטול, שהוא מרכיב פעיל רב עוצמה שנמצא בנענע, גורם להשפעה מרגיעה על הגוף. בדרך זאת, הנטייה תהיה להיות במצב רגוע ונינוח. אם אתם סובלים ממתח כרוני וחרדות, כוס של תה נענע, הוא מה שאתם צריכים כדי להקל על המוח.
ההשפעה המרגיעה החיובית של המנטול, נכנסת למשחק ומסלקת את ההשפעות השליליות של הורמוני המתח הכרוני על גופכם.

האם יש דבר כזה לצרוך יותר מדי נענע?

חלקכם, עלולים להיות רגישים או אלרגיים לנענע. למרות שהתגובה יכולה להיות בינונית, לטובתכם, יש להימנע לגמרי מהצמח !

לפעמים, שימוש מופרז בתה עם נענע, עלול לגרום לנזק ברחם. אם את אשה מניקה, מומלץ ליתר ביטחון, להימנע מצריכתה של הנענע בכמויות הגדולות יותר מאלה המצויות במזון.

שמן הנענע עלול גם כן לגרום לגירויים בעור ובעיניים, ועלול אפילו לגרום לכאבי שרירים. כמויות גבוהות יותר של תה עם נענע, נראות כמשפיעות מצויין על הכליות והכבד. בתיאוריה, צריכה של כמות גדולה של תה עם נענע, עלולה לגרום להרעה בהפרעות בכליות, או אפילו להגביר את הנזק לכבד.

אם עוד לא עדכנתם גרסה באפליקציה מומלץ שתעדכנו דרך הקישור המצורף: http://onelink.to/hbpvpw

 

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.