אם אתם רוצים לרדת במשקל הימנעו בכל מחיר מהמאכלים הבאים !

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

מזונות מסוימים יכולים לגרום לכם לעלות במשקל, ולכן אתם צריכים לראות את התדירות שבה אתם אוכלים מזונות אלה. מזונות אלה יכולים לשבש את חילוף החומרים של הגוף ולקטוע את תהליך הירידה במשקל.

אי סבילות למזון או אלרגיה יכול גם לגרום לעלייה במשקל, לגרום לכם להרגיש חסרי טעם ולהראות מבוגרים יותר מהגיל האמיתי שלכם. בחירה נבונה של מזון יכולה להאיץ את תהליך ההרזיה יחד עם פעילות גופנית נאותה.

להלן רשימה של מזונות שאתם צריכים בכדי לצמצם את הדיאטה בשביל להשיל את משקל הגוף

מאכלים מבוססי גלוטן

גלוטן הוא חלבון שנמצא בחיטה ומזונות מעובדים רבים. זה גורם מייצב ומעבה שנותן מרקם רך וספוגי לקמח. רובנו נוטים לחשוב שקמחים אלה הם חלבונים בריאים אבל החלבונים בגלוטן הם בין האשמים הגרועים ביותר שיכולים לפגוע במערכת החיסונית שלכם.

רגישות לגלוטן יכולה להזיק לבטן שלכם ולייצר מעי דולף. זה יכול להגדיל במידה ניכרת את הסיכוי שלכם לעלות במשקל ולהפוך אותו לכמעט בלתי אפשרי לאבד אותו. גלוטן גורם לתגובות דלקתיות בגוף ומפעיל תנאים אוטואימוניים כמו אסתמה, אלרגיות, בעיות בבלוטת התריס, דלקת פרקים וזאבת.

גלוטן המכיל גרגרים מכיל גם לקטין, פיטאיטס אשר יכול ליצור עמידות לאינסולין והסוכר בדם עולה מה שהופך את זה לקשה יותר לשרוף שומן. זה מכניס אתכם לסיכון לחלות בתסמונת מטבולית ומגביר את הסיכון להשמנה, סוכרת ולחץ דם. אם אתם רוצים לכלול דגנים בתזונה עבור צריכת חלבון, תשקלו גלוטן ללא שיבולת שועל, דוחן, ודגנים כמו כוסמת .

מזון מבוסס סויה

אולי שמעתם שסויה זה המזון החדש לחולל פלאים לבריאות של הלב שלכם. להיפך, ישנם סיכונים בריאותיים רבים הקשורים לסויה. סויה ומזונות מבוססי סויה יכולים לשבש את ההורמונים שלכם ולפגוע בתפקוד בלוטת התריס שלכם.

כמו כן, הם מעובדים יתר על המידה ומהונדסים גנטית. סויה עשיר בפיטטים אשר חוסמים את ספיגת המינרלים החיוניים כמו סידן, מגנזיום, נחושת, ברזל ואבץ.

כתבות שבריא לדעת

אלו המזונות שאתם צריכים לאכול וגם להימנע בכדי להוריד במשקל!

שמן צמחי לא בריא

מחקר חדש: צריכת שמן צמחי גורמת לבעיות בריאות במעיים

הוא גם מלא מעכבי טריפסין שיכולים להפריע לעיכול חלבון ולגרום להפרעות בלבלב. זה רע לבריאות העצם ויכול להגדיל את הצורך של הגוף לויטמין D.

סויה מהונדס גנטית נוטה להיות אלרגני יותר, אנטי-תזונתי, מסרטן ורעיל. זה יכול לפגוע בתפקוד של מערכת העיכול מה שגורם לכם לשקול יותר. תרכובות דמויי אסטרוגן במוצרי סויה יכולות לעורר תאי שומן לגדול ולהתרבות ולגרום לגוף לייצר רקמות שומן נוספות.

אם אתם רוצים להגן על הבריאות שלכם מהסיכונים שהוזכרו וגם לאבד את משקל הגוף , תתרחקו מסויה וממזון מבוסס סויה.

מזון מהיר מעובד

כמעט 90% ממה שאתם אוכלים זה מזון מעובד. מזונות מעובדים עירומים מחומרים מזינים חיוניים ומינרלים ולכן אינם מועילים לבריאות שלכם. הם מכילים בדרך כלל תירס, סויה, או גלוטן אשר בנפרד קשור לסיכונים הבריאותיים שלו.

מזון מעובד גם עמוס בחומרים משמרים מלאכותיים וצבעים שהם מסרטנים. מזונות מעובדים רבים הם עשירים בשומן ובסוכר והם צפופים באנרגיה.

צפיפות האנרגיה של מזונות והוצאה לא מספיקה של קלוריות יכולה להגביר את הצטברות השומן בגוף ובכך להקשות על ירידה במשקל. הוא נוטה להגביר את עמידות האינסולין ולקדם את הופעת הסוכרת ומחלות לב. בחרו מזונות בריאים.

סוכר וממתקים מלאכותיים

צריכת סוכר, משקאות ממותקים ומשקאות מוגזים יכולה להיות תורם מרכזי להשמנת יתר. מאכלים מתוקים ועמילנים יכולים להעלות את רמת הסוכר בדם אשר מגבירה את האינסולין וגורמת לדלקת.

ממתיקים מלאכותיים הם רעים בשבילכם ואין לזה מקום בתזונה בריאה. הם עלולים לגרום לתופעה הנקראת קלוריות דיסרגולטיון שבו הגוף שלכם מאבד את היכולת לקשר את מידת המתיקות של מזון למספר הקלוריות שהוא מכיל ובכך לגרום לכם לבלוע יותר אוכל

הם גם גורמים לשינויים מטבוליים שגורמים לעלייה במשקל. כמויות גדולות של סוכר גורם לגוף לייצר הורמוני לחץ שגורמים לעלייה במשקל. סוכר הוא לא הממתיק היחיד . תוספים רבים כמו סירופ תירס הם גבוהים בתוכן פרוקטוז.

אם אתם רואים תווית הכוללת כל פריט הקשור ממתיקים או דברים אחרים המכילים סוכר, אתם צריכים לעזוב את האוכל אם אתם רוצים להשיג ירידה במשקל

מאכלים עשירים בשומן טראנס

הימנעו משומן טראנס בכדי לרדת במשקל. כל שמן מזוקק  לא כדאי, שומנים פגומים משנים את הרקמה של קירות התא שלכם וגורם לכם להיות עמידים יותר מהמסרים שמגיעים מן ההורמונים שלכם הכוללים אינסולין ולפטין, שומני טראנס קשורים גם עם העלייה

ברמות כולסטרול רע, הסיכון למחלות לב, ולחץ דם גבוה.

דיאטה גבוהה בשומני טראנס יכולה להוביל לעלייה במשקל גם אם המספר הכולל של הקלוריות הנצרכות נשארות זהות.

שומני טראנס גורמים לעליה במשקל סביב הבטן, גורם הסיכון העיקרי למחלות לב. הם נמצאים כמעט בכל מזון מעובד.

הימנעו משמנים מזוקקים, ממזונות מטוגנים, ממאפים, מממתקים, מחטיפים ארוזים, מצ'יפס, מסופגניות, ומעוגיות. מאכלים אלה גבוהים בשומן טראנס ומזיקים לבריאות שלכם.

במקום לאכול שומנים דלקתיים ממזונות מעובדים, סויה, גלוטן וכדומה, עברו לשומנים נוגדי דלקת שיכולים לסייע לירידה במשקל מ- דגי הבר, אגוזים לא מבושלים וזרעים, שמן זית כתית מעולה, פירות וירקות. להיפטר מסוכר, ממתיקים מלאכותיים מהתזונה שלכם עבור ירידה יעילה במשקל ובריאות אופטימלית.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

2 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
חיה
לפני 10 חודשים

לא הבנתי איזה מזונות בפועל. אתם מציינים איזה חומרים המאכל עשוי שיש להחמנע ממנו לאכול….

כוסמת זה גלוטן????
לפני 10 חודשים

שיבולת שועל ושומן זה גלוטן??? וואלה?

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

בריאות, תזונה

8 מזונות המשפרים את תפקוד המוח והזיכרון

מדעני השינה מסבירים: 5 דרכים להתגבר על נדודי שינה !

10 דרכים שאנשים חזקים מתמודדים עם מתח

6 הרגלי בוקר שיבטיחו שהמשך היום שלכם יהיה מדהים

באותו נושא