אלה הסימנים של מחסור באשלגן והדרכים לטיפול !

שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
לפני שאתה ממשיכים לקרוא, שמרו את מקומכם איתנו בקבוצות הוואטסאפ
קבוצות הוואטסאפ

כאשר מדובר במינרלים, אשלגן לא מקבל תשומת לב רבה. המיקוד הוא בדרך כלל על חומרים מזינים כמו ברזל וסידן. אבל כאשר הגוף שלכם זקוק לאשלגן בשביל לתפקד, זה לא צריך להיות בעדיפות עליונה? ללמוד איך לזהות מחסור באשלגן ואיך לטפל בזה זה משנה משחק.

לאשלגן יש מגוון רחב של תחומי אחריות. אשלגן מסדיר את תפקוד העצבים, התכווצות שרירים, ואת פעימת הלב. חומרים מזינים נעים לתאים – בזמן שהפסולת נעה החוצה – הודות לאשלגן.

זה חשוב במיוחד ללחץ הדם, שכן הוא מעמעם את השפעת הנתרן. תזונה עשירה באשלגן יכולה להילחם בלחץ דם גבוה, גורם סיכון עיקרי למחלות לב, הגורם המוביל למוות באמריקה. ברור שאשלגן הוא מינרל חשוב.

למרבה הצער, רובנו לא עומדים בהמלצה היומית של 4,700 מיליגרם. גברים אמריקאים מבוגרים מקבלים כ 3,100 מיליגרם ביום, בעוד נשים מקבלות רק 2,300 מיליגרם ביום. ללא מספיק אשלגן, קיים סיכון גדול יותר ליתר לחץ דם, מחלת לב, צפיפות עצם נמוכה, ואבני כליה כרוניות.

תפקחו עין על התסמינים האלה שמעידים על מחסור באשלגן, הידוע גם בשם היפוקלמיה. בקרו אצל הרופא אם הסימנים אלה נשמעים לכם מוכרים. מחסור באשלגן מסכן חיים, ולכן זה חיוני לקחת את זה ברצינות.

תסמינים של מחסור באשלגן :

עבור רוב האנשים, קשה להבין בתסמינים. התסמינים בדרך כלל חזקים יותר בקרב קשישים. מחסור נפוץ יותר אם הייתם מאושפזים, ולמי יש בעיה בלב, או מי שלוקח כדורים משתנים.

חולשה בשריר והתכווצויות –

האם הגוף שלכם מרגיש כמו ג'לי? שימו לב, יש צורך באשלגן בשביל התכווצויות שרירים נורמליות ובריאות. חולשה או עיוות עשויים להיות הסימן לכך שאתם לא מקבלים מספיק אשלגן.

עצירות –

אשלגן נמוך עשוי להיות מקור הבעיה. תנועות המעי הרגיז עשויות להיות כואבות. לפעמים, עצירות עלולה גם לגרום לנפיחות ואי נוחות כללית.

אל תשכחו שסיבים הוא הדבר הטוב ביותר למניעת עצירות. לפני שאתם מניחים שיש לכם מחסור באשלגן, תבחנו את צרכת הסיבים שלכם.

קצב לב לא תקין –

שימו לב לדילוג פעימות הלב שלכם, הידועות גם בשם הפרעות קצב לב. יש צורך באשלגן בשביל להסדיר את קצב הלב,

עייפות –

עייפות עשויה להצביע על מחסור באשלגן. עם זאת, לעייפות יש סיבות רבות, אז קודם כל תסתכלו על אורח החיים שלכם, שימו לב להרגלי השינה שלכם ולרמות הלחץ שלכם לאחרונה.

אם יש לכם עייפות ועוד תסמינים אחרים, תעשו בדיקת דם בשביל לשלול מחסור באשלגן.

כיצד לטפל בחוסר אשלגן :

תעשו בדיקת דם –

לפני כל דבר אחר, תעשו בדיקת דם תקינה. זוהי הדרך היחידה לדעת! אחרת, השלבים הבאים עשויים להגדיל את הסיכון שלכם לרעילות אשלגן.

תאכלו מאכלים עשירים באשלגן –

פירות וירקות הם המקורות הטובים ביותר של אשלגן. בחצי כוס שזיפים יש 637 מיליגרם, בעוד בבננה אחת יש 422 מיליגרם. מיץ עגבניות, צימוקים, שעועית לימה ודלעת ערמונים הם גם מקורות עשירים.

בריא לדעת מציג מידע כללי בתחומי בריאות ואורח חיים ואינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי. תכני בריא לדעת אינם בגדר המלצה או עצה או ייעוץ רפואי. השימוש באתר באחריות בלעדית של הגולש/ת.
שתפו עם חברים ומשפחה, הם עוד יודו לכם!
שיתוף
וואטסאפ
ציוץ
שלח לחבר/ה
טלגרם

תגובות לכתבה

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

להיות בריאים יותר בכל פלטפורמה, הצטרפו אלינו