תה קמומיל: 12 סיבות לכך שכדאי לשתות אותו !

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

תה הקמומיל יכול להקל על נדודי שינה, חרדה ודיכאון. הוא עוזר בהתמודדות מול תסמונת קדם וסתית, כאבי בטן, קלקול קיבה, דלקות וכיבים בקיבה ובמצב של IBS(תסמונת המעי הרגיז). הוא יכול גם לעזור בשליטה על לחץ הדם ועל הסוכרים בדם ונלחם בסרטן. שתייתו של תה קמומיל נמצאה ככזאת הקשורה להורדת הסיכון למוות.

היתרונות הבריאותיים של תה הקמומיל:

  • מטפל בנדודי שינה.
  • מתמודד מול דיכאון.
  • מרגיע בעיות בבטן.
  • משפר את השליטה על הגלוקוזה אצל חולי סוכרת.

כוס מרגיעה של תה קמומיל יכולה להיות הדרך החיובית כדי להירגע, אך האם אתם יודעים שאתם יכולים גם להפיק יתרונות בריאותיים רבים באמצעות כך? הקמומיל מאז ומתמיד הוערך בגלל ערכי הרפואיים, עוד מזמן הרומאים הקדומים, היוונים והמצרים, שהשתמשו בו כדי לטפל בכמה מחלות, ויש לכך את כל הסיבות שאתם צריכים להצטרף לשורותיהם !

טרפנואידים כגון: bisabolol, farnesene ו-chamazulene ופלבונואידים כגון apigenin, quercetin ו- farnesene, נמצאו בפרחי חרציות הבר של הקמומיל, והאחראים על ההשפעות הרבות שיש לתה.

לצמח קיימים בעיקר שני סוגים – הקמומיל הגרמני (Matricaria recutita) והקמומיל הרומי (Chamaemelum nobile). עם זאת, קיימות כמה גירסאות של מרכיבים בעלי פעילות ביו, שהשימוש בהם דומה. הקמומיל הגרמני, עם זאת, נחשב לחזק יותר, וזאת בכפוף למחקר מדעי גדול יותר מאשר הקמומיל הרומי. כמו כן הוא גם בגירסה מתוקה יותר מאשר תה הקמומיל הרומי שהוא חזק יותר, מה שעושה אותו למושלם כתה צמחים. להלן כמה מהיתרונות שמביאים את הבשורה עבורכם.

נלחם בנדודי השינה

כוס של תה קמומיל הוא בדיוק על פי הוראות הרופא, כשאתם סובלים מנדודי שינה. תרופה מסורתית זאת נגד נדודי שינה, נמצאה כעוזרת לשפר את ההפרעות בשינה, על פי מחקר שנעשה על בעלי חיים, התה יכול לעזור לכם להירדם מהר יותר. אך יש עוד ! נבדקים מבוגרים שנטלו תמצית קמומיל במחקר אחד שנערך, ראו שיפור גם באיכות השינה.

במחקר נוסף שנעשה על נשים עם בעיות איכות בשינה לאחר שילדו תינוק, שתייתו של תה קמומיל במשך שבועיים, צמצמה את הסימפטומים הגופניים הקשורים לשינה לא יעילה.

הפוטנציאל של הקמומיל כמסייע לשינה, עשוי להיות בגלל נוכחותם של פלבונואידים הידועים בשם אפיגנין, שקושר את הקולטנים הבנזודיאזפינים במוח, והמפעיל אפקט של הרגעה. לכן, טפלו בעצמכם באמצעות תה קמומיל שעה או יותר לפני השינה, מה שיעזור לכם לשקוע בשינה בקלות.

מקל על חרדות

הקמומיל ידוע ככזה שהוא בעל ערכים מרגיעים. מחקרים נוספים שנעשו עליו, מצאו שהוא מועיל לאנשים הסובלים מהפרעת חרדה כוללת (GAD). אנשים במצב כזה, חווים חרדה כמעט באופן עקבי, למרות ללא כל סיבה נראית לעין.

זה רק לא גורם להם לקושי להתמקד במשימות של חיי היומיום, אלא גם גורם לסימפטומים גופניים כגון: כאבי ראש, עייפות וכאבי שרירים. בהתאם למחקר אחד, צריכתו של תה קמומיל גרמני במשך 8 שבועות, מביאה לצמצום משמעותי בחרדות.

הפלבונואידים המצויים בקמומיל, ובמיוחד האפיגנין, נחשבים לאחראים על ההשפעה המועילה הזאת.

