מאכלים שכדאי להימנע מהם על בטן ריקה, ומאכלים מומלצים על בטן ריקה

הכתבות החזקות ביותר לפני כולם בקבוצות של בריא לדעת

מאחר וארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר של היום, אנשים רבים מאמינים כי שבירת הצום של הלילה צריכה להיות עם ארוחה טובה. זה נכון אך עם זאת, ישנם מזונות בריאים, שהופכים ללא בריאים כאשר הם נצרכים על קיבה ריקה. המשיכו לקרוא כדי ללמוד מאילו מזונות כדאי להימנע ואיזה צריך לאכול בבוקר כדי להתחיל את היום בצורה הטובה ביותר 🙂

להימנע: מיצי פירות עם סוכר גבוה

מיצי פירות עמוסים בסוכר מזוקק אשר מגרה את המוח לרצות עוד ממנו במהלך היום, מה שמוביל לדיכוי.

לאכול: שיבולת שועל

שיבולת שועל יוצרת ציפוי מגן סביב רירית הקיבה, אשר מגן על קירות הקיבה מפני נזק של חומצות הידרוכלוריות. כמו כן היא רוויה בסיבים, אשר משפרים את העיכול, ומגביר את חילוף החומרים של חומרים מזינים וויטמינים.

להימנע: עגבניות

מי שסובל מכיב קיבה או חומצה צריך להימנע מעגבניות בכל מחיר. הסיבה לכך היא תכולת החומצה הטאנית הגבוהה שלהם, אשר מגבירה את חומציות הקיבה ומחמירה את המצב.

לאכול: אבטיח

אבטיח הוא בעיקרו עשוי ממים, כך שהוא מספק כמות נכבדת של נוזלים חיוניים בבוקר. בנוסף מצוי באבטיח הפיגמנט ליקופן, אשר משפר את בריאות הלב והעיניים.

לאכול: פפאיה

בפפאי קיימים הויטמנים ויטמין E, ויטמין C, וסיבים תזונתיים, לכל אחד מהם יש תפקיד אשר דואג לשמור על מערכת עיכול בריאה. היא מכילה גם פפאין, אנזים המשפר את העיכול ומוריד את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס.

להימנע: מאפים

למרות שעוגות ומאפים נראים מפתים מאוד על הבוקר, הם מכילים שמרים, אשר בהם נמצאים חיידקים אשר מגרים את רירית הקיבה וגורמים לגזים.

להימנע: משקאות מוגזים

כדאי להימנע ממשקאות סודה ומשקאות מוגזים ללא סוכר על קיבה ריקה היות והם עלולים לפגום בריריות.

שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.