האם אתם מתעוררים באמצע הלילה? הנה מה שאתם צריכים לדעת

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

אם שנת לילה טובה היא משהו שאתם רוצים ואתם חולמים עליה, אז זה המאמר בדיוק בשבילכם. אנשים רבים סובלים מחוסר שינה,
 

וזה בהחלט יכול להשפיע על תחומים שונים בחייכם. עם זאת, הסיבות לחוסר שינה לא תמיד אותן הסיבות אצל כל האנשים. הטריק בשביל לזכות יותר במנוחה  לפני השינה הוא איכון הנושאים וביצוע התאמות לפי צורך.
 

כאן אספנו עבורכם כמה מן הסיבות הנפוצות ביותר לחוסר  שינה. המשיכו לקרוא כדי לראות אם כל אחד מאלה יכולה להיות הסיבה שעומדת בינך לבין שנת לילה שקטה.
 

גלי חום
Project Aware  מצביע על גלי חום יכולים בהחלט להעיר אנשים. נשים אשר נמצאות בגיל המעבר הן הסובלות העיקריות מגלי חום. אם יש לכם גלי חום בלילה, אז זה נקרא הזעות לילה. על פי הכתבה, את גלי החום מרגישים בצורה כזו שגל חום שוטף את הגוף. זה יכול להוביל להזעה ויכול להיות מלווה בחרדה.
 

טיפול טבעי: Project Aware מציע שימו כוס מים וטיפות של זְנַב האֲרִי ליד המיטה. אם אתם מתעוררים אחרי גל חום, ערבבו 15-25 טיפות של זנב הארי עם המים ויש לשתות. עם הזמן, גלי החום אמורים לפחות.
 
תסמונת הרגליים חסרות המנוחה

תסמונת הרגליים חסרותה מנוחה מסווגת כעווית בלתי רצונית של הידיים והרגליים. ד'ר וויטאקר מסביר כי התסמונת נגרמת על ידי הפרעה במערכת העצבים. התנועה הבלתי נשלטת בהחלט יכולה להיות מכשול לשינה טובה.
טיפול טבעי: ד'ר ויטאקר מציע על כמה תוספים כדי להפחית את הסימפטומים של תסמונת רגל חסרת מנוחה. הצעה אחת היא עבור אלה שיש להם מחסור בברזל להשתמש בברזל . ניתן גם לצרוך יותר סידן ומגנזיום. בנוסף, ד'ר וויטאקר מציע פעילות גופנית סדירה ואפילו שמע מחולים שסבון מתחת לסדינים גם צמצם את התנועה באופן לא רצוני.
 

דום נשימה בשינה
דום נשימה בשעת שינה הוא נפוץ, אבל מאוד מפריע לשינה. על פי Help Guide, דום נשימה בשינה הוא הפרעה של דפוס הנשימה . לאנשים הסובלים מהפרעה זו עשויות להיות הפסקות ארוכות בנשימה או יחוו תקופות של נשימה שטחית מאוד.
 

סימנים של דום נשימה בשינה כוללים:
• נחירות
• חנק או מחוסר אוויר
• נשימה אחידה
• עייפות בשעות היום
 

טיפול טבעי: דום נשימה בשעת השינה ניתן לטיפול בכמה שינויים באורח החיים. Help Guide  מציין כי עודף משקל יכול להיות גורם סיכון לפיתוח דום נשימה בשינה. אם זה המקרה, אז אתה צריכים לשאוף לרדת במשקל ולשמור על אורח חיים בריא ופעיל. בנוסף, כדאי להימנע משתיית אלכוהול, להפסיק לעשן, ולנסות לשמור על לוח זמנים קבוע לשינה.
 

תנוחת השינה לא נכונה
האופן שבו אתם ישנים בהחלט יכול להשפיע על כמה טוב אתם ישנים. תנוחות מסוימות יותר נוחות והן יכולות לשפר את התפקוד הכללי של הגוף תוך כדי שינה.
טיפול טבעי: על פי כתבה שהתפרסמה ב-  Life Spa לשינה על הצד השמאלי יש כמה יתרונות. היתרונות כוללים: ללב יותר קל לשאוב דם, עיכול קל ותומך בתפקוד טוב יותר של הטחול. Joint Essential  אומר כי לפעמים נוגע בקשר לשימוש נכון בכרית. צריך לוודא כי הצוואר והטחול  יקבלו תמיכה מהאופן שבו מניחים את הכרית. יש לשים יותר כריות תחת הגב ותחת או בין הברכיים כך שהמפרקים אינם מתוחים.
 

נוקטוריה
סיבה נפוצה שגורמת להפרעת שינה היא נוקטוריה. לדברי Sleep Foundation, נוקטוריה הוא כאשר אדם מתעורר מספר פעמים בלילה להשתין. זה נחשב בטווח הרגיל אם אדם רק מתעורר פעם אחת כדי להשתמש בשירותים. עם זאת, כמה אנשים שחיים עם נוקטוריה חמורה עלולים להתעורר שש עד שמונה פעמים בלילה.
מתי לראות רופא: לנוקטוריה אין טיפול. עם זאת, אם אתם שמים לב לשינוי בדפוס  השינה או בהטלת שתן או בשינה, יש צורך  לפנות לרופא. בעוד נוקטוריה עשוי להיות סמן להזדקנות, הדבר יכול להיות קשור גם לבעיות רפואיות חמורות יותר.
 

טיפים לשינה טובה יותר:
בזמן שיש בהחלט דברים שנמצאים בשליטתנו היכולים להשפיע על השינה, ישנם מספר דברים שניתן לעשות כדי לשפר את הסיכויים לשנת לילה רצופה.
 

שינה בזמנים קבועים
ממאמר ב NPR עולה כי דפוסי שינה קבועים בהחלט חשובים. ישנה עדיפות לשינה בזמן קבוע מאשר לקבוע לוח זמנים. הדבר נכון גם אם אתם מנמנמים. אם אתם מנמנמים באופן קבוע, אז בהחלט אתם צריכים לנמנם באותה השעה בכל יום.
 

פעילות גופנית סדירה
אורח חיים פעיל בהחלט יכול לעזור למנוחה טובה יותר ולשינה ארוכה וטובה.
 

צאו החוצה
לפי ה- Web MD, היציאה החוצה יכולה לעזור להסדיר את הלילות והימים ותעזור לשמור על שינה בריאה.
 

המנעו מקפאין ואלכוהול
Web MD מציע לא לשתות קפאין ואלכוהול סמוך לשעת השינה.
 

ניהול לחץ
הפחתת הלחץ חשובה מאוד. נסו מלהימנע מדיונים מלחיצים לפני השינה. ונסו לעשות פעילויות מרגיעות כמו קריאת ספר או להכנס לאמבטיה ארוכה וחמה.
מנוחה טובה היא חיונית לבריאות. אם שמתם לב שיש שינוי בדפוס השינה, התייעצו עם הרופא.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.