עוזר בהתמודדות מול דיכאון

הקמומיל יכול גם לעזור ולהקל על מצבי דיכאון. הדיכאון הוא מצב שבדרך כלל מתרחש לצד החרדות ומחקר אחד שנערך, צפה את השפעתו של הקמומיל הגרמני אצל אנשים שסבלו משני המצבים. אנשים שצרכו קמומיל, צמצמו במידה רבה יותר את המצב דרך קנה מידה שמדד את הדיכאון במהלך הזמן, תוך ההשוואה עם נבדקים שנטלו פלצבו.

למרות שהמנגנון שדרכו הקמומיל פועל לא התברר לחלוטין, המומחים טוענים שלפלבונואידים המצויים בקמומיל, כנראה יש השפעה אנטי דיכאונית בכך שהם מווסתים את הדופמין, הסרוטונין ואת הנורדנראלין המרכזי ואת המעבירים העצביים, GABA.

הקלה על התסמונת הקדם וסתית

נשים רבות חוות סימפטומים גופניים כגון: תחושת נפיחות, כאבי ראש, רגישות בשדיים וסימפטומים רגשיים כגון רגזנות, דיכאון וכעס לפני המחזור שלהן.

אם זה נשמע מוכר, כוס של תה קמומיל יכולה להיות בדיוק הדבר שיעזור לכן. על פי מחקר אחד שנערך, שתייה של תמצית קמומיל, לא רק שמורידה את הסימפטומים הגופניים כגון הרגישות בשדיים, כאבי הבטן והראש, אלא היא גם מסוגלת להתמודד מול סימפטומים פסיכולוגיים הקשורים לאותו תסמין קדם וסתי.

נראה שהקמומיל מכיל פיטו-סטרוגנים בעלי השפעה דומה לזו של ההורמון הנשי, האסטרוגן. אותם פיטו-סטרוגנים כגון גם האפיגנין ופלבונואידים נוספים המצויים בקמומיל, יכולים להיות האחראים על ההשפעה הזאת.

הוסיפו לתה הקמומיל שלכם ג'ינג'ר, שהוא אנטי דלקתי, כדי לחזק את כוחו של התה ושתו, כדי להתמודד עם התכווצויות המחזור.

ההתמודדות מול בעיות עיכול כגון קלקול קיבה, דלקות וכיבי קיבה

הקמומיל סופח גזים ממערכת העיכול, פועל כחומר אנטי עוויתות, הוא אנטי-דלקתי ואנטי-בקטריאלי והוא פועל נכון, אם אתם סובלים מבעיות במערכת העיכול. הוא יכול לעזור ולקדם את העיכול ולהרגיע קרום רירי או דלקתי בדרכי העיכול שלכם.

הוא יכול גם להקל על עוויתות בקיבה ולעזור נגד גזים. יתר על כן, האפיגנין שבו, יכול לעכב מבעד צמיחתו של החיידק Helicobacter pylori, שבדרך כלל אחראי על הכיבים הפפטיים ועל דלקות בקיבה.

לכן, נסו לשתות תרופה קלאסית זאת בין 2-3 פעמים ביום, בין הארוחות, וכל פעם כשאתם סובלים מקלקול קיבה או כאבים בקיבה.

האם אתם מפנקים את עצמכם יותר מדי בארוחות? אם כן, שתו לאחר מכן כוס של תה קמומיל. מחקר הראה שנוגדי החמצון בקמומיל, יכולים לעכב מבעד ספיגת הגלוקוזה במעיים, וכן להגן על הכבד והכליות מפני הנזק שנגרם בגלל הלחץ החמצוני, בעקבות תזונה רבת שומנים.

הקלה על כאבי עווית בבטן (קוליק)

הקוליק הוא הסיוט בלילותיהם של ההורים. אם התינוק בוכה בכי בלתי נסבל, ואתם סובלים מכך, יתכן ותרצו לנסות ולתת לו תה קמומיל. במחקר שנערך, ובדק את ההשפעה שיש לשילוב בין תמציות צמחי הקמומיל, השומר והלימון אצל תינוקות הסובלים מקוליק, שניתן להם פעמיים ביום במשך שבוע – התרופה נמצאה כמפחיתה את בכי התינוק אצל 85.4% מהתינוקות.

בניסוי נוסף שנערך בקרב תינוקות הסובלים מקולי ושקיבלו תה צמחים שהכיל בעיקר קמומיל, זה עזר לחיסול כאבי הבטן ב-57% מהמקרים. מאחר ואי הנוחות בבטן, או לפחות בחלקה, היתה בעקבות הקוליק, ושככל הנראה הערכים בקמומיל האחראים על ההרגעה, מועילים במקרה זה.

יש להכין תה חלש עם קמומיל ולתת לתינוק כשהוא סובל מכאבי בטן. במחקר שנערך על תינוקות עם קוליק, ניתנה חצי כוס תה כל פעם שהם סבלו מכאבי הבטן – אך לא יותר מ-3 פעמים ביום.

תה קמומיל יכול גם לעזור בהרגעת כאבים ותחושת אי נוחות, כשלתינוקות מתחילות לצמוח השיניים. יש לעסות פשוט את החניכיים באמצעות תה חלש פעמים ביום. עם זאת, יש להקפיד ולבצע בדיקת אלרגיה לפני השימוש.

הטיפול בתסמונת המעי הרגיז (IBS)

תסמונת המעי הרגיז יכולה לבוא לידי ביטוי בהתכווצויות בבטן, בנפיחות ובשינוי הרגלי המעיים אצל אנשים רבים. חלק מהאנשים עם הפרעה כזאת, סובלים מעצירות, וחלקם סובלים משלשול. אנשים אחרים נעים לסירוגין בין השניים. אם ה- IBS גורמים לכם לאומללות, תה קמומיל יכול לעזור. מחקר שנערך, גילה שתמצית קמומיל בתוך מים חמים פעמיים ביום, ולאחר 15 דקות מהארוחה, מצמצמת משמעותית את הסימפטומים כגון ההתכווצויות בבטן, את הנפיחות ואי העקביות החריגה של הצואה והקושי בצרכים, לאחר שבועיים של צריכה.

תה קמומיל יכול גם להתמודד מול דלקתיות הקשורה למחלת קרוהן ולהקל על מצבים של עוויתות בבטן ולהקל על הסימפטומים.

שיפור השליטה על הגלוקוזה אצל סוכרתיים

אם אתם סוכרתיים ואתם חוששים מבחינת השליטה על הסוכר בדם, הקמומיל מסוגל לעזור בכך. במחקר שנערך, סוכרתיים שצרכו תה קמומיל מיד לאחר הארוחות, 3 פעמים ביום במשך 8 שבועות, ראו שיפור בשליטה הגליקמית.

בנוסף, זה שיפר את מצבם מבחינת נוגדי החימצון, ובכך עזר להתמודד מול לחץ חמצוני הקשור לסיבוכים רבים הקשורים לסוכרת.
מחקרים שנערכו על בעלי חיים, אישרו גם שהקמומיל עוזר להוריד את רמות הסוכר בדם, בכך שהוא מעכב את הטמעת הגלוקוזה במעי.

הקפידו שלא להגזים בצריכת תה הקמומיל, ובמיוחד אם אתם נוטלים תרופות נגד סוכרת. כדי להיות בטוחים, יש להתייעץ עם רופא, כדי להפיק את המיטב.

ההתמודדות עם לחץ דם גבוה

לחץ דם גבוה עלול לגבות מחיר בריאותי, ולגרום לסיבוכים כגון התקף לב, מחלת כליות כרונית, אי ספיקת לב ושבץ מוחי. תה הקמומיל יכול להיות בן הברית שאתם צריכים, כדי לעזור ולנהל את לחץ הדם שלכם, וכפי שמחקרים שנערכו על בעלי חיים הראו, זה יכול להוריד באופן משמעותי את לחץ הדם הסיסטולי.

הקמומיל נמצא גם ככזה שיש לו השפעה משתנת, וזוהי קרוב לוודאי הסיבה האפשרית לכך שיש לו השפעה חיובית על לחץ דם גבוה.

עוזר כהגנה נגד סרטן

כן, הקמומיל יכול אפילו לעזור בהתמודדות מול סרטן. מחקר גילה שתמציות הקמומיל יכולות משמעותית לצמצם את חיוניות התאים הסרטניים. האפיגנין שבקמומיל, נמצא גם כן כמעכב את צמיחת התאים הסרטניים. תודות לאותן השפעות אנטי דלקתיות, הקמומיל יכול גם למלא תפקיד נגד דלקת כרונית שמשחקת תפקיד חשוב בהתפתחותו של סרטן.

יש לשתות בין כוס אחת לשתיים של תה קמומיל ביום כשיגרה, מה שיכול להיות בעל אפקט הגנה.

היתרונות הרבים המוצעים של הקמומיל, יכולים בפועל להיות מתורגמים לאריכות חיים. מחקר שנעשה, גילה ששתיית תה קמומיל, קשורה לירידה בסיכון של 28% למותם של נבדקים מגילאי 65 ואילך. באופן מעניין, ההשפעה היתה מובהקת יותר בקרב נשים מאשר גברים !

סיוע בריפוי פצעים והתמודדות מול בעיות עור

תה הקמומיל עוזר גם כדי לשמש בצורה מקומית במצבים מסויימים בעור, כגון: אקזמה או עור דלקתי. המרכיבים המצויים בתה כגון: האזולן, הביזאבולול וה-Farnesene, אחראים על הערכים האנטי דלקתיים, שעוזרים בטיפול בבעיות הקשורות לדלקות, כגון האקזמה.

שמן הקמומיל נמצא גם ככזה הפועל נגד קנדידה, פטריה שעלולה לזהם את העור והידועה ככזאת הגורמת לזיהומי שמרים ואפילו לפריחת חיתולים.

מחקר הראה שאותו צמח רב עוצמה אנטי דלקתי, יכול לעזור לפצעים להתייבש ולהתרפא בצורה מהירה יותר. יש לטפוח קלות על האיזור עם תה קמומיל, כדי שיעזור בתהליך הריפוי. השימוש במשחת קמומיל או באספלנית, או להוסיף קמומיל למי האמבט, הינן דרכים נוספות לשימוש בצורה מקומית בצמח.

אם תינוקכם סובל באופן ממושך מפריחה בגלל החיתול, למרות שהמקום יבש ונקי, יתכן וזה בגלל דלקת שמרים. מריחת האיזור הנגוע על ידי קומפרס של תה קמומיל קר, יכולה לעזור בהתמודדות נגד פטריית קנדידה.

דלקות חניכיים ופצעים בפה

מחלות חניכיים או פצעים בפה, גורמות לחניכיים נפוחות, אדומות ומדממות. אולם, הקמומיל יכול להיות שוב עוגן הצלה. השתמשו בכוס תה קמומיל לשטיפת הפה, נגד מחלות חניכיים – הגורמות לפלאק בשיניים. על פי מחקר שנערך, שטיפות פה באמצעות קמומיל גרמני, מפחיתות הן את הפלאק והן את דלקות החניכיים משמעותית, כשמשתמשים בו פעמיים ביום, במשך 2 דקות.

החומצה הסליצילית המצוייה בקמומיל, אחראית ככל הנראה על היתרון המועיל הזה. הערכים המרגיעים והמרפאים של הקמומיל, יכולים גם לעזור במצבים של פצעים בפה. ויש לכך השפעה משככת כאב, הגרגור באמצעות תה קמומיל, יכול להיות בדיוק מה שיכול להתמודד מול אותם פצעים כואבים בפה.

איך להכין תה קמומיל באופן מושלם

כדי להכין תה קמומיל, יש להשרות בין 2-3 כפיות תה יבש של קמומיל במשך בין 10-15 דקות בכוס מים רותחים. תוכלו להשתמש באותה כמות של פרחים רעננים, אם יש לכם אותם בהישג יד.

תה קמומיל ניתן לצרוך באופן בטוח בין 3-4 פעמים ביום, בין הארוחות, אך לא יותר מזה. עם זאת, יש לזכור שזה עלול לגרום לתגובה אלרגית אצל אנשים מסויימים, ובמיוחד אצל אנשים הרגישים לפרחי החיננית, ציפורני החתול, או האמברוסיה. יש להימנע משתייתו, אם אתם משתייכים לקטגוריה זאת.

בנוסף, זה עלול להיגרם באם קיימת אינטראקציה עם תרופות מסויימות, כגון מדללי דם מסויימים. לכן, יש להתייעץ עם רופא, לפני שאתם משתמשים בתה קמומיל, אם אתם נוטלים תרופות מסויימות. אין מספיק נתונים זמינים לגבי השפעותיו של הקמומיל על נשים בהריון, למרות שהרבליסטים רבים ממליצים עליו כנגד נדודי שינה, חוסר מנוחה וצרבת במהלך ההריון.

יש להתייעץ עם רופא על הברירות הללו כדי להיות בטוחים בנוגע לבטיחות, או להגביל את הצריכה אם אתן בוחרות לצרוך תה במהלך ההריון.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו