תופאות לואי של המלח

מה הם תופעות הלוואי בעקבות צריכת יתר של מלח?

הגוף שלנו זקוק לנתרן, כדי להישאר בריא. אולם, צריכת יתר, עלולה יותר להזיק מאשר להועיל ! לרוע המזל, 90% מהאמריקאים צורכים יותר מהנדרש. לרוב, זה בגלל המזונות המעובדים שהם צורכים, כגון ארוחות ערב מוקפאות וארוחות ארוזות.
הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

בסופו של דבר, צריכת יתר של מלח, עלולה לגרום לסיבוכים חמורים. להלן 10 הסיכונים הבריאותיים שעלולים להיגרם כתוצאה מכך.

10 הסיכונים הבריאותיים שנגרמים, בעקבות צריכת יתר של מלח

יתר לחץ דם

כשצורכים יותר מדי מלח, הגוף מנסה לדלל אותו בעזרת שימור המים. כתוצאה מכך, נוצר לחץ על כלי הדם מה שגורם ליתר לחץ דם, או ללחץ דם גבוה. כלי הדם עלולים בסופו של דבר להיחלש, מה שגורם להם לקושי להזרים את הדם. מצב כזה גורם גם בעיקר לכמה מחלות כרוניות. שלא במפתיע, הצמצום בצריכת המלח יכול להוריד את לחץ הדם, וזאת תוך שבועות מעטים.

מחלת לב

בסופו של דבר, מצב של יתר לחץ דם, עלול לגרום למחלת לב, מה שבפועל, זה המצב על כמעט מחצית מכל המקרים. מחלת לב הינה מונח מטריה, המכסה סוגים שונים של בעיות בריאותיות. במשך הזמן, עלולים להיגרם סיבוכים קטלניים. אולם, הצמצום בצריכת המלח, יכול להפחית מהסיכון מבחינת הבעיות הללו.

התקף לב

כשיתר לחץ דם מתקדם, נגרם מצב לפעמים, שזרימת הדם לא עוברת ללב. כשמצב כזה קורה, חלק מהשריר מת, וכתוצאה מכך, נגרם התקף לב. מאחר ורוב האנשים שורדים אותו, הטיפול המתבקש לשיפור לחץ הדם, הוא באמצעות צריכה מופחתת של מלח/נתרן.

שבץ

יתר לחץ דם, עלול לגרום גם לחסימת זרימת הדם למוח, ולגרום לשבץ מוחי. מצב כזה גורם למות התאים ולאובדן תפקוד המוח. למעשה, 2/3 ממקרי השבץ המוחי, נגרמים בעקבות יתר לחץ דם. את הסיכון לכך ניתן לצמצם באמצעות צריכה בריאה יותר של מלח, ובמיוחד בגיל המבוגר.

כשל לבבי

יתר לחץ דם עלול לגרום גם לנסיגה בתפקוד הלב, מה שנקרא כשל לבבי. זה עלול לקרות גם לאחר שהלב ניזוק בעקבות התקף לב, ומאחר וזהו מצב בלתי הפיך, הגבלת צריכת המלח, יכולה לשפר את הסימפטומים. אם מצב של כשל לבבי כבר קיים, צריכת מלח לטווח הארוך, עלולה רק להחמיר את המצב.

אוסטיאופורוזיס

צריכת גבוהה של מלח, מעודדת את הפרשת הסידן דרך השתן, מאחר העצמות מנסות לפצות על כך. מצב זה גורם לעצמות להיחלש, מה שמגדיל את הסיכון לאוסטיאופורוזיס. כתוצאה מכך, נפילות ושברים הופכים לדבר שכיח.
עם זאת, הצמצום בצריכת נתרן, יכול בפועל לשפר את מסת העצמות.

בעיות בכליות

כשהעצמות משחררות סידן לדם, מצב כזה עלול לגרום לאבנים בכליות. זוהי מסה קשה שנוצרת בגלל התגבשויות בשתן. אבנים בכליות הוא מצב מאד כואב ! יותר מדי מלח, עלול לגרום להחמרה בבעיות קיימות בכליות, זאת מאחר והכליות מווסתות את הנוזלים, מה שעלול להשתבש בגלל צריכת מלח גבוהה.

סרטן

עודף מלח עלול לגרום לנזק בריפודי הקיבה ולגרום לחבלות. כמו כן גובר הסיכון להופעתו של סרטן באף ובגרון. סרטן בשד קשור גם לצריכה גבוהה של מלח.

עלייה במשקל

כשהגוף צובר נוזלים, זה גורם לעלייה במשקל. כמו כן, אכילתם של מזונות מעובדים ומלוחים במידה רבה, פירושם, צריכת קלוריות וסוכר גבוהה. מצב כזה עלול לתרום לעליה במשקל ולהשמנה, שזה הגורם העיקרי להופעתו של סרטן.

דמנציה וסקולרית

אחד מכל שלושה חולים שעברו שבץ, יפתח דמנציה וסקולרית, כלומר, אובדן תפקוד המוח, הגורם לנזק לזיכרון, לשפה ולהתנהגות. זה אינו גורם ישיר בגלל צריכה גבוהה של מלח, אלא, שניתן למנוע זאת בכך שמצמצמים את הסיכון לשבץ דרך הפחתת צריכת המלח.

צריכת מלח בצורה הטובה ביותר, היא פחות מ-2,300 מיליגרמים ביום. כדאי לבחור באמת במזונות מלאים, ובכל הזדמנות אפשרית. אם מרגישים צורך עז ליותר טעם, כדאי להשתמש בעשבי תיבול טריים ובתבלינים. גופכם יודה לכם !

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.