לא החלפתם מברשת שיניים הרבה זמן? זה מה שאתם חייבים לעשות מיד !

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

האם אתם משתמשים באותה מברשת שיניים ולא החלפתם אותה כמה זמן? חודש? חצי שנה? יותר מדי מכדי שתזכרו ?

למרות שאולי המברשת שלכם נראית כרגיל, אם אתם לא מחליפים אותה כל 3-4 חודשים ההגיינה האוראלית שלכם עלולה להיפגע.

הפה האנושי מאוכלס על ידי סביבה אקולוגית מגוונת של מיקרואורגניזמים, כוללים מאה סוגים של חיידקים ופטריות. מחקר שנערך לאחרונה זיהה 141 זנים שונים של חיידקים בפה, כולל חיידקי סטרפטוקוקוס מזיקים,

שהם הגורם לדלקת גרון. ככל שאתם משתמשים באותה מברשת שיניים, כך גדל הסיכוי שהיא תהווה נמל בית למושבות של חיידקים דרך הפה שלך. מברשת שיניים מכוסות חיידקים כבר לא יעילות בניקוי הפה.

הכשלון בשליטה על אוכלוסיית החיידקים  בפה ביעילות  יכול לגרום לבעיות כמו דלקת חניכיים, נסיגת חניכיים, ריח רע מהפה,   דהייה של השיניים, דלקת חניכיים, שאם לא תטופל, הדבר עשוי בסופו של דבר לגרום לאובדן השן.

ההשלכות הפוטנציאליות הן לא רק בהשפעה על בריאות הפה.חקרים הראו כי זיהומים הנגרמים מחיידקים אוראליים מקושרים עם מחלות לב וכלי דם וסוגים מסוימים של הסרטן.

חיידקים יכולים להדביק את מברשת השיניים שלך ממקורות חוץ זה שכך הפה שלך, כמו כן, חדרי האמבטיה מהווים קרקע פורייה עבור חיידקי קוליפורם כמו חיידקי קולי.

למברשות שיניים המאוחסנות בחדר האמבטיה במשך זמן רב  יש סיכוי טוב לאחסון חיידקי קוליפורם. אלו סוגי חיידקים הגורמים לזיהומים עם תסמינים שכיחים כולל חום, הקאות ושלשולים.

כדי להימנע  ממברשת השיניים לההפך לגן עדן / מקלט לחיידקים, יש צורך להחליף את מברשת השיניים בקביעות ולאחסן אותה כראוי.

האגודה האמריקנית לרפואת השיניים והמרכזים לבקרת מחלות ממליצים כי יש להחליף מברשות שיניים כל 3 עד 4 חודשים.

אם אתם מוצאים כי זיפי מברשת השיניים  נשחקו מהר יש צורך להחליף את מברשת השיניים , לעולם אל תשתפו מברשות שיניים,

השיתוף יחשוף אתכם לחיידקי הפה של אנשים אחרים. לכל אדם יש קבוצה ייחודית של חיידקים בפה שלהם, וחיידקים שאינם מזיקים לאדם אחד עלולים לגרום זיהום אחר.

לאחר צחצוח השיניים, יש לשטוף את מברשת השיניים כדי להסיר שאריות ומשחת שיניים. אחסנו  אותה זקופה להתייבש,  יש להזהר כדי לוודא שהוא אינה נוגע במברשות אחרות.

אין לכסות את מברשת השיניים שלך לפרקי זמן. דבר זה יוצר מלכודות לחות וקרקע פורייה לצמיחת חיידקים.

למרות הסיכונים הקשורים בזיהום חיידקים של מברשות שיניים, אין כל ראיה כי טבילת מברשת השיניים בתמיסת חיטוי יש השפעה חיובית על בריאות פה. למעשה,

זיהום צולב יכול לגרום אם מספר אנשים משתמשים באותה האריזה של עיקור. פתרון. ה- CDC מייעץ גם נגד שימוש מיקרוגלים, מדיחי כלים או מכשירים אולטרה סגול לעיקור מברשות,

 גם מכשירים אלו יכולים לגרום לנזק למברשות.

צחצוח שיניים באופן  רגיל אמור לשמור על בריאות פה ראויה, אבל אם לא תצליחו לשמור על מברשת השיניים שלכם נקייה יכול להיות שבעצם אתם עושים נזק כל פעם שאתם מצחצחים.

אם אתם מבינים את הטיפים במאמר זה, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם מקבלים את היתרון הבריאות המירבי להיגיינת הפה .

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.