מחקרים מגלים: טיול בטבע מפחית מתח ומגביר את החסינות

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

אולי אתם כבר יודעים שהטבע מרפא, אבל האם ידעתם כי הליכה פשוטה ביער יכולה להציע יתרונות בריאותיים רבים? כדי לעשות זאת, אתם רק צריכים למצוא כמה עצים, לנשום עמוק, לפתוח את המוח ואת כל החושים שלכם, ולשכוח מכל האחריות שלכם למשך זמן קצר.

אנחנו חיים בעולם כל כך מהיר, כאוטי, מלחיץ, וכולנו צריכים לשחרר לחץ לפעמים. למרבה המזל, הטבע מציע דרך טבעית ונפלאה לעשות זאת, ולעתים קרובות, זה לא צריך לעלות לכם אגורה.

אנשים רבים נכנסים לטבע למטרות הרפיה, אבל האם ידעתם כי עצים במיוחד יכולים לעזור לאפס את המערכת החיסונית שלכם? עצים וכל מיני צמחים מייצרים תרכובת הנקראת "phytoncides", אשר מסייעת להגן על הצמחים מהירקבות. כימיקל זה יכול למעשה להוריד את רמות הקורטיזול אצל בני אדם. רק 40 דקות הליכה דרך יער יכולים לשפר מאוד את הבריאות הגופנית והנפשית.

הנה איך "יער הייעוד" עוזרת לאנשים להקטין את הלחץ ולהגביר את החמצה

כמובן, אנשים ידעו על כוחו של הטבע לרפא במשך מאות שנים, אבל היום, אנחנו צריכים את המתנה הטבעית יותר מתמיד. שני רופאים גרמניים במאה ה -18 למעשה מצאו שאוויר יער טרי עזר לרפא חולים משחפת. כיום, חוקרים מצאו כי הטבע יכול למעשה לרפא בעיות רבות שנגרמו על ידי אורח החיים המודרניים, על ידי חזרה אל השורשים שלנו, הסביבה הטבעית שלנו.

לדוגמה, מחקר יפני משנת 2010 מצא כי משתתפים שנחשפו לסביבת היער הראו סימנים בריאותיים חיוביים יותר מאלה שסובבו בתנאי העיר: ריכוזים נמוכים יותר של קורטיזול, דופק נמוך יותר, לחץ דם נמוך יותר, פעילות עצבים פאראסימפתטית גדולה יותר.

בנוסף ליתרונות הנפלאים האלה, להיות ביער יכול גם להגדיל את היצירתיות ולשפר את המיקוד! מחקר זה, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קנזס ואוניברסיטת יוטה, גילה כי משתתפים אשר טיילו ושהו במשך 4-6 ימים באלסקה, קולורדו, ביצעו 50% יותר משימות והיו בעלי פתרונות יצירתיים יותר מאשר אלו שלא.

כמו כן, המדענים מאמינים כי להיות בסביבה טבעית פחות מעוררת, עוזרת לנו להיות בעלי תשומת לב טובה יותר, משום שאיננו צריכים לעבור בין משימות ולהתמודד עם כל כך הרבה גירויים כמו שאנחנו עושים ב"עולם המודרני".

למרות שרובנו חיים בסביבה שרובה עשויה מבטון, כולנו יכולים למצוא שטח ירוק איפשהו בקרבת מקום כדי לרענן את המוח שלנו לטעון את הרוחות שלנו. אוויר צח ואור שמש מעולם לא חדלו מלהיות חיוניים לקיומנו, ולכן עלינו להפוך את היציאה לטבע לעדיפות ראשונה.

על פי מחקר שפורסם על ידי האקדמיה הלאומית למדעים של ארה"ב, אנו מבלים 25% פחות זמן בחוץ מאשר שבילינו רק לפני 20 שנה. עם זאת, אין זה מפתיע כי יש לנו כל כך הרבה בעיות בריאותיות היום מאז שהזנחנו את הסביבה הטבעית שלנו ואת הצרכים הבסיסיים.

הליכה בטבע לא רק נותנת לנו ויטמין D מהשמש ומסייעת לרענן אותנו, אלא גם יכולה לשנות את הכימיה במוח שלנו.

מחקר מאוניברסיטת סטנפורד מצא כי הליכה בחוץ יכולה למעשה להוביל לשינויים בכימיקלים במוח, מתן בהירות נפשית ושקט נפשי, והפחתת חרדה ומתח. כפי שמסביר גרטשן ריינולדס ב"ניו יורק טיימס", סטודנט לתואר שני, גרגורי ברטמן, המשתתף בתכנית הבין-תחומית של אי.אמ.טי בתחום הסביבה והמשאבים בסטנפורד, ניתח את מוחם של 38 מבוגרים החיים בעיר, שיצאו לטיול רגלי בן 90 דקות. ברטמן מצא כי לאנשים אלו יש פעילות מוחית נמוכה יותר בקליפת המוח הפרה-פרונטאלית התת-מימית שלהם לעומת המשתתפים שנסעו לאורך כביש סמוך.

מי שבילו זמן בטבע לפחות פעם ביום לא התעכבו על האירועים השליליים בחייהם עד כה, דיווח ריינולדס. תוצאות אלה מרמזות על מה שרבים מאתנו ידעו לאורך כל הדרך – שכולם יכולים להפיק תועלת מלבלות יותר זמן בטבע, ופחות זמן בג'ונגל הבטון.

הטבע יכול לעשות פלאים לבריאות הנפש שלכם, אבל האם ידעתם שזה יכול גם לשפר את רמות האנרגיה?

מספר מחקרים הראו כי זמן בטבע יכול להגדיל את רמות האנרגיה, והמחקר מגלה כי רק 20 דקות של זמן בטבע ביום יכול לעשות הבדל משמעותי.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו