בריא לדעת
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך לשרוף קלוריות לאחר שאוכלים יותר מדי

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

החגים גובים את המחיר מבחינת האוכל הטעים, האכילה הפזיזה וכמובן, העלייה הבלתי נמנעת במשקל. גם אם ממשיכים בדיאטה מוקפדת, עונת החגים מטרפדת את תוכניות הדיאטה. אולם, ההבנה של "אכילת יתר" מגיעה רק לאחר החגים, כשכבר חוזרים לשולחן העבודה.

לפעמים, אכילה בלתי פוסקת, אינה קשורה כלל לעונת החגים. רק מתוך התבוננות על הפיצה הטעימה, או הצפייה בלילות על תוכניות בישול בטלויזיה, זה יכול להספיק, כדי לגרום לנסיגה מבחינת הדיאטה בשאר השבוע. לכן, שבוע של אכילה בלתי פוסקת, גורמת לתחושת נפיחות, כשכבר העלינו כמה קילוגרמים, ואם אתם תוהים איך להוריד אותם מבלי להתמכר לאופנה החולפת של הדיאטות, המשיכו לקרוא.

הגדרת המטרה

לפני שמתכננים את לוח הזמנים כדי להוריד את הקלוריות העודפות, יש להגדיר את המטרה. כדאי לבחון כמה קלוריות צורכים, ולהחליט כמה קילוגרמים רוצים להוריד. המטרה אינה צריכה להיות מוגבלת להורדה במשקל העודף. ניתן לייעדה כדי לשלוט על התשוקה, ולאכול נכון יותר בפעם הבאה. אם יש לכם כבר מטרה שאתם חושבים עליה, קל יותר לעבוד על פיה.

אל תשללו מעצמכם את האוכל המועדף עליהם

הסיבה שאנו סוטים לעתים כל כך קרובות מהדיאטה שלנו, היא בגלל שאנו לא מצליחים להכניס אליה את הארוחה המועדפת עלינו, בגלל שאינה בריאה ולא מתאימה לתוכנית התזונה שלנו. כדי לוודא שלא סוטים שוב מהמסלול, הכניסו לתוכנית ארוחה נוספת כזאת. בצורה כזאת, תהיו בשליטה לגבי מה אתם אוכלים ולא תתפתו לאכול יותר ממה שאפשר לשרוף.

לא לדלג על ארוחות

אם אתם עוברים שבוע "כבד" במיוחד, קרוב לוודאי שתחושו בצורך לפצות על כך, וזאת דרך דילוג על כמה ארוחות בימים הבאים. עם זאת, ככל שזה נראה הגיוני, זה רחוק מלהיות רעיון טוב. כשמדלגים על ארוחה, לא מקבלים את החלבונים והסיבים הדרושים, שהם האחראים, לא רק על אספקת האנרגיה, אלא גם על שיכוך הרעב. לפיכך, דילוג על ארוחה, פירושו שאתם עומדים לחוש רעבים יותר, ושתאכלו יותר בארוחה הבאה.

אכילת המזון הנכון

לא חשוב רק לאכול בזמן הנכון, אלא גם לאכול את המזון הנכון. וודאו להכליל את המזונות שלהלן בתזונה שלכם:

כתבות שבריא לדעת
סיכונים של אכילה מהירה

5 סיכונים בריאותיים של אכילה מהירה מדי

סימנים של דופמין נמוך

שימו לב: אלו התסמינים הנפוצים ביותר לדופמין נמוך

דגנים מלאים

מספר הקלוריות שמורידים לאחר אכילת כוס של דגנים מלאים, זהה לזאת שמורידים לאחר 30 דקות של הליכה נמרצת. דגנים מלאים מכילים הרבה סיבים ופחמימות שאינן נעכלות על ידי הגוף. זה מגדיל את זמן העיכול של הדגנים המלאים, והאטת תהליך העיכול, שומרת על תחושת המלאות לזמן ארוך יותר ומונעת אכילה בלתי פוסקת של עוד מזון.

אגוזים

האגוזים עשירים באומגה-s9 או חומצה אולאית. אומגה- 9s מעוררת מיטוכונדריה – את "סוללות" האנרגיה שבתאים – מה שמגביר את יכולת הגוף לשרוף שומנים. לצד האגוזים, אפשר לבחור גם בחמאת בוטנים – זה לא רק ישרוף שומנים, אלא גם ישכנע אתכם לדבוק בתוכנית הדיאטה שלכם !

ירקות

הכלילו בתזונתכם הרבה ירקות, ובמיוחד נטולי עמילן. הם יחזקו את המטבוליזם, ויסייע לגוף לשרוף שומנים במידה רבה יותר. לפיכך, יש לצרוך הרבה ברוקולי, תרד, מלפפונים חמוצים, פלפל, תירס, מלפפונים, תפוחי אדמה ועדשים.

מים

כשחשים נפיחות לאחר אכילה בלתי פוסקת, השתייה היא דבר חיוני. ראשית, המים עוזרים לעכל את כל המזון שאכלתם ולהוצאתו בקלות. כמו כן, המים שוטפים את החלקים הבלתי מעוכלים של המזון, והגורם לנפיחות. המטרה היא לשתות בין 7-8 כוסות מים מדי יום, כדי לשפר את העיכול. אם לא שותים מספיק מים, הגוף מנסה לשמור ככל שניתן על המים, מה שגורם להתייבשות ולנפיחות.

תנועתיות

הדבר הראשון שצריך לעשות לאחר יום, או שבוע של אכילה ממושכת, זה להוריד את אותן קלוריות עודפות, ואיך עושים זאת? באמצעות פעילות פיזית, כמובן ! לא צריך ללכת למכון כושר כדי להתאמן על מכונות כושר שונות, או לרוץ מרתון כדי להוריד את אותם קילוגרמים. כל מה שצריך, הוא לעשות תרגילי מתיחה במשך בין 30-45 דקות, ללכת ולעסוק בפעילות אירובית מסויימת, כגון זומבה, או שחייה.

להיות סבלנים

אי אפשר להוריד משקל עודף תוך יום או יומיים. לפיכך, חשוב להיות סבלניים עד שרואים את התוצאות. לא לוותר ולחזור לאכילתו של מזון לא בריא, רק בגלל שלא הורדתם עדיין במשקל. ובכנות, אם אינכם מסוגלים לשרוף את כל המשקל העודף, זה בסדר. שבוע אחד של אכילה ממושכת, אינו דבר לא בריא, כל עוד מסוגלים לחזור למסלול מאוחר יותר.

אלו הם רק חלק מהצעדים שאפשר לנקוט בהם, כדי שיעזרו לשרוף קלוריות לאחר שאוכלים יותר מדי. באם מבצעים את השלבים הללו, זה יעזור גם לדבוק בתזונה, ולהימנע משבוע של אכילה בלתי פוסקת בעתיד.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.

בריא לדעת בשבילך

תזונה

אלה היתרונות הבריאותיים של מיץ הגזר

7 סיבות לכך שתרופות נגד דיכאון לא עובדות

אם תבצעו את השגרה היומיומית הזאת העור שלכם יהפוך לזוהר

8 טריגרים נפוצים הגורמים למיגרנה

באותו נושא