13 סוגי תה שיכולים לחולל נפלאות בעור

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

התה מוכר בזכות יתרונותיו הבריאותיים. התה מכיל פוליפנולים ותרכובות נוספות שיכולות להפחית את הסיכון לפיתוח מחלות כרוניות כגון סרטן, מחלות לב וכלי דם, דלקות מפרקים וסוכרת.

האם ידעתם שהתה יכול גם לגרום לעור זוהר? וזה נכון !

קיימת טעות נפוצה שתה צמחים הוא גם תה.

תה צמחים הוא סוג משקה המיוצר מערבוב של כמה עשבי תיבול, תבלינים, פירות או כל חומר צמחי אחר במים חמים.

בדרך כלל הוא אינו מכיל קפאין.

תה קמומיל, תה היביסקוס, תה שן הארי, תה ורדים ותה מנטה הם חלק מהדוגמאות לתה צמחים.

קיימים סוגים רבים ושונים של תה שאפשר לבחור ביניהם ולכל אחד מהם יש את הדרך משלו כדי לעזור ולגרום לעור להיראות בריא וזוהר יותר. אפשר לשתות את התה, למרוח אותו ישירות על העור, או אפילו להשתמש בתמציות כדי לראות תוצאות.

להלן 13 סוגי תה מצויינים לעור.

תה ירוק

התה מופק מעלי הצמח קמליה סינזיס. התה הירוק מופק גם מאותו צמח, אך ההבדל היחיד הוא בעלים המשמשים. תה ירוק מכינים מעלים שלא הותססו. תה ירוק מכיל את התכולה הפוליפנולית הגבוהה ביותר והוא גם מכיל הכי פחות קפאין, מה שהופך אותו לתה מאד בריא. להלן במה התה הירוק עוזר לעור:

  • משפר את גון העור: גורם לעור להיראות בריא יותר ושוטף החוצה את הרעלים מהעור, מפחית את הצלקות, הפגמים והדלקות.
  • נלחם בסימני ההזדקנות: תה ירוק מכיל נוגדי חמצון הנלחמים בסימני ההזדקנות המוקדמים כגון קמטים, נזקי השמש ובקמטוטים העדינים שעל העור. הפוליפנולים בתה הירוק הם פוטו-פרוטקטיביים – כלומר, הם מגנים על העור מפני נזקים שנגרמים מאור, בין אם טבעי או מלאכותי. פוטו-אייג'ינג הוא אחד מאותן הפרעות.
  • מטפל באקנה ובפצעונים: הפוליפנול אפיגלוקטצ'ין-3 גלאט (EGCG) שמגיע מהתה הירוק נמצא כמסייע בטיפול באקנה ובפצעונים בגלל הפעילות האנטי-דלקתית והאנטי חמצונית שלו. כמו כן, הוא יכול הפחית אדמומיות, נפיחות וכאבים שנגרמים בגלל הפצעונים.

תה שחור

תה שחור נוצר כתוצאה מחשיפת עלי התה לאוויר, ובכך זה גורם להם להתחמצן. באותו תהליך חמצון, העלים משחימים והטעם מודגש יותר. הפלבינים – הם פוליפנולים נוגדי חמצון שנמצאים בתה השחור. מחקר הראה שהתה-פלבינים בתה השחור הם נוגדי חמצון יעילים.

עלי התה השחור מכילים פי שניים קפאין מאשר בתה הירוק, ולכן, זה יכול לעזור ולהפחית אדמומיות ונפיחות בעור ובכך להגן עליו מפני נזקי השמש.

בנוסף, תמצית תה שחור היא חומר טוב שפועל כאנטי-בקטריאלי. שימוש על בסיס קבוע בתמצית, יכולה לשלוט על התפרצויות של פצעונים ואפילו אקנה.

תה לבן

תה לבן מופק מניצנים ועלים שמייבשים באור שמש טבעי לפני שהם עוברים עיבוד קל כדי למנוע חמצון או עיבוד תה נוסף. לתה לבן יש תכונות נוגדות חמצון, אנטי דלקתיות ואנטי אייג'ינג.

הלחץ החמצוני הפועל בתאי העור עלול לפגוע במערכת החיסון, ובכך להגביר את הסיכון לסרטן העור ולנזקי פוטו או נזקי אור אחרים כגון קמטים ופיגמנטציה נקודתית.

תמצית התה הלבן יכולה להגביל ולמנוע את הנזק שנגרם לתאים בעקבות החשיפה לאור השמש. עלי התה הלבנים יכולים אפילו לעזור לגוון עור הפנים בגלל יכולות הניקוי שלהם.

בנוסף, הם יכולים לעזור ולשמור על לחות העור למשך זמן ארוך יותר ולשמור על עור פחות יבש ועם לחות. כמו כן, מריחה באופן מקומי של תה לבן מועילה להגנה על העור מפני נזקי אור אולטרה סגולי (UV) בגלל הערכים נוגדי החמצון.

תה רויבוס

תה רויבוס הוא צמח קטניות שמקורו בדרום אפריקה. כמו כן, הוא נקרא השיח האודם והוא שימש ברפואה המסורתית לטיפול בבעיות בריאות כגון אסטמה ודיכאון.

תה רויבוס מכיל אבץ וחומצת אלפא הידרוקסית לקידום עור בריא. התה שימש גם לטיפול בבעיות עור כגון אקנה, פריחה בחיתולי תינוקות ובאקזמה. מריחה מקומית של התה מעניקה אפקט מרגיע על העור ויכולה לשלוט על התפרצויות אקנה.
בנוסף, בגלל הערכים נוגדי החמצון של התה, שתייתו ומריחה ישירה שלו יכולים לעזור לבעיות הזדקנות כגון קמטים.

תה קמומיל

תה קמומיל יעיל לשימוש על העור. אם לא ישנים מספיק או לא מספיק טוב, זה נראה על העיניים, והעיניים נוטות להיראות נפוחות ועם עיגולים שחורים.

מריחה מקומית של תה קמומיל יכולה לעזור ולהיפטר מזה. הנחת שתי שקיות תה קמומיל על העיניים, תפחית את הנפיחות ותמחוק את המראה העייף. הטאנינים בתה עוזרים להפחית דלקות בעיניים.

תה קמומיל יעיל גם כתרופה ביתית לטיפול באקזמה.

יש לו השפעה מרגיעה ומומלץ לשתות אותו לפני שהולכים לישון כדי להירגע ממתח ועצבנות שנגרמים בגלל אקזמה.

תה מאצ'ה

מקור התה מיפן וכעת משתמשים בו לטיפוח העור ברחבי העולם.

הוא עשיר בחומרים מזינים וידוע בגלל יכולת הניקוי שלו את העור מרעלים. הוא מכיל נוגדי חמצון, כלורופיל ואנטיביוטיקה טבעית.

הקטצ'ינים שבתה עוזרים להפחית את סימני ההזדקנות. אבקת מאצ'ה הפכה להיות למרכיב פופולארי במסיכות פנים, בקרמים ובקרמי לחות.

תה אולונג

תה אולונג הוא תה סיני מסורתי. תה אולונג יכול להעניק גוון עור בהיר ובריא.

כמו התה הירוק, הוא מכיל פוליפנולים נוגדי חמצון רבי עוצמה. בגלל נוגדי החמצון, לתה אולונג יש גם יתרונות של אנטי אייג'ינג.

הוא נאבק בתגובות הרדיקלים החופשיים הפוגעים בתאים וגורמים להזדקנות. כמו כן, התה עוזר להפחית את פיתוחה של פיגמנטציה כהה על העור.

קיים מחקר שהציג את היעילות בשתייה של תה אולונג בטיפול באטופיק דרמטיטיס עיקשת עם תוצאות חיוביות. עם זאת, ניתן להסיק גם שלתה אולונג יש ערכים נוגדי אלרגיה.

תה היביסקוס

תה היביסקוס מהווה מקור טבעי לחומצות אלפא הידרוקסיות.

החומצות הללו עוזרות להשיל את העור ולשלוט על עור שמן ונקבוביות עור סתומות, מה שמעניק כתוצאה מכך עור רענן יותר, צעיר יותר וחלק יותר למראה. הם יכולים לעזור גם כשסובלים מעור רגיש.

כמו כן, הם מגנים על העור מפני הרדיקלים החופשיים הפוגעים בתאים בגוף.

תה שן הארי

תה שן הארי הוא זן נשכח, אך הוא יכול לחולל פלאים לעור. לתה יש ערכים נוגדי חמצון שעוזרים להילחם בסימני ההזדקנות. תה שן הארי מכיל גם אינולין שיכול לשפר את איכות העור בכך שהוא מסלק את החיידקים.

תה ורדים

לתה ורדים יש ערכים אנטיספטיים, אנטי בקטריאליים ואנטי דלקתיים נוגדי חמצון.

אפשר לשמור על לחות העור באמצעות תה ורדים, בכך ששוטפים איתו את הפנים. התה סוגר את הלחות ושומר על העור מפני התייבשות.

התה הזה יכול גם להבהיר כתמי עור.

התה יעיל גם כתרופה ביתית כשסובלים מעיגולים שחורים סביב העיניים. בגלל ערכיו נוגדי החמצון, התה יכול להאט את הליך ההזדקנות.

תה מנטה (פפרמינט)

תה מנטה יכול להעניק עור נקי, והוא יעיל במיוחד לעור שמן, מאחר והוא מכיל מנטול שמפחית את ייצור השמנונית על העור ושומר עליו תחת שליטה.

תה מנטה מרגיע גם עור מגורה, ובמיוחד אצל פעוטות. כדי להרגיע עור מגורה או גירוד מפריחה אצל תינוקות, אפשר לשפוך כוס תה למי האמבט, מה שנותן תחושת קירור לגוף.

תה מנטה יכול גם להפחית את הקמטים בשל ערכיו נוגדי החמצון.

תה יסמין

לתה יסמין יש ערכים אנטי-ויראליים ואנטי-בקטריאליים והוא עוזר לשמור על מערכת החיסון בגוף בריאה. תה יסמין יכול גם למנוע את סימני ההזדקנות, וכן לעזור ולהרגיע עור רגיש.

תה בורדוק

לתה בורדוק יש השפעות אנטי דלקתיות ואנטי-בקטריאליות על גוף האדם. כמו כן, הוא מכיל נוגדי חמצון המעודדים בריאות טובה, והוא יכול גם לשמש להפחתת קמטים.

תה בורדוק יכול להיחשב גם כטיפול טבעי להפרעות עור שונות ולא רצויות.

לאחר שקראתם איך סוגי התה השונים יכולים להועיל לעור, אל תשכחו להוסיף אותם גם לשגרת טיפוח העור !

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.