אם אתם רוצים להגן על הכליות שלכם, אל תעשו את הדברים הבאים!

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

כולנו מודעים לעובדה ידועה זו: כליות הן אחד האיברים החשובים ביותר בגוף האדם. הן מבצעות תפקידים חשובים, לכן אנחנו באמת צריכים לטפל בהן טוב. במאמר הבא נביא את כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת להגן על הכליות שלכם.

חלק מן הפונקציות החיוניות שהכליות שלנו מבצעות הם: למנוע ההצטברות של פסולת בגוף, לשמור על רמות אלקטרוליטים יציבות, ליצור הורמונים המווסתים את לחץ הדם, לייצר תאי דם, וכן לשמור על עצמות חזקות. תגלית מזעזעת למדי טוענת כי יותר מ -26 מיליון אמריקאים סובלים ממחלת כליות וכל אחד מתוך שלוש נמצא בסיכון לפתח מחלת כליות.

הסימנים הראשונים של אי ספיקת כליות כוללים:
עייפות, חולשה
קושי במתן שתן, כאב
שתן מוקצף
שתן ורוד, כהה (דם בשתן)
הצורך הגובר להשתין (במיוחד בלילה)
עיניים נפוחות
תחושת צמא מוגברת

במאמר זה, אנחנו גם הולכים להציג בפניכם מספר גורמים שעשויים להשפיע על התפקוד של הכליות שלכם באופן שלילי.

צריכת מים לא מספקת

כפי שכולנו יודעים, אחד התפקידים העיקריים של הכליה הוא לרוקן את הפסולת המטבולית מהגוף ולווסת את הייצור הכדורי. זה לא יהיה אפשרי אם אתם לא תכניסו מספיק מים לגוף שלכם, כך הדם שלכם נהיה יותר מרוכז וזרימת הדם אל הכליות נהיית מופחתת. זה ישפיע על היכולת של הכליות לסלק רעלים מהגוף, מה בסופו של דבר יוביל להצטברות רעלנים בגוף. על פי הקרן הלאומית לכליות כדאי לשתות לפחות 10-12 כוסות מים כל יום.

צריכת קפה מוגברת

ודאו שאתם לא צורכים יותר מדי קפה! הקפאין אשר נמצא בקפה עלול לגרום נזק לכליות אם הוא מגיע בכמויות גדולות, כי הוא יכול להוביל ליתר לחץ דם ולגרום עבודה קשה לכליות. על פי מחקר שפורסם לאחרונה על ידי הקרן הבינלאומית לכליות, התוצאות גילו קשר בין אבנים בכליות לקפאין. מומלץ לשתות רק עד 2 כוסות קפה ביום.

צריכה מלח גבוהה

הימנעו ממלח! הוא יכול לגרום נזק משמעותי לכליות וגם להזיק לבריאות הכללית שלכם. צריכת נתרן גבוהה גורמת לכליות שלכם לעבוד קשה יותר כדי לחסל את עודף המלח. כתוצאה מכך, הדבר גורם לתפקוד כליות מופחת ושימור המים בגוף. החזקת מים בגוף יכולה להגדיל את לחץ דם אשר עוד יחמיר את בריאות הכליות שלכם. מומלץ לאכול רק עד 5 גרם מלח ביום.

צריכת אלכוהול גבוהה

כמויות עודפות של אלכוהול יכולות להוביל לבעיות כליות קשות, וגם לגרום לבעיות בריאות רבות אחרות. כמויות גבוהות של אלכוהול עלולות להוביל חומצה לכליות אשר עלולה להובילך לחסימה צינורית וכתוצאה מכך מגבירה את הסיכון לאי ספיקת כליות. אלכוהול גורם להתייבשות ובכך משפיע על התפקוד הכלייתי התקין.

חוסר שינה

חוסר שינה הוא לא רע רק עבור הכליות שלכם אלא גם לגוף כולו. כל מבוגר צריך לישון 6-8 שעות של שינה עמוקה כל לילה. כל דבר פחות מזה יכול להוות השפעה מזיקה על הבריאות בטווח הארוך. בזמן שאתם ישנים רקמות האיברים שלכם מתחדשים, וכאשר אתם ללא שינה, תהליך התחדשות זה מתעכב, וכתוצאה מכך הכליות ושאר האיברים שלכם נפגעים. על פי מחקר שנערך לאחרונה, חוסר שינה יכול להוביל ליתר לחץ דם וטרשת עורקים המגדילים את הסיכון של אי ספיקת כליות.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו