היתרונות הבריאותיים הטמונים בבכי

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

כולנו בוכים בנקודה כזאת או אחרת, ובגלל סיבה כזאת או אחרת. על אובדן אהובים, פרידת אוהבים, או בגלל סרט רגשני, שגורם לנו להזיל דמעות. למעשה, זהו הרגש הראשון שלמדנו להביע כתינוקות. כילדים, הבכי היא הדרך לחפש אחר תשומת לב ולקבל דברים בדרכנו. אולם, כילדים, הבכי גם יכול להתפרץ ללא מעצורים.

למרות שהן גברים והן נשים בוכים כשרגשותיהם עולים על גדותיהם, לנשים קל יותר להזיל דמעות, לעומת הגברים. לגברים יש עכבות מסויימות מבחינת הבכי, מסיבות השמורות עמם. להלן, נתבונן על היתרונות הבריאותיים שיש בבכי.

מסלק טוקסינים

הבכי אינו מנקה רק את המוח מרגשות שליליים, אלא גם מנקה את גופנו. הדמעות מאפשרות לגוף לשטוף כימיקלים המגבירים את רמות הקורטיזול, שהוא הורמון המתח. כמו כל יתר התהליכים של הפרשות הבלוטות, כגון נשיפה, השתנה והזעה, הטוקסינים משתחררים מהגוף כשאנו בוכים. לצד אותם טוקסינים, גם הרגשות השליליים משתחררים מהגוף.

משמיד חיידקים מזיקים

הבכי יכול גם לחסל חיידקים מזיקים. הדמעות מכילות את האנזים ליזוזים, שמסוגל להרוג כמעט 95% מכל החיידקים, וזאת תוך בין 5-10 דקות. לדמעות יש כוחות אנטי-מיקרוביאליים, המסוגלים להגן נגד זיהומי אנתרקס. אנזים הליזוזים יכול להרוג סוגים מסויימים של חיידקים, בכך שהוא הורס את החיידקים המצויים בדפנות התאים.

משפר את הראייה

הדמעות המיוצרות על ידי בלוטת הדמעות, מסוגלות לנקות את הראייה בכך שהן מסככות את העיניים והעפעפיים. כשקרום העיניים מתייבש, הראייה שלנו הופכת להיות קצת מטושטשת. הדמעות מנקות את פני השטח של העיניים, שומרות על הלחות שלהן ושוטפת אבק ופסולת. הבכי מונע גם את התייבשותן של ריריות התא השונות.

משפר את מצב הרוח

הבכי משפר את מצב הרוח שלנו ועוזר לנו להיפטר מרגשות העצב. הבכי עצמו מרגיע, ומעלה את מצב הרוח יותר מכל אנטי-דיכאון אחר. במהלך הזמן, הרגשות שאנו דוחקים, והעצב והיגון הנאצרים בתוכנו, מחפשים מוצא. הבכי מספק את המוצא הנחוץ.
אנשים הסובלים מחרדות או הפרעות במצב הרוח, עלולים שלא תמיד לחוות את ההשפעות החיוביות של הבכי.

משפר מצבי מתח

הבכי מעניק תחושת הקלה, אפילו אם המצב נותר ללא שינוי. הבכי משחרר הורמוני מתח או טוקסינים מהגוף, ובכך מצמצם את המתח. עצם העובדים שאנו אוצרים בתוכנו רגשות שליליים, עלול להוביל למצבים בריאותיים גופניים, כגון: כאבי ראש, או לחץ דם גבוה.
הבכי מהווה דרך בטוחה ויעילה כדי להתמודד עם המתח, מאחר והוא מאפשר לשחרור רגשי של רגשות שליליים מצטברים, מתחים ותסכולים.

מחזק תקשורת

המעשים מדברים בפני עצמם יותר מהמלים. לפיכך, הבכי הוא דרך יעילה יותר, כדי להסביר עד כמה אנו עצובים, במקום להביע זאת במלים. במערכות יחסים, ויכוח יכול להיות ממושך, עד שמישהו מתפרק בבכי, ובכך מאותת שאינו יכול יותר לשאת זאת. זה שם קץ לויכוח, בדרך כלל.

מצמצם את רמות המנגן

הבכי מצמצם גם את רמות המנגן בגוף. המנגן הוא מינראל המשפיע על מצב הרוח ומצוי כמעט פי 30 בריכוז גבוה יותר בדמעות, מאשר בנסיוב הדם.

בין אם מדובר בילד או אדם מבוגר, הבכי יכול לחולל פלאים. בדיוק כפי שהצחוק יכול להפיק מאיתנו את הדברים החיוביים, הבכי יכול לעזור להיפטר מהדברים השליליים מתוכנו. זוהי דרך מצויינת כדי להיפטר מטוקסינים ולנקות את גופנו. לכן, בפעם הבאה, אם תרגישו את הדחף לבכות, אל תתביישו.
.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו