איך לאמן את המוח שלכם להפסיק לדאוג

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

דאגה היא מיותרת כשמדובר בבריאות הנפש שלכם. יש הסבורים שהדאגה יכולה לשמש מטרה למוח בכך שהיא עוזרת לנו ללמוד מחוויות העבר ולהתכונן לחדשות.

איך להכשיר את המוח שלכם להפסיק לדאוג:

1. תכתבו את המחשבות שלכם

אם המוח שלכם מטריד אתכם בלילה עם מחשבה על משהו, תרשמו אותו על נייר או בפורמט אלקטרוני. פעולה זו מאפשרת למוח לנשום אנחה נפשית של הקלה על ידי כך שלא צריך להשקיע אנרגיה בלנסות לזכור את הפרטים האלה.

2. מדיטציה למוח

מדיטציה יכולה לעזור לאמן את המוח שלכם להפסיק לדאוג. חוקרים בדקו את ההשפעות של המדיטציה ומצאו כי המדיטציה טובה במיוחד לצמצום החרדה הקוגניטיבית או לדאגה. למרות שישנם אנשים אשר מאמינים כי אין להם זמן למדיטציה, המדיטציה היא קלה, זאת בחירה לעצום את העיניים למשך 30 שניות או יותר וזה הכל.

3. פעילות גופנית

דאגה היא המוח שלומד לשרוד על ידי החלטה האם להפעיל את מערכת "הלחם או ברח". באותו מחקר מהסעיף הקודם עולה כי פעילות גופנית, לעומת זאת, טובה כאשר הגוף מרגיש סימפטומים של חרדה, כמו עצבנות. אם הגוף שלכם מרגיש פחות את הסימפטומים הפיזיים של מתח, המוח שלכם יפרש את זה כסימן חיובי ויפסיק עם הדאגה, כי הגוף אינו במצב של עוררות מוגברת.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו