בריא לדעת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחקר מגלה: איך לישון בחושך מוחלט יכול לשפר את הבריאות שלכם

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

בעולם המודרני שלנו, אנשים רבים נשארים עד מאוחר מדי על הטלפונים החכמים שלהם, טלוויזיות, מחשבים, והמחיר כבד מאוד. לא רק שהטכנולוגיה שומרת על המוח שלנו מגורה בלילה, היא גם יכולה לשבש את השינה שלנו.

חשיפה לאור בלילה אולי לא נראית "כמו ביג דיל" עבורכם, אבל זכרו כי לפני הופעתה של הטכנולוגיה המודרנית, היו לנו בעצם שני אורות המנחים אותנו בכל עת – השמש והירח. האורות הטבעיים האלה עזרו לנו לראות במהלך היום, ולהרגיע אותנו לישון בלילה. התרגלנו לדפוסים הטבעיים האלה, מתעוררים עם השמש ונרדמים עם הירח.

עם זאת, כעת, לאחר שעברנו רחוק מן הטבע, יש לנו שפע של תאורה מלאכותית, ובעוד שזה עשוי לעזור לנו לעשות עבודה ולראות במקומות שיש להם קצת אור שמש, זה עושה הרבה נזק למוחנו. זה גן מוביל לשינה גרועה אם אנו משתמשים בתאורה מלאכותית קרוב מדי לפני השינה.

איך לישון בחושך מלא יכול לשפר את הבריאות שלכם

ראשית, נלך על למה להשתמש בתאורה מלאכותית קרוב מדי למיטה יכול להזיק לבריאות שלכם. מלטונין, "הורמון החושך" – עוזר לנו להירגע ולהתכונן לישון, אבל האור הכחול של טלפונים החכמים למעשה מדכא את ההורמון הזה. המלטונין מוריד את לחץ הדם, רמות הגלוקוז וטמפרטורת הגוף, אשר עוזרים לנו להתכונן לשינה נינוחה.

עם כמות נאותה של מלטונין במערכת הגוף שלכם, רמות הקורטיזול שלכם גם יישארו נמוך יחסית, ויאפשרו לכם להירגע ולהירדם. עם זאת, תאורה מלאכותית למעשה מעלה את הורמוני הלחץ בלילה, וחשיפה תכופה יכולה לגרום לשפע של בעיות בריאותיות, כולל שומן עודף בגוף, עלייה במשקל, דלקת, עמידות לאינסולין, ובעיות לב. זה גם יכול לתרום לנדודי שינה ואפילו להשפיע על הורמונים האחראיים על הרגולציה של התיאבון.

אז, על ידי שמירה על החדר שלכם חשוך בלילה, לא רק שאתם תרדמו מהר יותר ותתעוררו בנוחות, אלא גם יהיה לכם פחות סיכון לפתח בעיות בריאותיות עקב חשיפה לעודף הלילה.

למעשה, מחקרים הראו כי חשיפה לאור לפני השינה מקצר את משך המלטונין ב -90 דקות בהשוואה לחשיפת האור העמום. יתר על כן, שמירה על האורות בחדר בזמן שאתם ישנים יכולה לדכא את רמות המלטונין ביותר מ -50%.

אז, כלל אצבע טוב הוא פשוט לכבות את האלקטרוניקה כמה שעות לפני השינה, ולעמעם את האורות בחדר שלכם.

אם אתם עדיין צריכים ראיות נוספות כדי לסגור את הטלפונים ואת האורות בחדר , מחקר של 10 שנים של מעל 1,670 נשים אשר נחשפו לאור בהיר לפני השינה מצא כי יש להן סיכוי של 22% יותר לפתח סרטן השד לעומת אלה שישנו בחושך מוחלט. החוקרים הגיעו למסקנה כי הפרעה הורמונלית עקב דיכוי מלטונין עלולה לגרום לסרטן להתפתח.

כתבות שבריא לדעת
סיכונים של אכילה מהירה

5 סיכונים בריאותיים של אכילה מהירה מדי

סימנים של דופמין נמוך

שימו לב: אלו התסמינים הנפוצים ביותר לדופמין נמוך

יתר על כן, גם לאנשים שעושים עבודה במשמרות יש סיכון גבוה יותר לפתח סרטן. בחלק מהמחקרים, חוקרים מצאו כי לאחיות אשר מסתובבות במשמרות לילה יש סיכוי גדול יותר לפתח סרטן השד לעומת אחיות שעובדות במהלך היום.

אז, אם יש לכם אורות בלילה, אורות מהמחשב או מהפלאפון, או אפילו ממנורת רחוב בחוץ, שקלו לכסות אותם עם שמיכה או לקנות וילונות שחורים עבור החלונות.

לבסוף, חשיפה לאור לפני השינה יכולה להוביל לעלייה במשקל עקב הפרעה בהורמונים ושינוי בשעון הביולוגי שלנו השולט על זמני האכילה שלנו.

אז, איך יכול שינה בחושך יכולה לשפר את הבריאות שלכם?

מתוך המחקר המוצג במאמר זה, סביר להניח שתירדמו מהר יותר עקב עלייה ברמות המלטונין, רמות הסוכר בדם ולחץ הדם יקטנו, ויהיה לכם פחות סיכוי לפתח מחלות קשות כגון סרטן, מחלות לב וסוכרת. בנוסף, אתם תתעוררו בהרגשה נוחה יותר, ואם אתם סובלים מנדודי שינה, שינה בחושך יכולה לעזור מאוד.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

בריאות

7 סימנים שהגוף מורעל וצריך טיהור מרעלים במהירות !

דרכים לקום מהמיטה בבוקר

לא מצליחים לקום מהמיטה? 11 טיפים שיעזרו לכם להתגבר על העייפות!

היתרונות של המיץ תפוזים

10 יתרונות בריאותיים של שתיית מיץ תפוזים

דרכים למנוע צינון

11 דרכים מומלצות כדי להימנע מהצטננות לפני שהיא מתחילה

באותו נושא